Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zapytanie o opinię o agregatach walizkowych Fogo F3001is / F4001iSE?

sneer 23 Oct 2021 17:04 8019 24
SterControl
  • #1
    sneer
    Level 12  
    Cześć,

    Czy ktoś z Was ma może jakieś doświadczenie z agregatami prądotwórczymi FOGO serii F3001is albo F4001iSE?
    Zapytanie o opinię o agregatach walizkowych Fogo F3001is / F4001iSE? Zapytanie o opinię o agregatach walizkowych Fogo F3001is / F4001iSE?




    modelmoc znamionowamoc maksymalnasilnikcena
    F3001is2.3kW2.5kWRato R120-Viok 3000zł
    F4001iSE3,2kW3,5kWRato R210 D-Viok 4000zł


    Porównywalne Hondy to odpowiednio ~ 5k i 10kPLN

    Macie jakieś pojęcie one się sprawują? Jak z trwałością tych silników? Jakie tam są prądnice?
    Silnik Rato R210 i części do niego znalazłem gdzieś na sieci, ale tego mniejszego, R120 już nie.

    Przeznaczenie: praca jako awaryjne zasilenie domu na czas blackoutów, których w tym roku narobiło się >48h. Linia napowietrzna, zmiany klimatu, lepiej nie będzie :-(. Załóżmy, że pracowałyby po kilka-kilkanaście godzin jednorazowo, ze 4x w roku.
    Przeciętne obciążenie to 200-500W, ale czasem chciałoby się wodę zagotować czy odgrzać coś w mikrofali i wtedy potrzebne coś ze 2k5W.

    Praca zdalna robi to, że brak zasilania robi się kłopotliwy. Na krótką metę problem ogarniają UPSy, ale ostatnio po przerwach 4h + 12h i one się rozładowały. I lodówce niewiele więcej było potrzeba.
  • SterControl
  • #2
    bogut
    Level 12  
    Podłączam się do tematu.

    @sneer udało Ci się coś ustalić? Cena vs. Honda na pewno jest atrakcyjna

    z góry dzięki!
  • #3
    sneer
    Level 12  
    Niestety nie. Pytałem też na forum o agregatach na FB, ale brak jakichkolwiek konkretów, nikt się nie przyznaje choćby do posiadania.
    Coś czuję, że zostanę testerem 🤣
  • SterControl
  • #4
    bogut
    Level 12  
    :)

    To chyba będzie nas dwóch.

    Cena wyjątkowo zachęca.
  • #5
    tswirek1231
    Level 3  
    Też zastanawiam się nad 3001 (plus za polską firmę) . Ewentualnie PRAMAC PMi 2000 AVR. Zasilenie kotła 1f, kilku pompek do ogrzewania, jakieś awaryjne oświetlenie.
    Jest kilka opinii w jednym ze sklepów ale ciągle nie jestem przekonany.
    https://klimasklep.pl/agregat-pradotworczy-fogo-3001-is-p-15645.html

    Kupiliście już i możecie podzielić się opiniami ? :)
    Dziękuję
  • #6
    bogut
    Level 12  
    Część dzisiaj akurat rozmawiałem z kolesiem który polecał agregat Deawoo. Agregat 3k z AVR jedyne 1600zł. Mówił że pomimo braku inwertera daje radę zasilić piec i inne klamoty.

    Pozdr,
  • #7
    wujeksam
    Level 10  
    Kupił ktoś z Was może generator z tej serii? Waham się nad zakupem najsłabszej wersji Fogo F2001.
    Głównie jako awaryjne zasilanie do pieca CO gazowego, zamrażarki, na wyjazdy. Sprzedawcy wszędzie twierdzą, że to wybór wprost idealny na takie zastosowania :>
  • #8
    Mizuki
    Level 9  
    Ja się przystawiam do kupna: F4001iSE

    Potrzebuję lodówkę 8.4A kompresor na starcie i komputer do roboty. Oferta wygląda zacnie cenowo.
    Nie chciałbym was rozczarować, ale te modele nie mają silnika hondy co często pisze w opiniach, na stronie producenta stoi inaczej.
  • #9
    bogut
    Level 12  
    Cześć

    Wydaje mi się że są problemy z dostępnością. Ostatecznie kupiłem Stanleya 1900 z inwerterem.

    Pozdr
  • #10
    sneer
    Level 12  
    Mizuki wrote:
    Nie chciałbym was rozczarować, ale te modele nie mają silnika hondy co często pisze w opiniach, na stronie producenta stoi inaczej.


