logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Jaką żywicę dwuskładnikową wybrać, aby wypełnić ubytki w drewnianej podłodze?

garyaqq 19 Sty 2022 15:08 1419 6
REKLAMA
  • #1 19829863
    garyaqq
    Poziom 2  
    Witam.

Jestem zielony w pracach ręcznych w domu, za to pełen chęci i zapału. Mam pytanie. Mam drewnianą podłogę, w której dzieci zrobiły swoją zabawą dziury głębokości 1-2 cm. Chciałbym je wyrównać, a przy okazji nie wycinać desek, tylko je zaszpachlować jakimś transparentnym ustrojstwem. Słyszałem, że najlepsza będzie do tego żywica dwuskładnikowa. Czy ktoś z Was mógłby mi polecić taki produkt?
    Proces zaklejenia dziur chyba ogarnę. Rozetrę dziury papierem ściernym by podłoga miała lepszą przyczepność, wymyję, zakleję żywicą, po wyschnięciu wyszlifuję papierem ściernym (dwie grubości 125 i 220) i chyba będzie OK?
    Tak czy inaczej proszę mądrzejsze głowy o sugestię co do żywicy. :)

Pozdrawiam i dziękuję. :)
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 19829901
    Mobali
    Poziom 43  
    Ocena: 3789
    Z technicznego punktu widzenia żywica dobrze się do tego nadaje. Szczególnie jak wymieszasz ją z wypełniaczem zrobionym z pyłu drzewnego, to uzyskasz wręcz idealną masę naprawczą, nadającą się do ręcznego punktowego nakładania i szlifowania. Dodatek pyłu drzewnego pozwoli także na lepsze dopasowanie żywicznej masy do struktury i twardości naprawianej powierzchni.

Proponuję rozważyć jednak specjalne środki gotowe (szpachlówki, pasty czy masy naprawcze) do usuwania tego typu niespodzianek. Popularne tego typu preparaty to na przykład: Uni-Kit 5, FugaFix, Maximus Holtzkitt, DEVA RESIPLAS, BONIFUGA AQUA, Pallmann PALL-X KITT, HartzLack NC Fugenfiller i inne, z których wiele wykonanych jest także na bazie żywicy.