Witam serdecznie, nie jestem elektrykiem, a osobą, która przechodzi generalny remont, łącznie z elektryką - instalacja bezpuszkowa. Instalatorzy kładli całą instalację i będą robić pomiary, ale zwróciłem uwagę, że każdy z nich inaczej łączy gniazdka (głównie chodzi o 2-4 gniazda w długiej puszce), czy możecie mi pomóc zweryfikować, czy wszystko jest ok?
Zanim jednak wrzuciłem temat, to poszukałem trochę po internecie i raczej wszyscy wypowiadali się o poprawnym sposobie, czyli każde z trzech wago łączy po dwa kable przelotowe (L/N/PE) i z każdego wago rozgałęziamy też przewody na gniazdka, czyli jeśli w puszce są trzy gniazdka, to wago powinno mieć 5 "portów" (tak robił jeden elektryk od lewej zdjęcie nr 1), drugi robił inaczej twierdząc, że to gniazdo przelotowe (zdjęcie nr 2 dużo starszy wiekiem elektryk
i co wydaje mi się złym podłączeniem, ale odwołał się do załączonej instrukcji na gniazdku (zdjęcie nr 3). Próbowałem znaleźć w internecie takie podłączenie, ale nie znalazłem. Co do zdjęcia nr 3 to ja patrząc na forum elektrody i to co wyczytałem, to zrobiłbym na złącze wago i dopiero od złącza wago poszedłbym do gniazd i łączył je dopiero jak na zdjęciu nr 2, a nie bezpośrednio/przelotowo. Czy się mylę?
Proszę o pomoc, bo jeśli oni będą też robić pomiar, to mogą zamaskować swoje błędy, a ja nie mam podstaw i wiedzy, aby podważyć czyjąś pracę. Po prostu się obawiam problemów podczas użytkowania tej instalacji w przyszłości.
Serdecznie z góry dziękuję
Zanim jednak wrzuciłem temat, to poszukałem trochę po internecie i raczej wszyscy wypowiadali się o poprawnym sposobie, czyli każde z trzech wago łączy po dwa kable przelotowe (L/N/PE) i z każdego wago rozgałęziamy też przewody na gniazdka, czyli jeśli w puszce są trzy gniazdka, to wago powinno mieć 5 "portów" (tak robił jeden elektryk od lewej zdjęcie nr 1), drugi robił inaczej twierdząc, że to gniazdo przelotowe (zdjęcie nr 2 dużo starszy wiekiem elektryk