Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Suzuki Marauder 125 - brak napięcia na wyjściu prądnicy

30 Wrz 2018 14:05 684 8
  • Poziom 13  
    Witam,
    mam problem z ładowaniem w Marauderze 125.
    Na klemach akumulatora jest na odpalonym silniku 12,18V a pod obciążeniem spada do 11,8.
    Odłączyłem regulator napięcia i sprawdzilem wszystkie 3 fazy wychodząze z prądnicy ( na kostce ) i napięcia do masy pokzują zero a miedzy sobą ok 3V. Oporność cewek jest 0,9 oma. Ciągłość jest , piszczy w każdej konfiguracji między sobą. Do obudowy nie piszczy czy nie powinno być przebicia. Wymontowałem prądnice i na oko nie widać żadnych uszkodzeń i przegrzań.

    Co jeszcze moge sprawdzić bo już mi sie pomysły skończyły...?

    Pozdrawiam...
  • Poziom 14  
    Witaj kolego.
    Więc tak. Na przewodach od cewek ( 3 fazy zazwyczaj żółty kolor kabli) mierzymy między sobą w ustawieniu AC.
    Przeważnie jest około 25-60 V na wolnych obrotach.
    Jeśli chodzi o oporność uzwojenia można znaleźć w manual serwis od tego motocykla.
    Padające ładowanie w motocyklach zazwyczaj jest po przez sniedz w kostkach. Sprawdź jeszcze raz zasilanie z cewek i daj znać.
  • Poziom 39  
    Prawdopodobnie regulator napięcia uszkodzony. Sprawdź miernikiem czy diody wewnątrz regulatora są dobre.
  • Poziom 13  
    Właśnie mierze po odpięciu regulatora. Czyli na tej kostce wychodzącej prosto z prądnicy. Pomiar robie do minusa na akumulatorze. Pojedynczo każda faza do minusa pokazuje 0 V a pomiędzy ok. 3 V .... jak zwiększe obroty dochodzi do okolo 6 volt.
  • Poziom 14  
    Napięcie z cewek mierzymy między sobą, (przewody z kostki cewek np 1-2, 1-3, 2-3), a nie do masy pojazdu bo bd 0V
    Myślę że wiesz ze mierzymy prąd zmienny, a nie stały bo też bd bzdury na multimetrze.
    Poszukam zaraz danych o opornośći cewek.
  • Poziom 13  
    znalazłem do GS125
    Coil resistance 0,5 - 1,5 oma i 50 Volt przy 5 tys. obrotów

    Czy to bedą takie same dane ?
    I czy te moje 0,9 poświadczy i sprawnych cewkach ?
  • Poziom 39  
    Szukasz problemu tam gdzie nie ma. Piszesz że stator wizualnie dobry. Przebicia do masy też nie ma. Gdybyś zmierzył napięcie międzyfazowo na zakresie AC miernika to wyszłoby tak jak kol. wyżej napisał.
    Jeszcze jedno. W niemal każdym motocyklu przy 1000 RPM praktycznie nie ma ładowania. Najlepiej mierzyć przy ok. 5000 RPM, są to obroty od których alternator pracuje z pełną wydajnością.
    Brak ładowania najczęściej wynika z uszkodzonego regulatora napięcia. Gdybyś go przemierzył miernikiem na teście diody wyszłoby że któraś dioda lub tyrystor ma zwarcie lub przerwę.
  • Poziom 13  
    Witam,
    Kupiłem nową pradnice i zapobiegawczo regulator napięcia. Zamontowalem prądnice i po odpaleniu na jej wyjściu jest pomiędzy fazami max 10volt . Na wyjściu z regulatora nic bo nie przekracza tych 10 v.
    Gdzie jeszcze szukać przyczyny bo mi się już pomysły skończyły?

    Czy może być jakoś spaprane Magento?

    Pozdrawiam...

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeszcze taka wtyczkę znalazłem pod bakiem wypiętą

    Suzuki Marauder 125 - brak napięcia na wyjściu prądnicy

    Od czego ona może być? Nigdzie nie ma miejsca jej wpięcia.

    Ps. Dzisiaj dostałem na próbę niby od maraudera stator Ale różni się konstrukcyjnie ... jest jedna 2 pionowa kostka więcej od tej dużej cewki... co to jest ?
    I czy to faktycznie od maraudera?

    Suzuki Marauder 125 - brak napięcia na wyjściu prądnicy
  • Poziom 13  
    Problem robiła chińska prądnica mimo że nowa. Podobno jest dużo zamienników do chinskich skuterów.