Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Tani Windows 10 do kupienia?

10 Lip 2018 10:17 6165 9
  • Poziom 15  
    Witam,

Chciałem się Was drodzy użytkownicy zapytać o nurtujący temat. Mianowicie szukając do kupienia Windows'a 10 zajrzałem na najpopularniejszy portal aukcyjny i zaskoczyła mnie jedna rzecz. Mianowicie ludzie sprzedają, a bardzo dużo kupuje Windowsy po 30, 50, 90 zł itp

Nie znam się dokładnie, ale czy ktoś mógłby wytłumaczyć o co w tym chodzi? Domyślam się, że jest to na granicy legalności... to są wersję OEM? Jakieś stare klucze, czy może to ze mną coś jest nie tak, że szukam systemu za 400zł, a lepiej iść w inną stronę?

Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi
  • Poziom 34  
    Jest to legalne. Według prawa UE licencja ze zutylizowanego komputera może zostać ponownie wykorzystana i to są właśnie te tanie licencje. Temat maglowany wiele razy, poszukaj w internecie.
  • Poziom 27  
    @siewcu

jesteś pewien? Bo ja właśnie też czytałem sporo wątków na ten temat i konkluzja była taka, że zgodnie z licencją tych Windowsów w taki sposób się sprzedawać nie powinno i że skoro i tak nam łamanie licencji nie przeszkadza to równie dobrze możemy te kilka dych zaoszczędzić zwyczajnie pobierając pirata.

Zresztą tak się fajnie składa: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3478802.html
  • Poziom 34  
    Zapis licencyjny o którym piszesz nie jest zgodny z prawem obowiązującym w UE, więc to, że tam jest nie ma żadnego zastosowania praktycznego. Też na ten temat czytałem, ale nie tylko wątki a również trafiłem na wypowiedzi prawników na ten temat i pomimo teoretycznego złamania zapisów umowy w praktyce się ich nie łamie.
  • Moderator - Komputery Serwis