Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Benzyna w oleju briggs 12.5HP traktorek

19 Cze 2018 23:42 1437 25
  • Poziom 9  
    Witajcie mam ciekawy problem. Po dwóch tygodniach nieużytkowania mojej kosiara(traktorek MTD) okazało się że ze zbiornika uciekło paliwo a gdzie ? A no do oleju..... w internecie wyczytałem że napewno gaźnik przepuszcza rozebralem wyczyściłem a był i tak czysty złożyłem wylałem syf z silnika zalałem olejem odpaliłem chwile pochodził silnik zgasiłem i myślałem ze koniec problemu, przychodzę na drugi dzień sprawdzić- paliwa nie ma w zbiorniku znów wlecialo do silnika, wkurzony wzialem gaźnik do stihla sprawdzili pływak, zawór iglicowy i uszczelki wszystko jest ok sam również w domu sprawdziłem dmuchając ustami i pływakiem ruszając wszystko zamyka i jest ok. I teraz pytanie jak to jest możliwe ze paliwo ucieka do silnika skoro wszystko jest sprawdzone i działa poprawnie gdzie szukać przyczyny ? Proszę o pomoc
  • Poziom 27  
    Witaj, to że zdemontowany gaźnik nie przepuszcza znaczy że raczej jest sprawny, pytanie czy po zamontowaniu go nie ma sytuacji że zawór iglicowy jednak nie jest domknięty. Kto wie czy linka gazu i jej elementy nie maja wpływu na ustawienie elementów w gaźniku w takiej pozycji że paliwo jednak spływa przez gaźnik.
  • Poziom 9  
    adversus napisał:
    Witaj, to że zdemontowany gaźnik nie przepuszcza znaczy że raczej jest sprawny, pytanie czy po zamontowaniu go nie ma sytuacji że zawór iglicowy jednak nie jest domknięty. Kto wie czy linka gazu i jej elementy nie maja wpływu na ustawienie elementów w gaźniku w takiej pozycji że paliwo jednak spływa przez gaźnik.


    Czyli najlepsza opcja byłoby zamontowanie gaźnika nie podłączając cięgien (nie ma linek w moje kosiarce sa takie jakby cięgna czy jak kto woli druty :D nie wiem jak to właśnie nazwać fachowo )i napełnienia zbiornika paliwem w dużej ilości i zobaczyć czy wtedy ucieknie jeśli nie to znaczy ze masz racje tylko to dziwne bo nic nie było grzebane a stało się to w sumie nagle a traktorek mam już kilka lat i nie było nigdy problemów z zalaniem pełnego zbiornika paliwa można było nalać 5 litrów i nic nie uciekało a nagle tak się stało ze zalałem może 3 litry i po 2 tygodniach stania paliwa nie ma 😃 już tyle kasy straciłem na olej :(
    Gaźnik bez podłączonych cięgien jest domyślnie pozamykany przez sprężyny ? Nie znam się aż na tym tak bardzo
  • Poziom 9  
    kkknc napisał:
    Zamykaj kranik.

    Niestety to nie motocykl tutaj nie ma kranika, też myślałem nad tym rozwiązaniem ale traktuje to jako ostateczność.
  • Poziom 33  
    Można to rozwiązać w inny sposób . Zamontuj kranik z benmbraną podciśnieniową . W momencie uruchomienia silnika kranik otworzy przepływ . Jak zgasisz to zamknie .
    Tylko trzeba podprowadzić rurkę .!
  • Poziom 9  
    Nie ma w tych traktorach kraników, sąsiad tez ma podobny model i też nie ma kranika.
    A jak działa taki kranik podciśnieniowy ? Tzn chodzi mi o jego montaż bo widzę ze maja one rurkę I co z tą rurką się robi gdzie do ją podłącza ? I jaka jest pewność takiego podcisnieniowego kranika ze nie przepuści ? 😜
  • Poziom 9  
    kortyleski napisał:
    Kranik nie kranik pływak nie ma prawa puszczać. Trzeba szukać usterki do skutku. W układzie pływak, komora , zaworek iglicowy. Załóż jakiś filtr paliwa, może syf z baku podłazi pod iglicę i się paliwo sączy.

    No to co ja mam robić w jaki sposób to sprawdzać jak za każdym razem żeby odpalić muszę wymieniać olej za 45 zł :(
    Filtr paliwa zawsze wymieniany co sezon teraz też był zmieniany przed awaria. Tez się zastanawiałem że może iglica się zawiesza ale skoro jest tam czysto to nie wiem co dalej robić.
  • Poziom 43  
    Miały właśnie podciśnieniowy. Walka z zaworkiem w gaźniku to walka z wiatrakami. Dziś nawet fabrycznie nowe Hondy przepuszczają.
  • Poziom 9  
    kkknc napisał:
    Miały właśnie podciśnieniowy. Walka z zaworkiem w gaźniku to walka z wiatrakami. Dziś nawet fabrycznie nowe Hondy przepuszczają.

    No dobra ale jak mam zamontować podciśnieniowy jak jedna rurka idzie do silnika a druga do gaźnika skoro rurka wychodząca ta do podciśnienia z silnika jest już wpięta do gaźnika ?
  • Poziom 43  
  • Poziom 31  
    chicel napisał:
    Tez się zastanawiałem że może iglica się zawiesza ale skoro jest tam czysto to nie wiem co dalej robić.

