logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Planowanie monitoringu wideo: rozmieszczenie i typy kamer, kąty widzenia, Dahua, Hikvision

takijasiu 01 Maj 2021 20:13 7923 25
  • #1 19411126
    takijasiu
    Poziom 25  
    Ocena: 161
    Hej.

Chciałbym zrealizować monitoring wideo wokół domu jednorodzinnego. Kwestię rejestratora poruszę zapewne w osobnym wątku - może znajdę coś w archiwum.

Dzisiaj proszę Was o pomoc/wskazówki w zaplanowaniu miejsc do umieszczenia kamer oraz jakie powinny być to kamery. Z tego co widzę po innych wątkach, to zwykle podawane są konkretne modele i to super, ale dla mnie najważniejsze jest to jakie mają być kąty widzenia tych kamer, etc. Odnośnie marek, no to pewnie będzie Dahua albo Hikvision - nie mam doświadczenia z żadnymi z nich.

Opis słowny sceny:
    * dom jednorodzinny częściowo piętrowy, z parterową częścią z garażem i kotłownią z wejściem do domu, brak piwnicy
    * nad oboma częściami dachy wielospadowe, zachodzące nad mur około 60 do 80 cm - czyli można zamontować kamery na podbitce dachu
    * jedne drzwi wejściowe, jedna brama garażowa, 2 pary drzwi balkonowych na taras
    * dom stoi na działce 25x30 metrów - w odległościach: 9 m front (północy), 3.5 metra bok (wschód), 6.5 metra bok (zachód), 7 m tył (południe)
    * okna na parterze zaznaczone na planie; na piętrze 1 okno łatwo dostępne z dachu garażu, zaznaczone na planie

Dlaczego będzie instalowany monitoring wideo? Są głównie 2 powody:

1) chciałbym zamontować kamery na wysokości około 1,5 metra obok drzwi wejściowych i na tarasie (obok 2 par drzwi balkonowych) aby mieć wyraźnie twarz ewentualnych nieproszonych gości, którzy interesowaliby się drzwiami wejściowymi;