Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI 2.0 TFSI - Wypadanie zapłonów - check engine.

Johnny1980 15 Lut 2019 08:22 237 4
  • #1 15 Lut 2019 08:22
    Johnny1980
    Poziom 2  

    Jestem nowy na forum, więc na wstępie witam wszystkich forumowiczów.

    Mam duży problem z moim Audi A5. Silnik 2.0 TFSI, 180 km benzyna, rok produkcji 2011, kod silnika CDNB, przebieg 160 000 km. Po kilku dniach użytkowania wyskoczyła mi mrugająca ikonka - check engine. Po podpięciu do komputera wyskakiwały błędy.
    PO30100 wykrycie przerywania zapłonu cylindra 1 Aktywny/Stały
    PO30000 wykrycie przerywania zapłonu przy losowym / wielu cylindrach Aktywny/Stały
    B200100 tryb nocny (0x18) nieprawidłowa wersja oprogramowania modułu sterownia (niezgodne dane)
    B200FF0 wykrycie błędu powiązanego z kątem skrętu podczas testu ASIC - VDDUS UV nie jest wprowadzony po zakończeniu testu Aktywny/Stały
    B200FF0 przekroczenie czasu połączenia sterownika SPI - przekroczenie czasu przez synchroniczny odczyt przerwanego asynchronicznego polecenia Aktywny/Stały.

    Wypadanie zapłonu - pierwsza myśl, świece, cewki (wymieniony komplet, cewki i świece BERU)
    Wymieniony przy okazji olej, filtr oleju i filtr powietrza.

    Oczywiście naprawa nic nie dała dalej wypadały zapłony. Samochód wpadał w dziwne wibracje i strasznie kopcił. Decyzja wizyta w ASO:)
    Po sprawdzeniu samochodu mechanik z ASO stwierdził, że winne są zapieczone pierścienie, samochód bierze olej. Znana przypadłość tych samochodów. Diagnoza naprawa układu tłokowo - korbowego w ASO. Fakt, samochód brał olej 1 l / 500 km więc konieczny był gruntowny remont silnika, oczywiście nie w ASO tylko u znajomego mechanika. Wymienione zostały tłoki na nowe z grubszymi pierścieniami, zdjęta głowica itd dodatkowo wymieniony rozrząd i napinacze (podobno w tych rocznikach napinacze są wadliwe). Kompresja na wszystkich cylindrach ok w okolicach 12,4 - 12,7 barów.

    Po remoncie silnik nie bierze ani grama oleju. Myślałem, że diagnoza z ASO jest prawidłowa - branie oleju - wypadanie zapłonów. Po 3 dniach od remontu znowu wyskakuje check engine, wypadają zapłony i ponownie sypią te same błędy.

    Po skasowaniu błędów 1,2 dni jest ok później znowu to samo.

    Oddałem samochód do elektromechanika, żeby zdiagnozował przyczynę wypadania zapłonów. Po 3 dniach diagnozowania stwierdził, że silnik zalewa benzyną na biegu jałowym, temperatura silnika nie trzyma równo 90 st. ma wahania od 76 st. do 90 st znowu 75 st po długiej jeździe jest to samo. Kolejna diagnoza zbyt bogata mieszanka paliwa. Przyczyny wskazał 2: odma do wymiany, termostat (czujnik temperatury silnika wymieniłem wcześniej).
    Dzisiaj odebrałem samochód wymienił odmę (oryginał), termostatu nie wymieniał (mechanik wymieni mi to w sobotę). Po przejechaniu ok 50 - 60 km. Wyłączyłem samochód, po chwili chciałem odpalić i nic. Za czwartym razem udało się. Po chwili to samo ciężko odpala. Przejechałem kawałek i oczywiście zaczęło telepać samochodem i znowu kontrolka check engine: po podpięciu do komputera te same błędy:
    PO30100 wykrycie przerywania zapłonu cylindra 1 Aktywny/Stały
    PO30000 wykrycie przerywania zapłonu przy losowym / wielu cylindrach Aktywny/Stały
    B200FF0 wykrycie błędu powiązanego z kątem skrętu podczas testu ASIC - VDDUS UV nie jest wprowadzony po zakończeniu testu Aktywny/Stały
    B200FF0 przekroczenie czasu połączenia sterownika SPI - przekroczenie czasu przez synchroniczny odczyt przerwanego asynchronicznego polecenia Aktywny/Stały.

    Dziwna sytuacja, że pomimo drgawek migania kontrolki check engine (wyraźne wypadanie zapłonów) po przygazowaniu chodzi normalnie, jest dynamiczny i zrywny. Jak dojadę do świateł na jałowym znowu trzęsie i miga kontrolka. Myślałem, że jak wypada zapłon to pracuje na 3 cylindry a on po dodaniu gazu jedzie normalnie. Wyłączę silnik i znowu nie mogę odpalić. Poczekam godzinę i pali na dotyk o co chodzi?

    Czy może być tak, że świece zalewa benzyną, nie mogę odpalić (są mokre) i przy postoju na jałowym biegu zalewa świece benzyną i wypadają zapłony i tak w kółko?

    Macie jakieś pomysły, co robić? Przecież to nie jest pojazd kosmiczny. Mechanicy rozkładają ręce. Nie wiem już co robić. Proszę pomóżcie bo już nie mam siły i nie wiem co dalej.

    0 4
  • #2 15 Lut 2019 08:34
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    A jak wtryski? Ciśnienie paliwa. Paliwo?

    0
  • #3 15 Lut 2019 09:09
    Johnny1980
    Poziom 2  

    Witam. Dziękuję za odpowiedź. Pytanie czy gdyby były to wtryski to czy wypadanie zapłonu byłoby na wszystkich cylindrach? Ciśnienie paliwa dzisiaj zmierzę.

    1
  • #4 15 Lut 2019 10:13
    yezz
    Poziom 12  

    A jak odpala rano? Może spada ciśnienie paliwa.

    0
  • #5 15 Lut 2019 10:59
    Johnny1980
    Poziom 2  

    Generalnie nie ma problemów z odpalaniem rano, trochę pobuja samochodem na ssaniu 1100 obrotów później po zejściu obrotów jest ok. Problem z odpalaniem pojawia się jak przejadę dłuższą trasę w cyklu miejskim i jak wypadają zapłony to po zgaszeniu samochodu nie mogę odpalić. Pytanie czy problem z pompą paliwa występowałby na biegu jałowym na niskich obrotach a podczas dynamicznej jazdy by nie szarpało, nic nie przerywało?

    0