    To że czysto to o niczym nie świadczy. Może iglica i jej gniazdo są już wyrobione (po jakimś okresie pracy mogły się "wybić", jednak jakieś wibracje tam są) i nie trzymają szczelności. Podczas pracy nie widać tego "przesączania", ale gdy paliwo z gaźnika nie jest zużywane to jednak dochodzi do przeciekania przez nieszczelny/wyrobiony zawór iglicowy.
  • Poziom 9  
    wojtek1234321 napisał:
    chicel napisał:
    Tez się zastanawiałem że może iglica się zawiesza ale skoro jest tam czysto to nie wiem co dalej robić.

    To że czysto to o niczym nie świadczy. Może iglica i jej gniazdo są już wyrobione (po jakimś okresie pracy mogły się "wybić", jednak jakieś wibracje tam są) i nie trzymają szczelności. Podczas pracy nie widać tego "przesączania", ale gdy paliwo z gaźnika nie jest zużywane to jednak dochodzi do przeciekania przez nieszczelny/wyrobiony zawór iglicowy.

    Czyli do wymiany Twoim zdaniem i pływak i zaworek ? Z tego co mi jeden serwis odpisał to pływak 60 zł kosztuje a iglica 90 zł.
  • Poziom 31  
    chicel napisał:
    Czyli do wymiany Twoim zdaniem i pływak i zaworek ?

    Być może, iglica może już "nie trzymać" szczelności z powodu wyrobienia pomimo że pływak ją prawidłowo podnosi. To wszystko do sprawdzenia, zużyte może być również gniazdo w którym pracuje iglica, ale jak pisałem wszystko trzeba sprawdzić czy prawidłowo działa,
  • Poziom 9  
    wojtek1234321 napisał:
    chicel napisał:
    Czyli do wymiany Twoim zdaniem i pływak i zaworek ?

    Być może, iglica może już "nie trzymać" szczelności z powodu wyrobienia pomimo że pływak ją prawidłowo podnosi. To wszystko do sprawdzenia, zużyte może być również gniazdo w którym pracuje iglica, ale jak pisałem wszystko trzeba sprawdzić czy prawidłowo działa,

    No to poinstruuj mnie jak to dokładnie sprawdzić a tak zrobię.
  • Poziom 35  
    Kraniki paliwa w silnikach japońskich to normalka. Możesz zamontować "kranik" podciśnieniowy np. taki jaki jest montowany w skuterach.
    Ostatnio miałem do czynienia w Hondą 160-tką, w której zamontowano właśnie kranik podciśnieniowy, głównie z uwagi, iż zbiornik paliwa jest niżej zamontowany niż gaźnik. Podciśnienie do sterowania tym kranikiem wychodzi wężykiem ze skrzyni korbowej.
    W Twoim przypadku sprawdź, czy pływak nie jest dziurawy, bowiem taki stan powoduje wysoki poziom paliwa w gaźniku i zalewanie silnika. W obecnych gaźnikach nie ma możliwości podgięcia "języczka" w pływaku, gdy wykonane są z tworzywa i podczas takiego zabiegu urywają się. Może na gorąco dałoby się.
  • Admin grupy Samochody
    A wężyk od zbiornika idzie bezpośrednio do gaźnika czy po drodze jest jeszcze coś?
  • Poziom 35  
    Kranik ma 3 wejścia/króćce tj. pierwszy z podciśnieniem wchodzi do kranika, drugi ze zbiornika paliwa a trzeci łączy się króćcem gaźnika.
  • Poziom 9  
    T5 napisał:
    A wężyk od zbiornika idzie bezpośrednio do gaźnika czy po drodze jest jeszcze coś?

    Wężyk z paliwem idzie przez filtr paliwa do gaźnika.

    Dodano po 6 [godziny] 9 [minuty]:

    Generalnie zamowilem kranik podciśnieniowy od yamahy tylko jak go podłączyć skoro króciec podciśnienia silnika jest zajęty przez waż od gaźnika to co ja mam trójnik wstawić ? Czy odłączyć ten waż od gaźnika gaźnik zaślepić i podłączyć do kranika ?
    Swoją droga to którędy paliwo wylatuje z gaźnika do silnika ?
  • Poziom 9  
    Wznawiam temat bo się wszyscy przestali interesować a ja już straciłem 4 litry oleju.
    Zauważyłem ze podczas odpalania przy zdjętym filtrze powietrza w kroccu plastikowym podłączonym do gaźnika a na który nachodzi filtr powietrza gromadzi się w kanaliku do którego podłączony jest waż podciśnienia paliwo czy to jest normalne ? To chyba chodzi o to ze podciśnienie zasysa paliwo ze zbiornika do gaźnika ale nie powinno to chyba wlatywać do silnika i się tak gromadzić tam chyba powinno być sucho ? Dobrze to rozumiem ?
  • Poziom 9  
    I jak, znalazłeś rozwiązanie problemu ?- bo mam dokładnie ten sam problem ze swoim briggs"em (tylko trochę mniejszym). Po zgaszeniu silnika paliwo jest zasysane do tej plastikowej podstawy pod filtrem powietrza, która się łączy z gaźnikiem. Poza tym u mnie również paliwo znika i .....pojawia się w oleju :(