logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

BMW/e46 - Jak podłączyć kamerkę do kostki radia i zapewnić zasilanie po wyłączeniu?

Lobit 18 Sie 2019 16:47 2331 9
  • #1 18121941
    Lobit
    Poziom 2  
    Ocena: 3
    Cześć!

Zaznaczam że jestem raczej zielony w kwestii elektroniki itp więc proszę się nie śmiać ;). Mianowicie chcę podłączyć moją kamerkę samochodową pod kostkę od radia w aucie i chciałbym się upewnić czy zrobię to dobrze. Kupiłem dodatkowe gniazdo zapalniczki żeby podłączyć pod nią kamerkę i schować wszystko w schowku. Zależy mi na tym aby kamerka odpalała się po przekręceniu kluczyka. Pozycja nr 5 na schemacie to 'zapłon', rozumiem że tutaj podłączam kabel czarny'+'(?) Mam dwa kabelki od tego gniazda zapalniczki: czarny trochę grubszy, czerwony cieńszy. Ten cieńszy czerwony'-'(?) nie wiem za bardzo gdzie podłączyć. Pod dowolny minus na schemacie? czy może pod masę? Drugi myk który muszę zrobić to podłączenie jakieś bateryjki, akumulatorka czy kondesatora(?) na tym kablu od zapalniczki który po odłączeniu zapłonu zasilał by jeszcze kamerkę przez jakąś max minute może dwie. Kamerkę kupiłem za 'flaszke' od znajomego dlatego że ma wadę: nie zapisuje ostatniego pliku po odłączeniu zapłonu. Gdy jest włączona i nacisnę odpowiedni przycisk na niej zapisuje bez problemu. Prawdopodobnie uszkodził się w niej tz 'superkondensator' który po odłączeniu zasilania pozwala na zapis ostatniego nagrania. Napiszcie co by tu zamontować żeby to banglało i jak to podłączyć :) Pozdrawiam.
  • #2 18122035
    damiancz
    Moderator Radia Samochodowe
    Ocena: 1403
    Cytat:
    2. Posty, z których wynika, że ktoś nie bardzo orientuje się w temacie napraw proszę zamieszczać w dziale "Radia Samochodowe Początkujący".