Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel astra g 14 z14xep 2005 - Wypadający zapłon

FaNtOmAs1990 23 Mar 2018 18:32 3765 19
  • #1
    FaNtOmAs1990
    Level 12  
    Witam. Mam problem z wypadającym zapłonem na cyl. 3 i 4. Dzień przed zmianą rozrządu i oleju podczas normalnej jazdy silnik stracił moc i zaczął iść na 3 cylindry kontrolka check engine migała . Po zgaszeniu od czekaniu może 10-20 sek zapaliłem i objawy ustąpiły. Rozrząd został wymieniony następnego dnia. Komputer pokazał uszk. Czujnik wałka rozrządu (wymieniony), obwód grzejny sondy lambda. Wymieniłem też świece i było dobrze. Po przejechaniu 200 km znów się dzieje to samo. Przetestowaliśmy 2 cewki i jest tak ze jeden dzień chodzi a na drugi wypadnie mu zapłon na jednym z cylindrów. Kompresja zmierzona w granicach 13-14. Co można jeszcze sprawdzić i gdzie szukać?
  • #2
    marfur30
    Level 25  
    Jeśli na podmienionej cewce te same objawy to pozostaje wiązka do sprawdzenia albo coś nie tak z ECU.
  • #3
    FaNtOmAs1990
    Level 12  
    A czy da się w jakiś sposób sprawdzić ecu?

    Dodano po 49 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że gdy wypadnie zapłon na cylindrze czasem słychać jakieś dziwne stuki przy dodaniu gazu. I czasem gdy chodzi normalnie można usłyszeć od silnika po stronie pasażera takie jakby przelewanie wody. Stany płynów są ok.
  • #4
    marfur30
    Level 25  
    Może to nie jest wina zapłonu tylko wtryski się przycinają ? Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej . Jakie kody błędów po wystąpieniu usterki.
    ECU w warunkach domowych raczej ciężka sprawa.
  • #5
    FaNtOmAs1990
    Level 12  
    Witam. Cały weekend jeździłem około 200 km i nic się nie działo. Kody błędów to wypadanie zapłonu cyl.4 (nieciągle) oraz ogrzewanie sondy lambda. Nie mam już pomysłu kusi mnie kupić całkiem nową cewkę Boscha bo te dwie co próbowałem to były używki.
  • #6
    FaNtOmAs1990
    Level 12  
    O czym może świadczyć niebieska barwa na nakrętce stykowej(tej co wchodzi do cewki zapłonowej) świecy zapłonowej? Na jednej świecy jest takie odbarwienie i gdy podmieniłem z cylindra obok to wyszło też na tej drugiej.
  • Helpful post
    #7
    mod22
    Level 28  
    A o tym że iskrę masz nie tam gdzie trzeba.
  • #8
    FaNtOmAs1990
    Level 12  
    Ok potwierdziłeś moje przypuszczenia dzięki za odpowiedź.
  • Helpful post
    #9
    miroix
    Level 20  
    Nie wiem czy pomogę ,ale miałem ten sam problem z Astra 1,4 twinport , wypadanie zapłonu co zwaliłem na początku na wyciągnięty łańcuszek rozrządu. Po zmianie rozrządu nadal wypadanie zapłonu występowało ,więc zaczęło się poszukiwanie winowajcy. Na początek poszła cewka ,wiadomo zero poprawy, następny czujnik położenia wałków bo taki błąd pokazywał komputer, zero zmian, szukanie braków w wiązce kabli ,poprawianie styków ,kostek i co tylko się da nic nie pomogło choć troszkę zmniejszyło drgania silnika na jałowym. Winowajcą okazał się czujnik położenia wału ,czego komputer nie pokazuje natomiast jak się dowiedziałem bardzo często jest pokazywany jako błąd czujnika wałków. W sumie czujnik niby jest dobry wystarczyło go wyczyścić i poprawić styki choć poprawiło kulturę pracy sinika nie jest to do końca jeszcze to co powinno być. wypadanie zapłonu występowało i na benzynie i na gazie.Podsumowując< Sprawdzić trzeba czujnik położenia wału( nie wałków) i przejrzeć całą wiązkę elektryczną.
  • #10
    FaNtOmAs1990
    Level 12  
    Ja mam samą benzynę ale trop jak najbardziej może być dobry, ponieważ zapłon wypadał na 3ch cewkach i tylko na 3 lub 4 cylindrze.
  • #12
    FaNtOmAs1990
    Level 12  
    A jaki kupiłeś czujnik położenia wału?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tylko wypada zapłon. Nie ma problemu z odpalaniem czy na ciepłym czy na zimnym . Czasem przy ruszaniu szarpie silnikem ale to może przez mój styl jazdy.
  • #14
    FaNtOmAs1990
    Level 12  
    Według mechaników mają być i założone są ngk 23. Poprzednio były jakies GM
  • Helpful post
    #15
    przemek25l
    Level 29  
    Xep to jak się nie mylę to
    ZFR5F( jak się mylę to mnie poprawcie).
    Kiedyś przez ten błąd ubilo 2 cewki

    Dodano po 3 [minuty]:

    Należy Jeszcze sprawdzić szczelność kolektora ssącego. Bo jeżeli np gumki pod wtrskiwczami będą nieszczelne lub gdzieś lewe będzie na kolektorze to też będzie zapłon wypadał.
  • #16
    FaNtOmAs1990
    Level 12  
    To są świece jednoelektrodowe a ja mam dwu. Poprzednie właśnie też były jednoelektrodowe ale jak mi dwóch mechaników powiedziało że takie mają być to takie kupiłem.
  • #18
    moto-kord
    Level 28  
    przemek25l wrote:
    ZFR5F( jak się mylę to mnie poprawcie).

    Nie mylisz się dokładnie takie świece powinny być,może im się pomyliło z
    V-LINE 53 bo te też mogą być.
  • #19
    FaNtOmAs1990
    Level 12  
    Witam. Powróciłem do starej cewki i przejechałem prawie 800km bez żadnych niespodzianek. Nie uważam że się usterka naprawiła ale znikły mi podstawy do jej szukania. Wszystkim dziękuje za odpowiedzi.
    Jeśli wystąpi ona ponownie z całą pewnością uwzględnię wasze posty.
    Narazie proszę o nie zamykanie tematy ponieważ problem jest ale objawy znikły.

    Pozdrawiam