Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B X20SE - Wyłączenie immo, nietypowy problem

19 Sie 2019 10:22 246 8
  • Poziom 15  
    Witam, mam dość nietypowy problem, mianowicie mam opla Corse B z silnikiem C20NE, postanowiłem go zmodernizować i postawić go na instalacji od X20SE, W aucie nie ma immobilizera na sterowniku od C20NE działał bez problemu, na instalacji od X20SE też działa bez problemu ale na sterowniku ze starszej rewizji Motronic 90 457 096 PQ. Chciałem uruchomić silnik na nowszej rewizji sterownika a mianowicie na Motronic 90 492 381 HG. Niestety blokuje mnie immobilizer, zczytałem już wsad z pamięci 24C02 i zmodernizowałem go w programie IMMO TOOL 26. Niestety nadal miga kontrolka check engine czyli problem z immo. Moje pytanie brzmi czy sterownik potrzebuje coś jeszcze dodatkowo mimo że immo jest wyprogramowane? może źle został wyprogramowany? A może trzeba też coś polutować w sterowniku? Niestety nie udało mi się znaleść informacji na tyle trafionych że by poradzić sobie z problemem. Z góry dziękuje i pozdrawiam :)

    Dodaje wsady zczytane z pamięci
  • MetalWork
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Nie we wszystkich sterownikach wyłączenie immo jest tak proste . Dozbrój instalację o kilka przewodów które wymaga puszka immo wstaw puszkę, zrób synchro i kluczyk i będzie po robocie .
  • Poziom 15  
    Bardzo dziękuje za odpowiedz :) ale niestety nie wchodzi to w grę, bardziej chodzi mi o to żeby poznać jak to działa ewentualnie może to jakoś zasymulować czy cokolwiek. na pewno stacyjka od omegi nie wejdzie do corsy itd. Moja corsa posiada oryginalny immobilizer nie usunięty, używam oryginalnych kluczyków więc może da rade jakoś wykorzystać to co już jest?

    Z informacji które znalazłem to jeden pin w ECU jest przez immo zwierany do 12V drugi pin jest od prędkości pojazdu VSS i w tym pinie są też jakieś informacje od immo... U mnie ten pin 12V jest podłączony bezpośrednio do 12V po stacyjce a pin prędkości idzie do prędkości pojazdu ecu na OPCOM odczytuje prędkość pojazdu, no nie jest ona prawidłowa bo omega bierze z ABS a corsa daje ze skrzyni ale przynajmniej ECU widzi że pojazd się porusza.
  • MetalWork
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    W zasadzie są dwie rodzaje pętli immo w oplu immo 1 i immo 2 w większości przypadków nie ma znaczenia z jakiego auta pochodzi puszka i daje się dopisać do dowolnego auta . Warunek jest tylko jeden sterownik ma tą samą generację immo 1 puszka jest na motoroli Hc05 i 2 puszka jest na TMS 370 . Należy tylko zakodować puszkę pod wersję silnika ( sterownika ) i potem zrobić po prostu synchronizację .
  • Poziom 15  
    Jak moge sprawdzic ktore immo mam w corsie a ktore bylo w omedze? Czy opcomem zaprogramuje immo?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    mam rozwiązanie na ten sterownik tylko musisz dolozyc emulator
  • Poziom 15  
    kamyczek

    Corsa jest z 97r była z silnikiem x12sz sterownik był DELCO, od omegi mam motronica M1.5.4 sterownik jest z tego co pamiętam z 96 lub 97 roku, więc teoretycznie taka sama epoka więc może i immo było takie same... W omedze sygnał immo był podpięty razem z sygnałem z prędkościomierza wg Autodaty. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej informacji jaki pin odpowiadał za IMMO w corsie. Jeśli jest to oddzielny pin zawsze mogę pin prędkości i ten przewód z immo połączyć razem przez diody i dać za nimi pullup wtedy może ruszy :)

    jokerro

    Jaki to emulator i ile kosztuje? Powiedz coś więcej. Choć nie ukrywam że chętnie bym się pobawił w ożenienie immo z corsy i ecu z omegi w końcu to jest for fun :) No ale jeśli się nie da to wiadomo trzeba to rozwiązać

    Bardzo byłbym wdzięczny jeśli ktoś podrzuciłby mi schemat immobilizera i ecu od corsy B x12sz i omegi b x20se niestety są schematy sterowników itd ale jeśli chodzi o immo to ciężki temat...
  • Poziom 15  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    W jakim celu zmieniasz sterownik, skoro w twojej wersji są inne wtryski i głowica.

    Głowica jest taka sama inne są denka tłoków, i inny jest kolektor dolotowy, fakt wtryski od NE są minimalnie większe ale co z tego? Są czujniki, przepływomierz czujnik stuku, Lambda, czujnik temp silnika przecież to one regulują dawkę paliwa prawda? A wszystko jest z nowej instalacji... Może i jest trochę inny współczynnik sprężania, ale to przecież mieszanka paliwo-powietrze ma się zgadzać :) Auto trzyma wolne obroty bardzo dobrze reaguje na gaz przyspiesza itd dużo lepiej niż na oryginalnej instalacji zyskałem dokładniejsza przepławkę pozbyłem się kopułki z palcem zyskałem czujnik spalania stukowego, sekwencyjne podłączone wtryski i pewnie dużo lepsza mapę paliwa, grunt że czujnik położenia wału i wieniec jest taki sam więc sekwencja suwu pracy jest rozpoznawana dobrze , no i zauważyłem że trochę mniej pali :), ale chciałbym jeszcze nowszy sterownik HG bo mam PQ...