Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

[Rozwi您ano] AUDI 2.0 TFSI - Wypadanie zap這n闚 - check engine.

15 Lut 2019 08:22 4389 8
  • Poziom 3  
    Jestem nowy na forum, wi璚 na wst瘼ie witam wszystkich forumowicz闚.

    Mam du篡 problem z moim Audi A5. Silnik 2.0 TFSI, 180 km benzyna, rok produkcji 2011, kod silnika CDNB, przebieg 160 000 km. Po kilku dniach u篡tkowania wyskoczy豉 mi mrugaj帷a ikonka - check engine. Po podpi璚iu do komputera wyskakiwa造 b喚dy.
    PO30100 wykrycie przerywania zap這nu cylindra 1 Aktywny/Sta造
    PO30000 wykrycie przerywania zap這nu przy losowym / wielu cylindrach Aktywny/Sta造
    B200100 tryb nocny (0x18) nieprawid這wa wersja oprogramowania modu逝 sterownia (niezgodne dane)
    B200FF0 wykrycie b喚du powi您anego z k徠em skr皻u podczas testu ASIC - VDDUS UV nie jest wprowadzony po zako鎍zeniu testu Aktywny/Sta造
    B200FF0 przekroczenie czasu po陰czenia sterownika SPI - przekroczenie czasu przez synchroniczny odczyt przerwanego asynchronicznego polecenia Aktywny/Sta造.

    Wypadanie zap這nu - pierwsza my郵, 鈍iece, cewki (wymieniony komplet, cewki i 鈍iece BERU)
    Wymieniony przy okazji olej, filtr oleju i filtr powietrza.

    Oczywi軼ie naprawa nic nie da豉 dalej wypada造 zap這ny. Samoch鏚 wpada w dziwne wibracje i strasznie kopci. Decyzja wizyta w ASO:)
    Po sprawdzeniu samochodu mechanik z ASO stwierdzi, 瞠 winne s zapieczone pier軼ienie, samoch鏚 bierze olej. Znana przypad這嗆 tych samochod闚. Diagnoza naprawa uk豉du t這kowo - korbowego w ASO. Fakt, samoch鏚 bra olej 1 l / 500 km wi璚 konieczny by gruntowny remont silnika, oczywi軼ie nie w ASO tylko u znajomego mechanika. Wymienione zosta造 t這ki na nowe z grubszymi pier軼ieniami, zdj皻a g這wica itd dodatkowo wymieniony rozrz康 i napinacze (podobno w tych rocznikach napinacze s wadliwe). Kompresja na wszystkich cylindrach ok w okolicach 12,4 - 12,7 bar闚.

    Po remoncie silnik nie bierze ani grama oleju. My郵a貫m, 瞠 diagnoza z ASO jest prawid這wa - branie oleju - wypadanie zap這n闚. Po 3 dniach od remontu znowu wyskakuje check engine, wypadaj zap這ny i ponownie sypi te same b喚dy.

    Po skasowaniu b喚d闚 1,2 dni jest ok p騧niej znowu to samo.

    Odda貫m samoch鏚 do elektromechanika, 瞠by zdiagnozowa przyczyn wypadania zap這n闚. Po 3 dniach diagnozowania stwierdzi, 瞠 silnik zalewa benzyn na biegu ja這wym, temperatura silnika nie trzyma r闚no 90 st. ma wahania od 76 st. do 90 st znowu 75 st po d逝giej je寮zie jest to samo. Kolejna diagnoza zbyt bogata mieszanka paliwa. Przyczyny wskaza 2: odma do wymiany, termostat (czujnik temperatury silnika wymieni貫m wcze郾iej).
    Dzisiaj odebra貫m samoch鏚 wymieni odm (orygina), termostatu nie wymienia (mechanik wymieni mi to w sobot). Po przejechaniu ok 50 - 60 km. Wy陰czy貫m samoch鏚, po chwili chcia貫m odpali i nic. Za czwartym razem uda這 si. Po chwili to samo ci篹ko odpala. Przejecha貫m kawa貫k i oczywi軼ie zacz窸o telepa samochodem i znowu kontrolka check engine: po podpi璚iu do komputera te same b喚dy:
    PO30100 wykrycie przerywania zap這nu cylindra 1 Aktywny/Sta造
    PO30000 wykrycie przerywania zap這nu przy losowym / wielu cylindrach Aktywny/Sta造
    B200FF0 wykrycie b喚du powi您anego z k徠em skr皻u podczas testu ASIC - VDDUS UV nie jest wprowadzony po zako鎍zeniu testu Aktywny/Sta造
    B200FF0 przekroczenie czasu po陰czenia sterownika SPI - przekroczenie czasu przez synchroniczny odczyt przerwanego asynchronicznego polecenia Aktywny/Sta造.