    Modele F2001is/F3001is/F4001ise są na silnikach Rato. Wiem o tym, stąd też moje wątpliwości, a dodatkowo nie znalazłem info o prądnicy - czy to przynajmniej miedź?

    Ale seria 2001/3001 jest szersza, robią też agregaty klasyczne, nie walizkowe
    I tak FH3001 jest na Hondzie, F3001 jest na Rato. Decydująca jest litera H w symbolach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    bogut wrote:

    Wydaje mi się że są problemy z dostępnością. Ostatecznie kupiłem Stanleya 1900 z inwerterem.


    I jak wrażenia? Ogarnia obiecywane 1600W? Jak spalanie?
  • #11
    tswirek1231
    Level 3  
    Kupiłem F3001IS, działa bardzo cicho, równo. Forma walizki bardzo poręczna.
    Zalane motul'em 15W40. Pierwsze "odpalenie" wykonał 11-latek, więc bezproblemowo.

    Elektronika, wiertarka pracuje, jest jedno ale - pomimo porządnego uziemienia (jest do tego złącze) palnik kotła gazowego nie startuje.
    Muszę porozmawiać z elektrykiem - dam znać jak ogarnę temat.
  • #14
    tswirek1231
    Level 3  
    tswirek1231 wrote:
    Kupiłem F3001IS, działa bardzo cicho, równo. Forma walizki bardzo poręczna.
    Zalane motul'em 15W40. Pierwsze "odpalenie" wykonał 11-latek, więc bezproblemowo.

    Elektronika, wiertarka pracuje, jest jedno ale - pomimo porządnego uziemienia (jest do tego złącze) palnik kotła gazowego nie startuje.
    Muszę porozmawiać z elektrykiem - dam znać jak ogarnę temat.


    Update: Kocioł beretta kompakt green po dołożeniu dodatkowego uziemienia pod obudowę ruszył. Oczywiście generator też uziemiony.
  • #15
    bogut
    Level 12  
    Hej, jeszcze ja się podzielę swoim przypadkiem. Kupiłem ostatecznie generator inwerterowy stanleya. Wystąpił problem z zasilaniem pieca ze względu na zmienna faze. Dopilem adapter na allegro i teraz śmiga aż miło 😀
  • #16
    sneer
    Level 12  
    bogut wrote:
    Dopilem adapter na allegro i teraz śmiga aż miło 😀


    Dobrze wiedzieć, dzięki!
    Może, dla potomności, mógłbyś rozkręcić i zrobić zdjęcia co jest w środku i jak to jest połączone?
  • #18
    sneer
    Level 12  
    To urządzenie to, najprawdopodobniej tylko ochronnik antyprzepięciowy Elgotechu R-20F oklejony tylko przez Voltona. U mnie powodował wyrzucenie (chyba) różnicówki.
    Podobno sprawdza się z UPSami, które mają stałą fazę - Techtronami i Voltami od połowy 2020 i Kemotami po maju 2021, ale nie mam takich sprzętów, więc nie byłem w stanie potwierdzić.
  • #19
    bogut
    Level 12  
    Nie wiem nie znam się. Piec z samym agregatem nie działał z tym cudem działa.
  • #20
    wujeksam
    Level 10  
    Mam i ja - Fogo f2001is
    Dzisiaj w końcu uruchomiłem, pierwsze wrażenia pozytywne. Wszystko co podłączyłem wydaje się, że działa normalnie. Testowałem min zamrażarkę skrzyniową 250l, piec gazowy kondensacyjny Immergas - działa bez żadnych przejściówek/adapterów (oczywiście sam agregat uziemiony). O spalaniu ciężko mi coś powiedzieć, działając praktycznie tylko bez obciążenia wyszło około 0,5l/h. Wymieniłem olej po 2h działania, olej brązowy nieprzeźroczysty, nie stwierdziłem żadnych opiłek metalu. Do cylindra wlałem trochę oleju, zapakowałem i niech czeka na gorsze czasy.

    Mam tylko jedno pytanie, świeca była nieco czarna w sadzy. Wydaje mi się, że tak nie powinno być. Może świeca jest za "zimna"? Na zimę, trzeba inną?
  • #21
    EnergyAID

    Level 14  
    wujeksam wrote:
    Mam i ja - Fogo f2001is

    Z instrukcji wynika, że to jest czterosuw (lejemy samą benzynkę). Dodatkowo zmienne obroty. Nieźle. Ma to ręce i nogi.

    wujeksam wrote:
    Mam tylko jedno pytanie, świeca była nieco czarna w sadzy. Wydaje mi się, że tak nie powinno być. Może świeca jest za "zimna"? Na zimę, trzeba inną?

