Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

John Deere 116 - gaśnie na wysokich obrotach

alcest00 15 Mar 2020 20:57 1425 16
IGE-XAO
  • #1
    alcest00
    Level 9  
    Witam.
    Mam problem z silnikiem w traktorku kosiarce, odpala normalnie, na wolnych obrotach pracuje normalnie, jednak kiedy zwiększam obroty nie osiąga pełnej mocy i po chwili gaśnie tak jakby mu brakowało paliwa. Gaźnik wyczyszczony, membrany na pompce paliwa wymienione, świece nowe, elektryczna pompka paliwa pompująca przy rozruchu działa. Silnik do B&S model 402707 typ 014801 code 85031112 boxer, będę wdzięczny za wszelkie sugestie mogące pomóc w rozwiązaniu problemu.
    John Deere 116 - gaśnie na wysokich obrotach John Deere 116 - gaśnie na wysokich obrotach John Deere 116 - gaśnie na wysokich obrotach
  • IGE-XAO
  • IGE-XAO
  • #5
    zbyszekkw
    Level 16  
    Silnik ma filterek pomiędzy zbiornikiem a gaźnikiem ?
    czasem jest zatkany i na wolnych obrotach chodzi a jak potrzebuje więcej paliwa to gaśnie - ma więcej powietrza i uboższą mieszankę

    sprawdzić - zdjąć wężyka paliwowego z gaźnika , dać w najniższe położenie czy cieknie paliwo ,
    z czymś takim się już spotkałem a silnik był w naprawie w paru miejscach ,

    jak nie to to jeszcze jest jeszcze jedno nietypowe uszkodzenie pasujące do takich objawów ale spotkałem to w mniejszym B&S
  • #6
    alcest00
    Level 9  
    Witam i dziękuję za podpowiedzi
    1.spaliny nie mają zapachu benzyny
    2.olej 10w30 nowy ,nie przybywa ani nie ubywa ,silnik pracował na nim ok.godziny i nie zrobił się czarny
    3.filtr paliwa nowy
    ''Jak chcesz wprowadzić go w wysokie obroty zaciśnij czymś przewód paliwa przy gaźniku i daj znać co będzie. Tzn zamknij paliwo do gaźnika''
    Nic to nie zmienia .
    Odpaliłem go dzisiaj z pominięciem elektrycznej pompy paliwa ,zasilając gaźnik z butelki (grawitacyjnie ) i tak samo pracuje.Ale pompa elektryczna pompuje paliwo też podczas pracy silnika czy tak ma być ?
    ''jak nie to to jeszcze jest jeszcze jedno nietypowe uszkodzenie pasujące do takich objawów ale spotkałem to w mniejszym B&S'' jak nie tajemnica proszę o rozwinięcie tematu .
    Dziękuje za pomoc
  • #8
    Megawe
    Level 34  
    Odkręć od gaźnika filtr powietrza, na wysokich obrotach zatkaj na moment ,szybko ręką wlot powietrza do gaźnika. Zrób tak kilka razy. Jak silnik dwusuw to przez zimę mógł olej zakitować otwory, można dodać do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy.
    Silnik na ubogiej mieszance powinien strzelać w gaźnik. Odłącz elektrozawór od ssania i sprawdź czy z włączonym ssaniem jest poprawa. Odłącz wtyczkę na zimnym silniku.
    Zapodaj zdjęcie tego gaźnika.
  • #9
    alcest00
    Level 9  
    Gaźnik i pompa były całe rozebrane i wyczyszczone, nie ma możliwości aby było coś w nim zatkanego.
    ''Ewentualnie moduł gubi iskrę.'' wydaje mi się to mało prawdopodobne aby cewka powodowała takie objawy tylko na wysokich obrotach .
    Silnik jest 4-suwowy ,sanie mechaniczne , jak jest ciepły na ssaniu gaśnie .
    Dzisiaj pochodził z pół godzinki i po zgaszeniu strzelił w tłumik ,więc chyba jednak coś z tym gaźnikiem jest nie tak.
    Jutro wolne więc zastosuje porady i napisze.
    Dzięki
  • #10
    Arturo 2773
    Level 18  
    Witam,po oglądnięciu zdjeć tego silnika jest pewne różnica(przeróbka) dotyczy ona przewodu impulsowago podłączonego do pompy mechanicznej paliwa na gazniku,jest tam wstawiony trójniki przewód odchodzi gdzieś do góry,gdzie jest on podłączony?
  • #11
    Megawe
    Level 34  
    Zmniejsz przerwę na świecach lub zmień świece i też zmniejsz przerwę na 0,5 mm. Jak ssanie jest mechaniczne to masz możliwość zwiększenia dawki paliwa na wysokich obrotach. Zatkany wydech w takim sprzęcie chyba nie jest możliwy. Ścięty klin, brak luzów na zaworach, zwietrzałe paliwo, duże przedmuchy ze skrzyni korbowej, zawilgocona instalacja zapłonowa to typowe usterki łatwe do zdiagnozowania.
  • #12
    Arturo 2773
    Level 18  
    nie jest to czasem przewód doprowadzający paliwo, jezeli tak błedne podłączenie

