Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Leon 1 1.9 tdi 110 km - Brak mocy

aishimasu 30 Mar 2020 13:22 2175 15
  • #1
    aishimasu
    Level 6  
    Witam, wie ktoś może co może być przyczyną braku mocy? Na mechanice znam się tyle co nic, więc może tu ktoś mi jakoś podpowie... Po odpaleniu samochodu na 1 muszę "przeciągać" aż do 3000 obrotów po czym następuje skok mocy i tak jakby turbina zaczęła pracować, na 2 jest to 2500 około... Kiedy auto dochodzi do 120km/h nie chce dalej się rozpędzać, mimo manipulacji gazu (popuszczanie go) brak odzewu ze strony auta... Wreszcie po tych kilkuset metrach/kilku km uzyskuje te 130 ale mocy jak nie było tak nie ma... 140 wycisnąłem, ale z górki 😂
  • #3
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Sprawdź podciśnienie
    Zawór N75
    I czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
  • #5
    totylkoja
    Level 11  
    n6210 wrote:
    Pewnie zacina się sztanga sterująca na turbo i auto wpada w tryb awaryjny - przynajmniej tak to mniej więcej wygląda


    jeśli n'ki chodzą i podciśnienia szczelne to bardziej geometria stoi
  • #7
    n6210
    Level 29  
    totylkoja wrote:
    to bardziej geometria stoi
    a sztanga niby od czego jest :) Chyba jasne, że miałem na myśli dźwignię od zmiany geometrii turbo (poularnie zwana sztangą), a nie sztangę na siłowni...
  • #8
    totylkoja
    Level 11  
    n6210 wrote:
    totylkoja wrote:
    to bardziej geometria stoi
    a sztanga niby od czego jest :) Chyba jasne, że miałem na myśli dźwignię od zmiany geometrii turbo (poularnie zwana sztangą), a nie sztangę na siłowni...

    Tylko pisząc o sztandze odbieram to jako zatarte prowadzenie w korpusie a nie to co wewnątrz. Idąc analogią takiego tłumaczenie "przecież o tym piszę" można powiedzieć, że coś z silnikiem się dzieje- i też będzie dobrze
  • #9
    n6210
    Level 29  
    OK odbieraj to jak chcesz, już nie wnikam.
    Dzwignia ma się ruszać bez zacięć w pełnym zakresie.
    Test można włączyć sobie VAG-COM/VCDSem i poobserwowac i jej ruch i parametry widziane przez kompa co da jakiś obraz czy ma to szansę być sprawne.
    Jest też sporo filmów na YT pokazujących jak to ma wyglądać.
  • #10
    robert10
    Level 14  
    Jak wchodzi w tryb awaryjny a na to wskazuje to tak na początek odczytać błędy. pozdr.
  • #11
    aishimasu
    Level 6  
    Podpinałem "autoXscan" i nic nie pokazał :/
  • #12
    n6210
    Level 29  
    Nie wiem co potrafi autoXscan ale powinno dać się włączyć test
    Wchodzisz w ECU 01 i potem w Basic Settings 04 grupa 11.
    Obroty powinny się podnieść a N75 zmieniać duty cycle regulując turbo w skrajne położenia co powinno byc widać w odczytach ciśnienia z MAP-a.
  • #13
    kakibara
    Level 34  
    Jak miałem swoje pierwsze tdi to dużo slyszalem od ludzi, a było to z 20 lat temu (golf 1.9 tdi) że sprawdz przeplywomierz 😄odlacz wtyczkę i sprawdz czy auto jedzie lepiej ( zobacz jest za puszka filtra powietrza ) , nastepnie zaworek n75, sprawdzic wszytskie gumowe przewody srednicy 3 mm, intercooler i przewody, jak pisza koledzy wyżej i
    Turbine.
    P.s. komputer musi pokazać przeladowanie.
  • #14
    aishimasu
    Level 6  
    Problem odnaleziony, brak momentu gwałtownego spadku mocy i nagłego kopa, auto od odpalenia jedzie normalnie

    Problem? Króciec przy vacuum luźny, naprawa zajęła max 15 min, wystarczyło go usztywnić, ja to zrobiłem klejem chester metal super c:
  • #16
    aishimasu
    Level 6  
    miroslaw wielki wrote:
    Ten przy wspomaganiu hamulca?



    Ten co idzie od pompy vacuum do sondy