Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TestoTesto
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octawia 1 98r - Nie działa centralny zamek w drzwiach pasażera przód

02 Nov 2018 21:10 831 14
  • Level 9  
    Witam.
    Mam mały problem z centralnym zamkiem w drzwiach pasażera przód tzn. od 6 lat od kiedy ma auto nie było problemu z żadnym zamkiem aż do przed wczoraj drzwi się otworzyły ale później przez czysty przypadek sprawdziłem i od strony pasażera przód sie nie zamyka ani juz nawet nie otworzy. Ściągnąłem tapicerke i wyciągnąłem cały zamek styki w kostce ok do środka zamka zerkałem częściowo go rozebrałem (odkręciłem śruby trzymające pokrywe i odgiołem go do góry i widziałem silniczek centralnego zamka w tych drzwiach) i nic zgnitego nie widziałem, przewody miedzy karoserią a drzwiami też na pierwszy rzut oka też ok. Sprawdziłem próbnikiem styki w kostce i na jednym pinie drzwi sie otworzyły ale do zamkniecia juz nie znalazłem ale jak zamknąłem auto z kluczyka to napięcie sie pokazało czyli przewody raczej powinny być ok. Co i gdzie sprawdzić co mogło sie zepsuć czy niestety bedzie trzeba kupic nowy zamek?
  • TestoTesto
  • Level 21  
    Typowa usterka zamka czyli do wymiany a że są w miarę tanie to nie opłaca się tracić czasu na naprawę. Poszukaj na popularnym portalu do 100 zł kupisz z 2 letnią gwarancją nawet są dobrej jakości trochę ich wymieniłem.
  • Level 19  
    Kolega grzechu40 ma rację, kupuj nowy, standard w seat, skoda vw. Możesz próbować rozebrać zamek są tam mikrostyki, przeważnie one padają, ale nie polecam naprawy mega czasochłonne i nie zawsze się udaje, albo coś nie tak złożysz, albo silniczek za słaby itp. w końcu po pół dnia roboty rzucisz go do kosza.
  • Level 9  
    Aha ok myślałem że uda się coś z tym zrobić bez kupowania nowego zamka. Trudno i niespodziewany wydatek tylko dziwne że po 6 latach padł dopiero i że to tak nietrwałe jest

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jakbym chciał podjąć się go naprawić to na co patrzeć i co zrobić żeby działało?
  • TestoTesto
  • Level 41  
    marek0712 wrote:
    Kolega grzechu40 ma rację, kupuj nowy, standard w seat, skoda vw. Możesz próbować rozebrać zamek są tam mikrostyki, przeważnie one padają, ale nie polecam naprawy mega czasochłonne i nie zawsze się udaje, albo coś nie tak złożysz, albo silniczek za słaby itp. w końcu po pół dnia roboty rzucisz go do kosza.

    Jak pada mikrostyk to silniczek i tak działa.W pół dnia to ze 3 takie auta mozna zrobić jak się wie jak :D
  • VAG group specialist
    Zanim kupisz zamek to trzeba sprawdzić instalację by sie nie okazało że na nowym to samo będzie.
    Odepnij wtyczkę od zamka. Podepnij w nią miedzy pin 1 i 2 żarówkę 5W. Zobacz czy zaświeci przy zamykaniu/otwieraniu. Jeżeli nie to problem w aucie.
    Pin 1 to powinien być kolor fioletowo-żółty a pin 2 niebiesko-żółty.
    Czy sterowanie lusterka w tych drzwiach działa, czy da radę podnieść i opuścić szybę? O ile te elementy sterowane są elektrycznie.
  • Level 10  
    czasem występują tez zimne luty na płytce wystarczy poprawić i może być wszystko ok.a podpinając pod komputer jakie wyskoczyły ci błędy?
  • Level 19  
    Ireneo wrote:
    W pół dnia to ze 3 takie auta mozna zrobić jak się wie jak
    no właśnie jak się wie jak, a autor nie ma pojęcia .
    Ireneo wrote:
    Jak pada mikrostyk to silniczek i tak działa.
    silniczek działa ale an krótko, zamek nie.

    A jak już koniecznie chcesz się bawić w naprawę to na necie jest pełno fotoporad. Tylko , czasami jest tak , że działa tydzień i znowu to samo. Kilka razy przerabiałem to w leonie czy golfie gdzie trzeba się namęczyć(z blachą, i wkładką zamka lubi się wyrobić blaszka półokrągła) , żeby zamek wyciągnąć i już więcej nie kupuje nawet używki . Decyzja należy do ciebie.
    pzdr

    link do fotoporady https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=457148
  • Level 9  
    Marek0712 kolego jakbym kiedykolwiek przy tym robił to bym wiedział i nie pytał was kolegów o poradę i pomoc. Będę próbował zrobić tak jak na fotoporady może się uda jak nie to gotowy jestem na zakup nowego zamka. Lubię próbować sam rozwiązać problem nawet z pomocą innych użytkowników z różnych stron na internecie.
  • Level 21  
    Do tych porad mogę dodać jeszcze że oryginalna krańcówka to koszt 60 zł inne nie pasują choć piszą że do tego zamka, a jak się narobisz i za tydzień znów będziesz drzwi rozbierał to sam do tego dojdziesz ale to twoja decyzja. Poza tym jeśli masz zatrzaśnięte drzwi to bez demolki zamka ich nie otworzysz no ale próbój, powodzenia.
  • Level 9  
    Drzwi kolego otworze bezpośrednio kluczem w zamku lub klamka od środka tylko jak chce otworzyć lub zamknąć drzwi pilotem to wszystkie się otworzą lub zamkną oprócz tych z przodu od pasażera. Kable są ok bo na styku nr 2 i dałem sygnał z pilota to żarówka się zaświeciła i zgasła. Tak że wina musi być raczej w samym zamku.
  • Level 10  
    tak jak pisałem wyżej ja bym obstawiał zimne luty albo wytarł się mikrostyk ten co jest na kabelkach czerwonym i niebieskim.
  • Level 41  
    adamionII wrote:
    tak jak pisałem wyżej ja bym obstawiał zimne luty albo wytarł się mikrostyk ten co jest na kabelkach czerwonym i niebieskim.

    To źle obstawiasz.Mikrostyk ten na kabelkach od lampki.Żarówka podłączona pod silnik świeci czyli on jest uszkodzony.Wystarczy pomyśleć a nie obstawiać,to nie poker.
  • Level 9  
    Wiem co i jak wiec bede diagnozował i może jutro lub pojutrze dam znać co wyszło
  • Level 9  
    Witam. Przepraszam że tak długo nie dawałem znać ale wypadło mi coś innego ważniejszego. A więc rozebrałem zamek i zimne luty były ok ale profilaktycznie poprawiłem wszystkie. Przewody są ok bo sprawdzałem żarówką. Dwa dni zamek działał i znowu przestał. Rozebrałem znowu i podejrzewam kostke lub przewody przed kostką bo jak złożyłem to przestał zamek działać a jak zacząłem wyciągać to zaczął znowu działać. jest opcja taka kostke gdzieś kupić? Dzięki za pomoc.