    To raczej wynika z pracy po rozruchu na zimnym silniku i z zimnym powietrzem, a dodatkowo przy niedoborze powietrza. Używałeś ssania po rozruchu?
  • #22
    wujeksam
    Level 10  
    Zgadza się, 4-sów dodatkowo wydaje się że jakość prądu jest rozsądna, szkoda że nie mam niczego czym mógłbym zrobić pomiary.
    Zrobiłem jak w instrukcji, czyli uruchomienie na ssaniu. Działał 2h, wydaje mi się że po takim czasie powinno dojść do samooczyszczania się świecy. Z zimnym powietrzem nic nie poradzi, spróbuję wymienić świecę na inną.
  • #23
    EnergyAID

    Level 14  
    wujeksam wrote:
    spróbuję wymienić świecę na inną.

    Można przetrzeć drobnym papierkiem ściernym. Wymieniać raczej nie ma sensu. Lepiej potestować dłużej i obserwować (także sadzę na wylocie spalin). Niestety taki mały silniczek ma niekorzystne warunki pracy: częste rozruchy, długa praca na zimno, do tego dochodzi to, że konserwujesz cylinder olejem (poprawnie, ale może zostaje na denku tłoka), ale to nie jest nic czym się należy aż tak przejmować. No chyba, że nagar się będzie mocno zwiększał.

    Co do jakości energii, to rzeczywiście. To że jest inwerter, to jeszcze nie świadczy o tym, że jakość sinusoidy jest lepsza niż bez inwertera. Trzeba byłoby sprawdzić/przetestować. Ale za to inwerter umożliwia pracę przy zmiennej prędkości obrotowej z dążeniem do maksymalnej sprawności silnika przy danym obciążeniu.
  • #24
    BorgWarnerT5
    Level 1  
    bogut wrote:


    Nie da się rozebrać.



    "Hold my beer" ;-)

    Zapytanie o opinię o agregatach walizkowych Fogo F3001is / F4001iSE? Zapytanie o opinię o agregatach walizkowych Fogo F3001is / F4001iSE? Zapytanie o opinię o agregatach walizkowych Fogo F3001is / F4001iSE? Zapytanie o opinię o agregatach walizkowych Fogo F3001is / F4001iSE? Zapytanie o opinię o agregatach walizkowych Fogo F3001is / F4001iSE? Zapytanie o opinię o agregatach walizkowych Fogo F3001is / F4001iSE?

    Cała "magia" to rezystor 1 kOhm między PE i N.
  • #25
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Tak, a jak się ma zgodność tego adaptera z normami?
    Adapter można bez problemu włożyć do zwykłego kontaktu.
    W przypadku gniazda zabezpieczonego RCD, nastąpi jego wyzwolenie. Jednak w przypadku gniazda niezabezpieczonego, może dojść do sytuacji zasilania tego rezystora napięciem sieciowym, co wywoła na nim wydzielenie mocy 53 watów. Natomiast jeżeli zostanie podłączony do gniazda bez styku ochronnego, lub gdzie styk ochronny nie został podłączony, wówczas użytkownik zostanie narażony na porażenie prądem elektrycznym (prąd 230 mA).

    Co do agregatu FOGO, robiłem bardzo podobny agregat do tego mniejszego, tyle że 1250 VA i marki szwedzkiej. Nie mam pojęcia jakiej pojemności był silnik, przypuszczalnie 50-80 cm³ z dekompresatorem i na pewno produkcji chińskiej (tutaj producent znaczył podzespoły wybijaniem oznaczeń). Gaźnik (Ruixing) posiadał przepustnicę sterowaną silnikiem krokowym (z modułu inwertera). Problem w tym silniku polegał na tym, że linka ssania (połączona z pokrętłem od kranika) trochę się przycierała i słabo odciągała sprężyna na przepustnicy rozruchowej. Skutek był taki, że silnik trochę kopcił sadzą. W końcówce wydechu znajdował się spark arrestor który został zatkany sadzą + wełną mineralną z wytłumienia wydechu, po jego wyjęciu silnik zaczął normalnie pracować. Poza tym w obudowie ciasno, niewygodnie się to serwisuje. Alternator przy inwerterze to stator trójfazowy + koło magnesowe jak w silnikach motocyklowych.

    EDIT:
    Znalazłem zdjęcie. Nie podobał mi się ten wąż paliwowy przygnieciony pomiędzy filtrem powietrza a pokrywą obudowy. Nie dało się go inaczej poprowadzić. Na plastikach oznaczenie Z90.
    Zapytanie o opinię o agregatach walizkowych Fogo F3001is / F4001iSE?