Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo s80, 2008, d5 185 KM - Volvo s80 czasami nie chce zapalić

01 Sep 2018 16:55 1896 14
  • Level 9  
    Volvo s80, 2008, d5 185 KM. Czasami nie odpala tylko kręci, nie słychać pompki a po jakimś czasie odpala jakby nigdy nic. Róznie bywa, raz odpalił po 3 dniach a dziś po 2 godzinach. Od czego zacząć by to naprawić? Dziś rano odpalił, pojechałem jakieś dwa kilometry do sklepu. Następnie wyłączyłem silnik i poszedłem do sklepu na jakieś 5-10 min. Po powrocie auto kręci ale już nie odpaliło, kiedy wezwałem mechanika , który podłączył się do gniazda i próbował ustalić problem padła mu bateria w laptopie. Wiec odłączył i pojechał. Ja minutę po tym wsiadłem i odpaliłem auto jakby nigdy nic. Ta sytuacja powtórzyła się już drugi raz. Od razu zaznaczam że Paliwo jest, bak zalany pod korek.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 11  
    Czy jak kilka razy włączysz i wyłączysz zapłon to odpala? Wydaje mi się, że ten samochód ma wstępną pompę paliwa w zbiorniku.
  • Level 9  
    Próbowałem tyle razy i nic. Postał godzinkę i za drugim lub trzecim razem odpalił. Ma pompkę w zbiorniku, słychać ją wyraźnie.
  • Level 11  
    Masz możliwość zrobienia testu przelewowego wtryskiwaczy?
  • Level 9  
    Co potrzebuje by to zrobić? Nie mam kabla, zamawiam dopiero ale weekend jest.
  • Level 11  
    Potrzebne są specjalne menzurki z wężykami zakończonymi króćcami, które trzeba wpiąć na górę wtryskiwaczy. Podejrzewam, że nie masz tego skoro nie wiesz o co mi chodzi. Najprościej będzie zdjąć przewody przelewowe z wtryskiwaczy (te na samej górze wtryskiwaczy) i kręcić rozrusznikiem. Jeżeli od strony wtryskiwacza będzie lała się ropa tzn, że wtryskiwacz jest uszkodzony. Najlepiej to robić odpowiednim przyrządem ale jeżeli nie masz takiej możliwości to spróbuj tak.
  • Level 9  
    Ok. Ale coś mówi mi że to wina pompki w baku, wydaje mi się że nie słyszałem jej w tym momencie kiedy auto nie odpalało. Dodatkowo gdy kręcił rozrusznik z wężyka od baku, który wchodzi do pompy nie płynęła ropa.
  • Level 11  
    No jeżeli nie słychać pompki wstępnej to może być główna przyczyna. Teraz trzeba zobaczyć czy dochodzi zasilanie do pompy kiedy nie działa. Jeżeli dochodzi tzn, że pompka jest zła. Jeżeli nie to trzeba szukać czegoś na samochodzie.
  • Level 9  
    Właśnie problem jest taki że teraz auto normalnie jeździ i odpala. Trzeba czekać. Minus jest taki że aby dostać się do pompki w baku trzeba demontowac bak. Nie ma u mnie tego otworu pod tylnym oparciem.
  • Level 43  
    Jaro815 wrote:
    Minus jest taki że aby dostać się do pompki w baku trzeba demontowac bak


    Inaczej się nie da ale każdy warsztat ma podnośnik i nie ma problemu z wymianą pompy.
    Samemu zapomnij.
    Wyjeździj rope zanim pojedziesz ją wymienić.
  • Level 11  
    W takim przypadku każdy warsztat w ciemno wymieni pompkę. Ile razy jest tak, że przyjeżdża samochód, że czasami nie odpala. Nam w warsztacie nie chce się zepsuć, więc dzwonimy do klienta i pytamy czy wymienić w ciemno taki i taki element. Jeżeli pompka nie kosztuje fortuny to można ją w ciemno wymienić.
  • Level 9  
    Właśnie chcę uniknąć w ciemno wymiany pompki bo trochę kosztuje. Pisze tutaj z nadzieją że może ktoś miał taką sytuację i okazało się że np. Jakiś moduł padł czy inna usterka, która objawia się odłączeniem raz na jakiś czas pompki w baku.
  • Level 43  
    Jaro815 wrote:
    Właśnie chcę uniknąć w ciemno wymiany pompki bo trochę kosztuje.

    Ale to warsztat ma to zdiagnozować, banalne w diagnozowaniu choć czasochłonne.
    I kolego nie narzekaj na S80 sam mam w gazie i wiem że jak się coś spierd.... xxxxzł nie moje.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jaro815 wrote:
    Jakiś moduł padł

    Oj nawet nie wiesz ile wtedy kosztuje naprawa.
  • Level 9  
    Nie narzekam chociaż teraz boję się nim gdzieś dalej jechać i stoi w domu. Bylem wstępnie w warsztacie ale nie wiedzą, podobno tylko vaga tam robią. Zaraz mi pół auta zechcą wymieniać. Dziwne jest to że teraz wszystko działa i właśnie ciężko zdiagnozować.

    Czy u ciebie też nie ma dojścia do pompki pod tylnym oparciem? Podobno niektóre volvo mają i wtedy sprawdzenie to pikuś.

    Zauważyłem że problem wystąpił drugi raz gdy dzień wcześniej zatankowałem do pełna. za pierwszym razem gdy nie odpalił tez wcześniej zalałem do pełna.

    Wtedy gdy nie odpalał przez trzy dni wpadłem na pomysł by sprawdzić podczas rozruchu czy wężyk od baku przy silniku pompuje paliwo do pompy. Pomimo zdjęcia przewodu od baku przy silniku i kręcenia rozruchem nawet kropla z tego przewodu nie wyszła a przecież powinna chyba lać paliwem. Obecnie jak odpala normalnie to normalnie podaje paliwo.

    Czy w razie awarii czujnika położenia wału komputer nie odcina pompki w baku?