logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Dobór właściwej żarówki GU10 do lampy ze ściemniaczem

zgorzelpl 10 Kwi 2023 14:09 429 3
REKLAMA
  • #1 20533156
    zgorzelpl
    Poziom 1  
    Witam,
    mojej mamie spaliła się żarówka z wejściem GU10. Ma starą wysoką lampę stojącą ze ściemniaczem - przekręca się pokrętło i im mocniej się przekręci tym żarówka mocniej świeci. Kupiłem jej nową żarówkę LEDową, ale ta miga jak stroboskop i nie da się jej używać normalnie. Zamówiłem przez internet żarówkę halogenową i ta z kolei wydaje mi się że niesamowicie się grzeje, aż za bardzo (ale świeci w miarę normalnie). W dodatku ta halogenowa na pudełku ma oznaczenie że nie wolno jej używać w mieszkaniach, a jedynie do oświetlenia pomieszczeń nie-mieszkalnych, wiec przez to i przez temperaturę trochę nie chce jej używać.

Kończą mi sie pomysły a na elektryce i oświetleniu nie znam się w ogóle. Czy ktoś wie jaką żarówkę mam kupić żeby było ok? Nie chce żeby mama była zmuszona do kupienia całej nowej lampy na LEDy.

Na zdjęciach ta przepalona żarówka.

Dobór właściwej żarówki GU10 do lampy ze ściemniaczem Dobór właściwej żarówki GU10 do lampy ze ściemniaczem Dobór właściwej żarówki GU10 do lampy ze ściemniaczem
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 20533331
    elktrod
    Poziom 41  
    Ocena: 1355
    Lampa posiada ściemniacz do żarówek żarnikowych, więc takie kupuj, gdy nie chcesz przeróbek i kupowania nowej lampy. Ten ściemniacz nie obsłuży LED. Trzeba go wymienić na ściemniacz dedykowany dla LED gdy chcesz stosować ściemnianie LED. Od produkcji żródeł światła typu halogenowego (żarnikowych) powoli producenci odchodzą, więc i tak kiedyś czeka Cię przerbka lub zakup nowej lampy. A w ogóle stosując LED wydaje mi się, że zaoszczędziłbyś na energii, nie mówiąc o uniknięciu pożaru gdyby "halogen" zbyt mocno się nagrzał....