    sprawdziłem na takim samym silniku przewód impulsowy idzie bezpośrednio od bloku silnika do pompy paliwowej nie ma tam trójnika i odejścia do innego elementu,
  • #13
    alcest00
    Level 9  
    ''sprawdziłem na takim samym silniku przewód impulsowy idzie bezpośrednio od bloku silnika do pompy paliwowej nie ma tam trójnika i odejścia do innego elementu'' też się nad tym zastanawiałem .Ten przewód wraca do elektrycznej pompy paliwa,która jest umieszczona obok zbiornika, jest to fabryczna pompa ,więc nie jest dorobiona.Z technicznego punktu widzenia przy takim podłączeniu pompka na gaźniku nie działa.Poszukam jutro informacji czy ta elektryczna ma pracować cały czas ,czy tylko jak kręci rozrusznik .Oglądałem kilaka filmików z tymi silnikami i w żadnym nie ma trójnika ,ale nie jest pokazane czy mają elektryczną pompę paliwa.
    Świece już zmieniałem na inne ,nic się nie zmieniło ,paliwo zalane nowe ,zbiornik wymyty,klin ok ,zawory zostawiam na później
    Przesyłam schemat,może na jego podstawie ktoś mi powie,czy pompa ma chodzić cały czas czy tylko przy rozruchu.Pozdrawiam

    John Deere 116 - gaśnie na wysokich obrotach
  • #14
    Arturo 2773
    Level 18  
    na moje rozumowanie i ze schematu wynika ze jest tam wbudowana elektryczna pompa paliwa,ale nie powinna ona być wpięta w przewód impulsowy z bloku silnika,w tym przewodzie nie ma być paliwa,poza tym jeżeli elektryczna pompa paliwa jest tam podłączona,po przekręceniu stacyjki w pierwsze położenie przed załączeniem rozrusznika tłoczy ona paliwo zalewając membranę pompy mechanicznej oraz paliwo jest tłoczone do skrzyni korbowej śilnika.
  • #15
    alcest00
    Level 9  
    Arturo 2773 przeszukałem fora w USA i ten model silnika był też podłączony w ten sposób jak u mnie.Nie mogę zrozumieć na jakiej zasadzie to działa ... ale musi skoro fabrycznie John Deere tak robił.
    Pozdrawiam
  • #16
    Arturo 2773
    Level 18  
    Dzień dobry,powracając do tematu; john deere 116-116H model produkowany w latach1981-1985 raczej wiekowa już maszyna.Ja też pogłębiłem wiedzę odnośnie tego modelu,John Deere wprowadzając ten model na rynek,po nie długim czasie okazało się że ten model miał problem z zaśilaniem paliwa,mechaniczna podciśnieniwa pompa paliwa nie była w stanie (nie wiem z jakiego powodu dokładnie) dostarczyć wystarczającej ilości paliwa do gaznika,.podczas pracy przy pełnym obciązeniu silnika,nastepnie został wydany biletyn do wszystkich fabrycznych serwisów odnośnie tego problemu.Aby ten problem rozwiązać John Deere podjął decyzje,opcja1-o dodaniu drugiej podciśnienowej mechanicznej pompy paliwa,(nie znalazłem żadnego rysunku czy też schematu odnośnie podłączynia tej pompy),opcja-2 to dodanie elektrycznej niskociśnienowej pomiedzy zbiornikiem paliwa i mechaniczną pompą paliwa,w katalogu cześci on-line John Deere można sobie zobaczyć te elementy.Analizując to wszystko mogę powiedzieć od siebie że to połączenie przewodu impulsowego mogło by być poprawne w przypadku opcji-1 z dodatkową pompą mechaniczną która by potrzebowała sygnał podciśnienia do jej pracy.Z tego co sprawdziłem elektryczna pompa paliwa może być włączana po przekręceniu stacyjki połączona bezpośrednio albo przez przekaźnik jak na schemacie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Może ktoś na forum posiada jakieś schematy do tego modelu i mógł by sie nimi podzielić! Było by to bardzo miło widziane!

    Dodano po 45 [minuty]:

    https://youtu.be/P3X2l1L1fUk
  • #17
    alcest00
    Level 9  
    Dzień dobry
    ''Analizując to wszystko mogę powiedzieć od siebie ze to połączenie przewodu impulsowego mogło by być poprawne w przypadku opcji-1 z dodatkową pompą mechaniczną która by potrzebował sygnał podciśnienia do jej pracy'' - Dostałem się dzisiaj do tej drugiej pompy i jest ona mechaniczna.Zmyliło mnie to ,że podczas kręcenia rozrusznikiem pompuje ona sporo paliwa ,a dostać się do niej nie jest łatwo ,więc dokładnie nie sprawdzałem - założyłem że elektr.
    Arturo 2773 dzięki za zgłębienie tematu John Deere 116 ,o tych dwóch rodzajach zasilania nie wiedziałem.Jest to już mój trzeci John w kolekcji ,wszystkie sam remontowałem i problemu nie miałem , ale ten jakiś uparty :))
    W sobotę jak nic nie wymyśle zaczynam rozbierać silnik na części pierwsze .
    Pozdrawiam
    Ps.mój jest 116 ,czyli z manualną skrzynią

    Arturo 2773 ''raczej wiekowa już maszyna'' -mam jeszcze starszą :))