    Dziwna sytuacja, 瞠 pomimo drgawek migania kontrolki check engine (wyra幡e wypadanie zap這n闚) po przygazowaniu chodzi normalnie, jest dynamiczny i zrywny. Jak dojad do 鈍iate na ja這wym znowu trz瘰ie i miga kontrolka. My郵a貫m, 瞠 jak wypada zap這n to pracuje na 3 cylindry a on po dodaniu gazu jedzie normalnie. Wy陰cz silnik i znowu nie mog odpali. Poczekam godzin i pali na dotyk o co chodzi?

    Czy mo瞠 by tak, 瞠 鈍iece zalewa benzyn, nie mog odpali (s mokre) i przy postoju na ja這wym biegu zalewa 鈍iece benzyn i wypadaj zap這ny i tak w k馧ko?

    Macie jakie pomys造, co robi? Przecie to nie jest pojazd kosmiczny. Mechanicy rozk豉daj r璚e. Nie wiem ju co robi. Prosz pom騜cie bo ju nie mam si造 i nie wiem co dalej.
  • Poziom 3  
    Witam. Dzi瘯uj za odpowied. Pytanie czy gdyby by造 to wtryski to czy wypadanie zap這nu by這by na wszystkich cylindrach? Ci郾ienie paliwa dzisiaj zmierz.
  • Poziom 12  
    A jak odpala rano? Mo瞠 spada ci郾ienie paliwa.
  • Poziom 3  
    Generalnie nie ma problem闚 z odpalaniem rano, troch pobuja samochodem na ssaniu 1100 obrot闚 p騧niej po zej軼iu obrot闚 jest ok. Problem z odpalaniem pojawia si jak przejad d逝窺z tras w cyklu miejskim i jak wypadaj zap這ny to po zgaszeniu samochodu nie mog odpali. Pytanie czy problem z pomp paliwa wyst瘼owa豚y na biegu ja這wym na niskich obrotach a podczas dynamicznej jazdy by nie szarpa這, nic nie przerywa這?
  • Poziom 1  
    Witam,
    Jak si sko鎍zy Tw鎩 problem? Ja mam dok豉dnie ten sam.
    Prosz o piln odpowied!!!
    Pozdrawiam


    Moderowany przez CameR:

    Takie pytania prosz na PW autora
    Reg. 3.1.19. Nie wysy豉j wiadomo軼i w tematach archiwalnych, je郵i jest to kolejne pytanie, w szczeg鏊no軼i inne ni osoby pytaj帷ej. Z racji szacunku do pytaj帷ego za堯 w豉sny temat. Mo瞠sz dopisa tylko spos鏏 rozwi您ania problemu.

  • Poziom 3  
    Witam. Jaki samoch鏚, silnik, benzyna czy diesel? Przybywa benzyny w oleju? Odkr耩 korek od oleju i pow帷haj czy nie 鄉ierdzi czasami benzyn. Je郵i tak to b璠zie pompa wysokich ci郾ie. Tylko oryginalna z Aso 瘸dne g闚na z allegro lub u篡wki.
  • Poziom 15  
    Do diagnozy lub wymiany takie rzeczy jak: wtryskiwacz /zamie miejscami i zobacz czy nie jest zalany paliwem 1 cylinder/ nastawnik hydrauliczny wariatora, skoro napinacz 豉鎍uszka rozrz康u oraz 豉鎍uszek rozrz康u ju wymienia貫.
    Niestety kod silnika CDNB m闚i sam za siebie: Ci庵 Dalszy Napraw Bie膨cych, nie ja to wymy郵i貫m i nie jeste pierwszy kt鏎y "buja" si z tym silnikiem.
    Ten kole na 100% by to naprawi i mo瞠 Ci na co naprowadzi jego film https://www.youtube.com/watch?v=rJOxYJ-QX3E
    lub tu https://www.youtube.com/watch?v=MSZ6fM2vyEc
  • Poziom 3  
    Witam. Problem wypadania zap這n闚 zwi您any jest z uszkodzeniem pompy wysokich ci郾ie. W pompie wysokich ci郾ie uszkadza si uszczelniacz t這czka pompy paliwa i paliwo przedostaje si do oleju, paliwo z oleju bardzo mocno paruje i przez odm jak i pier軼ienie przedostaje si do kolektora ss帷ego i do komory spalania, dlatego jest zbyt bogata mieszanka, problem z rozruchem na gor帷ym i wypadanie zap這n闚. Pomo瞠 tylko i wy陰cznie wymiana pompy wysokich ci郾ie na oryginaln z ASO. Niepotrzebnie b璠ziecie wymienia p馧 silnika a problem i tak pozostanie. Nie trzeba wymienia cewek, wtryskiwaczy, 鈍iec itd. Mam nadziej, 瞠 pomog貫m. Pozdro.