Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia 2 1,9 TDI - Gasnący silnik, przekaźnik pompy paliwa, wyłącznik pod maską

antek5041 20 Mar 2023 19:42 798 13
  • #1
    antek5041
    Level 10  
    Witam na forum. Problemem jest gasnący silnik Skoda Octavia 2 1,9. Wyłącza się przekaźnik pompy paliwa przy bezpiecznikach. Pod maską zamontowałem wyłącznik, który łączy styk główny przekaźnika, samochód można uruchomić i tu jest moje pytanie skąd jest włączany ten przekaźnik.
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Na 90% z ECU auta. Podaj kod silnika może mam schematy.
  • #3
    antek5041
    Level 10  
    kod silnika to BXE próbowałem wyjąć sterownik odczytać jego oznaczenia ale mi nie wyszło po odkręceniu dwóch nakrętek 6 nie wychodzi podstawa trzymają elementy od strony wtyczek może jakaś informacja jak to wyjąć.
  • #4
    danielzy
    Level 22  
    Nie musisz wyciągać sterownika by odczytać numery , podjedz do kogoś kto ma program diagnostyczny np VCDS i można to odczytać takim programem.
  • #5
    decybel91
    Level 42  
    Czy gubi tylko sterowanie tym przekaźnikiem czy gubi komunikację z innymi modułami? Bez poprawnej diagnozy będzie długo, drogo i męcząc się.
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Skoda Octavia 2 1,9 TDI - Gasnący silnik, przekaźnik pompy paliwa, wyłącznik pod maską Skoda Octavia 2 1,9 TDI - Gasnący silnik, przekaźnik pompy paliwa, wyłącznik pod maską Skoda Octavia 2 1,9 TDI - Gasnący silnik, przekaźnik pompy paliwa, wyłącznik pod maską
    Skoda Octavia 2 1,9 TDI - Gasnący silnik, przekaźnik pompy paliwa, wyłącznik pod maską
    Skoda Octavia 2 1,9 TDI - Gasnący silnik, przekaźnik pompy paliwa, wyłącznik pod maską Skoda Octavia 2 1,9 TDI - Gasnący silnik, przekaźnik pompy paliwa, wyłącznik pod maską
    Skoda Octavia 2 1,9 TDI - Gasnący silnik, przekaźnik pompy paliwa, wyłącznik pod maską Skoda Octavia 2 1,9 TDI - Gasnący silnik, przekaźnik pompy paliwa, wyłącznik pod maską

    Schematy od Golfa ale to jedno i to samo.
    Cewka przekaźnika paliwa (J17) dostaje plusa "30" z
    przekaźnika (J317) który jest w skrzynce przekaźnikowej pod maską . Minus podawany jest że sterownika silnika (pin T94/52).
    Plus na styk główny przekaźnika pompy idzie z bezpiecznika SC27 (skrzynka bezpiecznikowa z lewej strony deski rozdzielczej).
    Jeżeli przekaźnik pompy paliwa tracił by zasilanie cewki lub jego sterowanie ze sterownika silnika to sterownik ten pokazałby błąd tego przekaźnika.
  • #7
    antek5041
    Level 10  
    przekaźnik pompy pod maską nie dostaje masy styk główny i cewka przekaźnika mają plusa wszystko poza tym działa normalnie podłączony komputer nie pokazuje błędów załączam styk główny włącznikiem (dorobionym) i jadę.

    Dodano po 21 [minuty]:

    w mojej skodzie jest tylko jeden przekaźnik pompy pod maską i dostaje plusa zarówno na styk główny jak i na cewkę z tego wynika brak masy do cewki nie ma żadnych błędów łączę styk główny i jeździ normalnie wygląda na to że gubi masę sterownik-cewka dlatego chcę wyjąć sterownik mogą być zaśniedziałe styki wtyczki.
  • #8
    decybel91
    Level 42  
    Szybciej jest uszkodzony kabel od ECU do przekaźnika. Często też uszkadza się skrzynka bezpieczników.
  • #9
    johnny833
    Level 31  
    antek5041 wrote:
    podłączony komputer nie pokazuje błędów


    w mojej skodzie jest tylko jeden przekaźnik pompy pod maską

    Pokaż który dokładnie przekaźnik, bo coś tutaj nie pasuje ,może zrób fotę. Tak jak było wspomniane ,ECM powinien pokazać błąd przekaźnika pompy.
  • #10
    antek5041
    Level 10  
    okazuje się że szukam nie tej usterki ktoś mi podał że przekaźnik pompy jest pod maską okazuje się tym jedynym przekaźnikiem jest główny podający sterowanie i po połączeniu styku głównego włącznikiem wszystko działa bez błędów dlatego komp.nic nie pokazywał bo urywała się łączność i teraz należy znaleźć łączność między sterownikiem a cewką tego przekaźnika i tu potrzebny schemat numer i kolor przewodu minus z sterownika być może uszkodzony sterownik.
  • Helpful post
    #11
    johnny833
    Level 31  
    Jasne. Odrazu coś mnie nie pasowało. Na schemacie wychodzi pin A 49 Czarny/Szary do R1 Główny przekaźnik
  • #12
    antek5041
    Level 10  
    wszystko się zgadza spróbuję wyjąć sterownik raz podchodziłem do tego bardzo źle to wyglądało na wiązce przed wtyczkami jakieś stworzenia uwiły gniazdo na pierwszy rzut oka nic nie wskazywało na uszkodzenia przewodów a i sam sterownik zamontowany w podszybiu też nie ciekawie wygląda może przyjdzie go wymienić bo nie wiem czy to się opłaca naprawiać zimne luty itd.
  • #13
    johnny833
    Level 31  
    Tylko nie zapomnij o tym że sterownik musi dostać 12v po zapłonie na pin A18, by wysterować tamto wyjście. A ten 12v po zapłonie idzie przez bezp. sprawdź to.
  • #14
    grala1
    VAG group specialist
    antek5041 wrote:
    okazuje się że szukam nie tej usterki ktoś mi podał że przekaźnik pompy jest pod maską okazuje się tym jedynym przekaźnikiem jest główny podający sterowanie ......

    Może jakbyś czytał to co inni napisali to byś to zauważył.
    Na ostatnim zdjęciu masz swój model skrzynki. Jest tam opisane do czego jest ten przekaźnik i widać że nie jest on od pompy.
    Na schematach wyżej masz też pokazany przekaźnik J317.
    Jest też podane że może mieć on numer 100, 370 lub 458.
    Masz też zdjęcie skrzynki przekaźnikowej w kabinie gdzie ten przekaźnik jest, jest podana dokładnie jego pozycja w skrzynce i również jaki ma numer na obudowie.
    Czasami warto poczytać co inni napisali by zaoszczędzić sobie roboty.
    Pisałem PW ale chyba też nie czytasz.