Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Kramer allrad 950 - Deutz TD2011 L04W nierówna praca silnika,ciężko pali

DDDKBC 17 Feb 2021 21:58 633 9
  • #1
    DDDKBC
    Level 3  
    Witam wszystkich,

    Panowie/panie jak w temacie pacjentem jest silnik Deutza. Po nastaniu zimowej aury mam problem z uruchomieniem ładowarki,w dniu dzisiejszym udało nam się ją uruchomić,ale tylko przy wciśniętym pedale gazu i po odpowietrzaniu układu paliwowego. Silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach,jak i po wciśnięciu gazu.

    Proces uruchamiania,który wykonaliśmy:

    1. Wykręciłem filtr paliwa, wylałem zawartość (czysto) i zalałem świeżą ropą.(Filtr tydzień temu wymieniony na nowy)
    2. Użyłem ręcznej pompki by sprawdzić czy paliwo wraca powrotem do baku (leciało)
    3. Popuściłem rurki na pompkach i wytryskach i w momencie pojawienia się ropy i wyrzuceniem powietrza, zacząłem zakręcać po kolei rurki na pompkach a potem na wytryskach.
    4. Silnik zaczął łapać jak tylko paliwo pokazało się na wytryskach,ale jego praca była nie równa na wolnych obrotach jak i po dodaniu gazu.



    Co zauważyliśmy:

    Silnik przy ostatniej normalnej pracy pod koniec dnia nagle zaczął nierówno pracować,miał braki w mocy. (Tego samego dnia rano był wymieniany olej z filtrem + filtr paliwa) Maszyna na 250/300 motogodzin spala 1l oleju,nie wiadomo ile ma w sumie motogodzin bo handlarz założył nowy licznik.
    Przy mocnym obciążeniu trochę kopci na czarno i wcześniej mimo ubytku oleju odpalała od "strzała"


    Pytanie od czego zacząć diagnozę? Kupować manometr i mierzyć ciśnienie na pompkach jakie podają na wtrysk? Czy zacząć od pierwszej pompy przy filtrze? Na powrocie paliwo się pokazuje,ale nie ma tam szałowego ciśnienia.


    Dodam że nie jestem mechanikiem, więc proszę o wyrozumiałość :-?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
  • Helpful post
    #2
    mumin124
    Level 14  
    Pierwsze sprawdź przewody, potem pompkę wstępną.
  • #3
    DDDKBC
    Level 3  
    mumin124 wrote:
    Pierwsze sprawdź przewody, potem pompkę wstępną.


    Poszedłem za radą, wszystkie węże jak i rurki poszły pod kompresor, później odpowietrzanie i rozruch. Ogólnie widać poprawę,ale silnik chodzi różnie, na wolnych obrotach raz chodzi równo,raz tak jakby na jednym cylindrze nie chodził,to samo pod obrotami,po chwili przytrzymania gazu dławi go i obroty spadają do minimum,ale silnik już nie gaśnie samoczynnie.
    Jak inaczej można sprawdzić pompkę wstępną? Ja podczas pracy silnika ściągałem węża od powrotu i paliwo leciało,na pompce wstępnej jest również pompka ręczna która też generuje ciśnienie i widać to na powrocie.
  • Helpful post
    #4
    kkknc
    Level 43  
    Sciagałeś powrót. Bardzo dobrze. Ja leci dobrze ciurkiem paliwo to ok.
    Litr oleju na tyle godzin jest jak najbardziej prawidłowy.
    Teraz się skup i odpowiedź na pytanie czy jak ciężko nierówno chodzi to podkapca na biało?
  • #5
    DJ_Opornik
    Level 21  
    Ja bym sprawdził czy nie zapowietrza się przez nieszczelną pompkę ręczną...
  • Helpful post
    #6
    kkknc
    Level 43  
    Genialne, teraz zdradza tajemnicę jak to sprawdzić.
    Bo silnika ani jego pompki to nie widziałeś. Czytać też nie czytałeś autora.
  • #7
    DDDKBC
    Level 3  
    kkknc wrote:
    Sciagałeś powrót. Bardzo dobrze. Ja leci dobrze ciurkiem paliwo to ok.
    Litr oleju na tyle godzin jest jak najbardziej prawidłowy.
    Teraz się skup i odpowiedź na pytanie czy jak ciężko nierówno chodzi to podkapca na biało?



    Sprawa się chyba rozwiązała po demontażu zbiornika paliwa,okazało się że wąż od zasilania paliwa był delikatnie pęknięty na ścianie grodziowej i już kiedyś był wymieniany. Ktoś niezabezpieczył go przed wibracjami i przetarciem w tym miejscu. Paliwo chyba nie dochodziło w takiej ilości jak powinno do pompki. Po czyszczeniu zbiorniczka i wymianie węża,odpowietrzyłem układ i maszyna odpaliła, teraz ładnie pracuje na biegu jałowym jak i na obrotach.

    Bardzo dziękuję "kkknc" i "mumin124" za zaangażowanie i pomoc.
    Proszę Was jeszcze o podpowiedź w sprawie interwałów wymiany oleju i filtrów. Czy 250 motogodzin jest wystarczające,czy robić wymiany częściej? Ładowarka chodzi w sezonie prawie 10h dziennie w dość ciężkich warunkach. Olej którym zalewamy ładowarkę to mobil Delvac MX 15W-40 (stosować dalej?zmienić na inny?)

    A i chyba najważniejsze jak to jest z tym rozrządem? On jest na pasku? Jeżeli tak to czy wymieniać od razu, pompę "wody" też? Bo nie znam faktycznego przebiegu maszyny a nie chciałbym dopuścić do jakiejś katastrofy... Z drugiej strony,koledzy co pracują na większych sprzętach są zdziwieni że tam jest pasek a nie koła zębate(może coś przekręciłem) i tam się rozrządu raczej nie wymienia.
  • Helpful post
    #8
    kkknc
    Level 43  
    Standardowo to masz wymianę oleju co 500h. Więc 250h to nawet za dobrze. Przy ciężkiej pracy 300-350h wystarczy. Tak silnik ma pasek. Wymiana co 5000h. Masz w komplecie z rolką. Silnik mimo że kolizyjny jest zabezpieczony przed zerwaniem. Krzywdy mu nie zrobisz.
  • #9
    DDDKBC
    Level 3  
    kkknc wrote:
    Standardowo to masz wymianę oleju co 500h. Więc 250h to nawet za dobrze. Przy ciężkiej pracy 300-350h wystarczy. Tak silnik ma pasek. Wymiana co 5000h. Masz w komplecie z rolką. Silnik mimo że kolizyjny jest zabezpieczony przed zerwaniem. Krzywdy mu nie zrobisz.



    Pozdrawiam i dziękuję jeszcze raz za pomoc.👍

    Temat uważam za zamknięty.
  • #10
    DDDKBC
    Level 3  
    kkknc wrote:
    Standardowo to masz wymianę oleju co 500h. Więc 250h to nawet za dobrze. Przy ciężkiej pracy 300-350h wystarczy. Tak silnik ma pasek. Wymiana co 5000h. Masz w komplecie z rolką. Silnik mimo że kolizyjny jest zabezpieczony przed zerwaniem. Krzywdy mu nie zrobisz.



    Pozdrawiam i dziękuję jeszcze raz za pomoc.👍

    Temat uważam za zamknięty.

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Pozdrawiam i dziękuję jeszcze raz.