Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Alternator mitsubishi carisma 1.6 kontrolka ładowania nie gaśnie

20 Mar 2019 22:07 207 12
  • Poziom 3  
    Witam wszystkich,
    mam problem z podłączeniem alternatora. Stary był z regulatorem napięcia prawdopodobnie od opla i przerobioną instalacją. Podłączony jedynie na dwa przewody gruby i jeden cienki, z wiązki wychodzą dwa kable cienkie jeden z nich był zaizolowany i nigdzie nie podłączony. Po wymianie alternatora (nowy ma oryginalne wyjścia S i L) jak podłączyłam przewód do pinu L po odpaleniu alternator działa ładuje, ale kontrolka nie gaśnie. Gdy podłącze drugi przewód, który był zaizolowany do pinu S nic się nie zmienia. Kiedy zamienię przewody miejscami kontrolka w ogóle się nie zapala. Może jest ktoś kto mi pomoże. Z góry dziękuje.
  • Osprzęt kablowy
  • Admin grupy komputery
    S powinien być podłączony do akumulatora (+).

    Nie podałeś rocznika, więc sugeruję się danymi ze starszych wersji.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 3  
    Dziękuje a co z pinem L?

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Carisma II - rocznik 2000

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wydaje mi się że jest gdzieś zmostkowane bo jak pisałem w starym przerobionym dochodził jedynie ten jeden przewód, drugi był ucięty i zaizolowany.
  • Admin grupy komputery
    L przez diodę na żarówkę (kontrolkę) - ale to już jest w zegarach.
    Sprawdź ten odcięty przewód czy jest na nim napięcie - powinien być połączony z linią 30.
  • Poziom 3  
    Na tym przewodzie było napięcie
  • Admin grupy komputery
    Więc pozostaje podłączyć.
  • Poziom 3  
    Dokładnie jest on koloru czerwonego i na nim było napięcie na tym podłączonym (niebieskim) nie było.
  • Pomocny post
    Admin grupy komputery
    iCEZAR napisał:
    na tym podłączonym (niebieskim) nie było.
    Tam pojawi się po przekręceniu stacyjki.
  • Poziom 3  
    Dziękuje jak sprawdzę napiszę co i jak :)
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego ( czujnik akumulatora ) czy on czasami w tym roczniku nie wychodzi ze sterownika silnika .
  • Poziom 3  
    Podpiąłem czerwony do pinu S, niebieski do pinu L i wszystko już jest OK. Wielkie dzięki za pomoc.
  • Poziom 3  
    Podpiąłem czerwony do pinu S, niebieski do pinu L i wszystko już jest OK. Wielkie dzięki za pomoc.