logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Problem z obrotami (prawdopodobnie zawór EGR) Opel Astra G 1.6 8v 75km

PonczeKx1776 09 Maj 2024 17:42 840 9
REKLAMA
  • #1 21076001
    PonczeKx1776
    Poziom 2  
    Witam, mam problem z falującymi obrotami w Oplu Astrze g 1.6 benzyna + gaz 8v 75 km. Obroty falują na biegu jałowym, raz są za wysokie raz za niskie (gdy są niskie potrafią spaść poniżej 800 RPM po tym samochód gaśnie). Zaślepienie zaworu nic nie dało. Kupiłem używany EGR, wszystko były dobrze, obroty stały w miejscu, auto jak nowe. Po jakiś 30 minutach obroty znów zaczęły falować i auto znów gasło, albo obroty były za wysokie. Tak jak pisałem wyżej EGR był używany, więc może zbiegiem okoliczności się uszkodził. Jestem zielony w mechanice samochodowej, dopiero zaczynam się tym interesować. Teraz pytania
    - Kupić nowy zawór EGR i sprawdzić czy będzie chodziło
    - Czy jednak może to być inna przyczyna usterki
    Jeśli nie podałem jakiejś informacji to przepraszam, jestem nowy na forum z samochodami.
    Dodam jeszcze że na benzynie jest trochę lepiej niż na gazie, gazownik powiedział że jak uda się naprawić na benzynie to i na gazie będzie dobrze. Pytałem mechanika co to może być to powiedział żebym spróbował jeszcze raz z tym zaworem, jeśli to nie to, mam przyjechać do niego na warsztat (mechanik po znajomości).

Dodano po 3 [minuty]:

Jeszcze zapomniałem dopisać. Mam żółty check engine, po wsadzeniu drugiego EGR (tego co chodził 30 min) check zniknął. Jeszcze dodam że auto straciło na mocy tylko na benzynie, na gazie jest normalnie.

Dodano po 6 [minuty]:

Wyżej się pomyliłem z tymi obrotami, na gazie chodzi lepiej i ma moc a na benzynie jest gorzej. Po wsadzeniu tego 2 EGR wyciszyła się pracą silnika co jest do teraz, natomiast check engine znów się świeci.
  • REKLAMA
  • #2 21076464
    MarcinRKl
    Poziom 30  
    Ocena: 338