Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] citroen xsara II 1,4 - Niedziałający zestaw wskaźników.

MADAKA 03 May 2020 21:09 690 15
  • #1
    MADAKA
    Level 3  
    Witam serdecznie z nadzieją o pomoc.
    W xsarze II (1,4 benzyna 2001 listopad) po przekręceniu kluczyka i po czasie testowania nie gaśnie część kontrolek (ABS,airbag,airbag pasażera,stop,płyn hamulcowy),wskaźnik paliwa pozostaje ciągle na wartości ok.1/4 a po włączeniu zapłonu próbuje zejść do zera poprzez kilkanaście drgań,silnik uruchamia się normalnie lecz brak jest wskazań prędkości i obrotów.Przy testach Lexią uzyskałem informacje:
    1.Usterka komunikacji z zestawem wskaźników
    2.Brak licznika zestawu wskaźników
    3.BSI dialog TAK- Defekt TAK
    Po demontażu modułu wskaźników zastanowiła mnie oporność przewodu 9004 pomiędzy pin3 zest.wsk. a pin7BSI rzędu 1,9-2 ohm?
    Na schemacie którym dysponuję nie ma żadnych "przejść".Pozostałe przewody mają oporność 0,6 ohm.
    Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem bo ja zawiedziony serwisem i "fachowcami" sam zacząłem drążyć problem mojej xsarci.
    Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc gdyż moja walka trwa już kilka miesięcy
  • #2
    polonez15
    Level 33  
    Omiń ten przewód na próbę drugim, będzie wiadomo czy gdzieś przetarty...
  • #3
    łukaszx1
    Level 11  
    MADAKA wrote:
    Witam serdecznie z nadzieją o pomoc.
    W xsarze II (1,4 benzyna 2001 listopad) po przekręceniu kluczyka i po czasie testowania nie gaśnie część kontrolek (ABS,airbag,airbag pasażera,stop,płyn hamulcowy),wskaźnik paliwa pozostaje ciągle na wartości ok.1/4 a po włączeniu zapłonu próbuje zejść do zera poprzez kilkanaście drgań,silnik uruchamia się normalnie lecz brak jest wskazań prędkości i obrotów.Przy testach Lexią uzyskałem informacje:
    1.Usterka komunikacji z zestawem wskaźników
    2.Brak licznika zestawu wskaźników
    3.BSI dialog TAK- Defekt TAK
    Po demontażu modułu wskaźników zastanowiła mnie oporność przewodu 9004 pomiędzy pin3 zest.wsk. a pin7BSI rzędu 1,9-2 ohm?
    Na schemacie którym dysponuję nie ma żadnych "przejść".Pozostałe przewody mają oporność 0,6 ohm.
    Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem bo ja zawiedziony serwisem i "fachowcami" sam zacząłem drążyć problem mojej xsarci.
    Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc gdyż moja walka trwa już kilka miesięcy



    srawdź ciągłość lni CAN z zegarów do bsi jak jest ok to wymień transcier CAN w zegarach
  • #4
    MADAKA
    Level 3  
    Do łukaszx1.
    Tak jak napisałem wg "mojego" schematu ciągłość linii danych (jak określa mój schemat) jest tylko oporność jednego przewodu mnie zastanawia.Spróbuję zastąpić ten przewód jak radzi
    polonez 15 i zobaczę co ta operacja zmieni. Dzięki za info ale czekam na inne sugestie może z autopsji.
  • #5
    vogelek1
    Level 17  
    Xsara ? masy do sprawdzenia,
  • #6
    kamyczek
    Level 38  
    Zasilania , masy , kostki i warto obejrzeć bsi czy przypadkiem nie jest plantacją sałaty (zalane)
  • #7
    MADAKA
    Level 3  
    Masy od BSI i zestawu wskaźników sprawdzone , BSI także sprawdzone, luty poprawione, wymienione przekaźniki w PSF-ie -żadnych zmian.
    Wymienię zestaw wskaźników może to coś zmieni,chociaż nie mam pewności czy to nie BSI.
  • #8
    sk700
    Level 31  
    Wiesz że w Citroenach po podmiance licznika przepisuje się wyższy przebieg? Ostrzegam żebyś się nie zdziwił.
  • #9
    MADAKA
    Level 3  
    Tak mam tego świadomość.Dzięki za info.
