Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf 4, 98 1.4 Pb - tylna wycieraczka, ciągłe działanie po zapłonie

Frost160 06 May 2022 17:13 213 15
  • #1
    Frost160
    Level 14  
    Witam.

    Auto jak w temacie, przebieg znikomy, bo 150 tys km. Problem to ciągłe działanie wycieraczki tylnej, przekręcam zapłon i zaczyna pracować (obojętnie jak ustawię manetkę).

    Co zrobiłem:
    - nowy silnik wycieraczki (na starym w losowych momentach się zatrzymuje).
    - nowa manetka pod kierownice, nic to nie zmieniło.
    - sprawdziłem przelotkę miedzy klapą, nadwoziem i przewody całe.

    W Golfie 4 nie ma przekaźnika od tylnej wycieraczki, jedyne co ustaliłem to to, że jak wyciągnę przekaźnik numer 100 (jakiś dodatkowy obwód prądowy po zapłonie) to wycieraczka nie działa.

    Może ktoś coś podobnego robił? Zwarcie gdzieś?

    Dziękuje z góry.
  • #2
    cysiekw
    Level 38  
    Psiknik przednimi spryskiwaczami. Przestała?
  • #3
    Frost160
    Level 14  
    Sprawdzę w poniedziałek, ale coś pamiętam, że chyba i tymi i tym psikałem jak zamontowałem silniczek i nic to nie dawało.

    Jeśli by pomogło to gdzie szukać?

    Manetkę już podmieniłem na nową bo x razy miewałem przypadki, że w niej ze starości smar się brudził i przewodził nawet na pozycji wyłączonej.
  • #4
    koleś kit
    Level 39  
    Napraw przekaźnik to będzie działać.
  • #5
    Frost160
    Level 14  
    koleś kit wrote:
    Napraw przekaźnik to będzie działać.


    Ale tam nie ma przekaźnika tylnej wycieraczki. Jest tylko ten od przedniej czasówki 377? Prostokątny. Wyjmuje go i tylna nadal pracuje.
  • #6
    Frost160
    Level 14  
    Nikt nic nie "podpowie" ?
  • #7
    koleś kit
    Level 39  
    A spryskiwacz działa? Przewody które lecą (sterujące ) do modułu silnika są podłączone również pod spryskiwacz. Zmienia się biegunowość. Masz mieć: pin 1masa,4 12volt,2i 3 to idzie z przełącznika. Dodatkowo na pin 2 leci sterowanie z przekaźnika. Układ prosty jak cep. Trzeba wziąć probówkę i sprawdzić co się tam dzieje. Nikt tego za ciebie nie zrobi.
  • #8
    Frost160
    Level 14  
    Spryskiwacz działa i z przodu i z tyłu.

    Z przekaznika z wycieraczek przednich ? Bo tam jest tylko jeden przekaznik który jest opisy jako od wycieraczek przednich. Plus po wyjeciu go z skrzynki bezpiecznikowej nic się nie zmienia wycieraczka tylna włącza się po zapłonie.

    Golf 4, 98 1.4 Pb - tylna wycieraczka, ciągłe działanie po zapłonie

    Z tego wynika ze jednak przekaznik opisy jako "czasówka" od wcyieraczek przednich jest też uzywany do sterowania wycieraczki tylnej. Jutro go może rozmontuje i zerkne czy w nim wszystko ok(zimny lut itp).
  • Helpful post
    #9
    NIXIE_123
    Level 33  
    Silnik tylnej wycieraczki ma 4 piny.
    2 z nich to masa i plus po zapłonie
    na jeden podaje się masę chwilowo (nie pamiętam spryskiwacz czy "manetka od siebie") wtedy majta piórem co chwilę
    na ostatni podaje się plusa chwilowo (nie pamiętam spryskiwacz czy "manetka od siebie") wtedy majta non stop

    u ciebie ciągle występuje jeden z dwóch ostatnich opisanych przeze mnie. Czyli masz gdzieś dodatkową masę lub dodatkowego plusa. Wystarczy sprawdzić który zobaczyć co za to odpowiada i naprawić. Roboty na 30 minut. Mam nadzieję że pomogłem

    Majtanie co chwilę i non stop też nie pamiętam które mogłem napisać na odwrót.
  • Helpful post
    #10
    koleś kit
    Level 39  
    Frost160 wrote:

    Z tego wynika ze jednak przekaznik opisy jako "czasówka" od wcyieraczek przednich jest też uzywany do sterowania wycieraczki tylnej. Jutro go może rozmontuje i zerkne czy w nim wszystko ok(zimny lut itp).

