Cześć wszystkim,
Jestem całkiem nowy w dziedzinie OpenBeken, ale mam pewne doświadczenie w dziedzinie Tasmota.
Ponieważ urządzenia Tasmota są coraz trudniejsze do zdobycia (lub coraz droższe), próbuję dowiedzieć się, czy OpenBeken może być dla mnie rozwiązaniem.
Do tej pory próbowałem szczęścia ze zdemontowaną żarówką (7231T) i kontrolerem RGBW (BL602) i oba się nie powiodły.
Być może po prostu skupiłem się na niewłaściwych urządzeniach, ale z mojego osobistego punktu widzenia obawiam się, że OpenBeken wprowadzi potencjalnie więcej problemów niż rozwiązań dla mnie.
Jestem naprawdę ciekawy waszych historii sukcesu z OpenBeken.
Jakie interesujące urządzenia masz w domu, jakie przypadki użycia rozwiązujesz za ich pomocą, za jaką cenę i gdzie mogę kupić sprzęt?
Znam listę kompatybilności urządzeń, ale prawie wszystkie urządzenia, które mnie zaciekawiły, nie są już dostępne na rynku.
Krótko mówiąc:
Jakie urządzenia obecnie kupujesz i z powodzeniem używasz?
Zanim kupię nowy sprzęt, np. na A**Exp***s, chciałbym wiedzieć, czy łatwo będzie go odblokować i zintegrować z moim domem.
Moje osobiste pole działania/zainteresowania:
- bramki MQTT dla IR, RF433, Zigbee, BLE (mam używane bramki Tasmota, ale bez części zamiennych)
- urządzenia do wyświetlania "informacji o statusie", "ostrzeżeń" lub podobnych (obecnie sam opracowałem małe rozwiązanie z 8x8 diodami LED RGB)
- urządzenia głośnikowe do ogłaszania statusu/ostrzeżeń (np. wciąż otwarte okno lub niezamknięta brama garażowa)
- urządzenie głosowe (bez chmury) do identyfikacji predefiniowanych "słów akcji" i aktywacji pewnego przepływu w automatyce domowej (w moim przypadku: Node Red)
- piloty (obecnie uwielbiam używać pilotów IK*A zigbee typu Tradfri i Styrbar, które zapewniają wiele przycisków w jednej obudowie kompatybilnej z WAF)
- czujniki temperatury (obecnie używam czujników XI**MI MI*A, ale nie lubię ogniw guzikowych, a urządzenia wymagają od czasu do czasu resetu zasilania)