  • #10
    kamyczek
    Level 38  
    Odniosłem wrażenie że szukasz tu gotowej recepty na swoją usterkę i chcesz ją naprawić bez kosztów i bez inwestowania w narzędzia . Obawiam się że w tym przypadku jest to raczej mało prawdopodobne a wręcz niemożliwe . Jest co najmniej kilka powodów które mogą prowadzić do wystąpienia 999999 i w zasadzie wszystkie wymagają odpowiedniego sprzętu , zanim polegniesz na tej usterce tak jak wielu innych z większym doświadczeniem napisz przynajmniej jakim sprzętem dysponujesz , miernik , oscyloskop , programator , będziemy mogli ocenić twoje szanse na naprawę .
  • #11
    MADAKA
    Level 3  
    Do kamyczek.
    Moim zamiarem nie jest uniknięcie kosztów lecz kilkukrotne rozczarowanie znanymi mi mechanikami,Nie wykluczam opcji polegnięcia gdyż jak wspomniałem jest to moja prywatna wojenka z własnym autem.Dysponuję testerem Lexia/Proxia ,multimetrem cyfrowym i w opcji oscyloskopem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    cd.Zapomniałem o książce WKiŁ "Citroen Xsara II " .To moje dotychczasowe inwestycje.
  • #12
    kamyczek
    Level 38  
    W sumie to brakuje tylko dwóch rzeczy programatora i wiedzy i to tylko , lub aż dwie rzeczy . Temat wymaga niestety znajomości zagadnienia związanego z 9999999 , bo żaden kalkulator tej przypadłości nie naprawi . Usterka tego typu powstaje w wyniku kilku operacji : słabego akumulatora , manipulowania przebiegiem , uszkodzenia bsi albo licznika .
  • #13
    MADAKA
    Level 3  
    Do kamyczek.Dzięki za uwagi.Z podanych przez Ciebie przyczyn problemów w moim przypadku pozostają dwa ostatnie tzn.BSI albo zestaw wskaźników.Mam pełną świadomość "skromności" mojej wiedzy z obszaru na który wkroczyłem.Czy na wymienionym przewodzie o większej oporności są montowane opory wyrównawcze lub podobne rozwiązania odpowiedzialne za oporność przewodu rzędu 1,9 ohm?
    Będę wdzięczny za informację,Przed chwilą skończyłem ponownie sprawdzać połączenia ciągłości przewodów i mas.Przed zamontowaniem nowego zestawu wskaźników chciałem rozwiać moje wątpliwości związane z tą podwyższoną opornością.
  • #14
    kamyczek
    Level 38  
    Diagnostykę magistrali can znacznie łatwiej wykonać używając do tego celu oscyloskopu , miernikiem można jedynie sprawdzić brak zwarć do + i masy układu , jak również w pewnym zakresie poziom napięcia jaki występuje , jednak jest to zbyt mało by znaleźć część błędów które mogą dotyczyć tego rodzaju magistrali . Oporność samego przewodu nie ma tu większego znaczenia bo magistrala będzie działała tak na 10cm skrętki jak i na 100m przewodzie . Większe znaczenie będzie miała sama pojemność przewodu , bo ta będzie ograniczała prędkość transmisji .
  • #15
    MADAKA
    Level 3  
    Do SK700. Witam. Wymieniłem zestaw wskaźników, stary problem ustąpił tzn. wskazania ok. ale pojawił się nowy problem.Brak komunikacji BSI z modułem przełączników pod kierownicą.Czy konieczne jest "dopisanie"wymienionego zestawu wskaźników jeśli "nowy" ma identyczne oznaczenia i teoretycznie wszystkie kontrolki zachowują się poprawnie?
  • #16
    MADAKA
    Level 3  
    Problem rozwiązany.Po dłuższej przerwie (kontuzja) wróciłem do prac z wyresetowanymi dotychczasowymi wynikami prac.Zastanawiało mnie
    swoiste przesunięcie usterki na brak kontaktu z modułem przełączników pod kierownicą.Ponownie powypinałem wtyki w BSI potraktowałem środkiem do konserwacji styków elektrycznych i...nic,bez zmian.Dopiero wypięcie wtyki modułu przełączników pod kierownicą plus konserwacja (?) spowodowały "zniknięcie" usterki oczywiście po uprzednim skasowaniu błędów. Auto działa.
    Serdecznie dziękuję forumowiczom za próby pomocy i tym samym wzbogacenie wiedzy.