    No przecież ci pisałem. Zwróć uwagę na styki przekaźników w środku.
  • #11
    Marian B
    Level 37  
    Wygląda że gdzieś jest zwarcie do masy, i wycieraczka cały czas pracuje po włączeniu zapłonu. Nie wiem jak jest w Golfie, bo w Octavii (kombi) przyczyną takiego stanu często jest zalanie złącz wiązki na dnie bagażnika po lewej stronie. Czasami rozłącza się złączka wężyka spryskiwacza i zalane złącza wiązki powodują zwarcie.
    Jeżeli jest tam taka złączka, warto profilaktycznie założyć dorobioną klamrę z blaszki ściskającą złączkę na przypadek wzrostu ciśnienia, np, zatkanie, zamarzniecie itp. Można nawet "związać drutem".

    Tu jest schemat podłączenia/włączania tylnej wycieraczki w Octavii, może będzie pomocny:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=19937049#19937049
  • #12
    Frost160
    Level 14  
    Marian B wrote:
    Wygląda że gdzieś jest zwarcie do masy, i wycieraczka cały czas pracuje po włączeniu zapłonu. Nie wiem jak jest w Golfie, bo w Octavii (kombi) przyczyną takiego stanu często jest zalanie złącz wiązki na dnie bagażnika po lewej stronie. Czasami rozłącza się złączka wężyka spryskiwacza i zalane złącza wiązki powodują zwarcie.
    Jeżeli jest tam taka złączka, warto profilaktycznie założyć dorobioną klamrę z blaszki ściskającą złączkę na przypadek wzrostu ciśnienia, np, zatkanie, zamarzniecie itp. Można nawet "związać drutem".

    Tu jest schemat podłączenia/włączania tylnej wycieraczki w Octavii, może będzie pomocny:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=19937049#19937049


    Nie widziałem tam czegoś takiego. Generalnie raczej temat pozostanie nie rozwiązany bo jutro to auto z wycieraczką czy bez ma jechać(było naprawiane całkiem co innego a wycieraczka "przy okazji").

    Ustaliłem ze jak wyjmę przekaznik 377 (niby oznaczony jako od wycieraczek przód) to po zapłonie wycieraczka tylnia nie włącza się. Podmieniłem wiec przekaznik na zupełnie nowy i jest jak było na starym. Zapłon i włącza wycieraczke. Nie mam nerów a przede wszystkim czasu na zabawę z tym plus właściciel się przyznał że coś kombinował sam bo stary silniczek mu się całkowicie zatarł.

    Dodano po 1 [minuty]:

    koleś kit wrote:
    Frost160 wrote:

    Z tego wynika ze jednak przekaznik opisy jako "czasówka" od wcyieraczek przednich jest też uzywany do sterowania wycieraczki tylnej. Jutro go może rozmontuje i zerkne czy w nim wszystko ok(zimny lut itp).

    No przecież ci pisałem. Zwróć uwagę na styki przekaźników w środku.


    Otworzyłem go jeden styk był lekko przykopcony wyczyściłem= nic to nie dało. Nowy przekaznik w zamieniku i też to samo.
  • #13
    koleś kit
    Level 39  
    To jest aż niemożliwe .Zobacz na schemat, przecież masz jak na dłoni. Jak wszystko jest off to tylko z przekaźnika może ci podawać napięcie ,albo zwarcie , albo sam moduł silnika.
  • #14
    Frost160
    Level 14  
    koleś kit wrote:
    To jest aż niemożliwe .


    Też tak sądze bo własnie patrzyłem w schemat i pozostaje w zasadzie szukać zwarcia(przelotkę sprawdziłem) reszta łącznie z silniczkiem nowa(silniczek zamiennik skv ale montowałem to nie raz nie dwa i działaja).

    Jak pisałem jak mam szukać jeszcze dwa dni to bym to musiał wycenić a nie "przy okazji".
  • #15
    cysiekw
    Level 38  
    Mam Passata b5fl. Wycieraczka tylna działała aż pewnego dnia padła. Zakupiłem zamiennik skv teraz mam tak jak ty. Po przekręceniu zapłonu włącza się sama i będzie cały czas działać dopóki nie psikne spryskiwaczami przedniej szyby.
  • #16
    Frost160
    Level 14  
    cysiekw wrote:
    Mam Passata b5fl. Wycieraczka tylna działała aż pewnego dnia padła. Zakupiłem zamiennik skv teraz mam tak jak ty. Po przekręceniu zapłonu włącza się sama i będzie cały czas działać dopóki nie psikne spryskiwaczami przedniej szyby.


    No ja też wcześniej na elektrodzie wyczytałem że winny temu jest tranzystor w silniczku dla tego kupił zamiennik. Jakbyś się dowiedział ew. wymienił na inny zamiennik i było by ok to napisz.