Solitary-Wolf napisał: Nie znam się na instalacjach RTV/SAT, jeśli chodzi o okablowanie to wszędzie pisali że im miesza tłumienność tym lepiej. Teraz się okazuje że kabel o mniejszej tłumienności niż 75 ohm będzie gorszy więc trochę się z tym wszystkim pogubiłem.
Pomyliło ci się - 50Ω i 75Ω to tzw. impedancja kabla, nie ma nic wspólnego z tłumieniem kabla, wyrażanym w dB, zwykle podawanym jednostkowo dla tłumienia na odcinku 100m.
Kable (i pozstały osprzęt) o impedancji 75Ω stosowane są do telewizji i satelity, kable o impedancji 50Ω do celów radiowych, min. LTE, wi-fi.
Solitary-Wolf napisał: Jeśli chodzi o sam kabel to jest to RF-10 Satec i końcówki od strony pomieszczeń mam już zakończone gniazdami R/TV/SAT - producent Legrand. Z drugiej strony miałem własnie zarabiać końcówki UHF a później wkręcić w nie adaptery na F aby wkręcić kable w multiswith.
To mniej więcej odpowiednik kabla telewizyjnego (75Ω) typu RG-11 - bardzo dobrego kabla, o niskim tłumieniu, stosowanego głównie w dużych instalacjach antenowych i kablowych, jeśli do przejścia jest kilkadziesiąt metrów. W domach unikat
Ty masz podwójny unikat - bo w klasie RG-11 i do tego 50Ω.
Powinny od biedy pasować nakręcane F-ki na kabel RG-11 - średnica 10...11mm - tylko nie wiem, czy dostaniesz. Zaciskane będą, ale potrzebna zaciskarka. Na upartego możesz zrobić i na wtykach UHF z przejściówkami, bo zapas na tłumieniu jest. Tylko wtyki przydałyby się metalowe, ale nie wiem, czy wtedy wejdą ci na ten kabel...
Ktoś cię nieźle narżnął...
Solitary-Wolf napisał: Jedyne teraz co mogę zrobić to dać kable 75 ohm z konwertera do mutiswitha ale już od mutiswitcha do gniazd R/TV/SAT będą 50 ohm.
To tak, zewnętrzne, czarne, jeśli aluminiowe to z żelem, o wysokim ekranowaniu (>90dB).