logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Bezpiecznik topi się przy skrzynce - czy wymiana wystarczy, czy wezwać elektryka?

Grx323 25 Wrz 2024 21:40 1341 15
REKLAMA
  • #1 21239551
    Grx323
    Poziom 2  
    Witam.
    Uprzedzam, że jestem laikiem w temacie. Topi mi bezpiecznik przy skrzynce, czy sama wymiana wystarczy, czy jest to głębszy problem i wezwać elektryka, skoro mam tylko podstawową wiedzę. Załączam zdjęcia.
    Dzięki za wyrozumiałość i pozdrawiam.
    Uszkodzony bezpiecznik ze śladami przypalenia w skrzynce elektrycznej. Skrzynka bezpiecznikowa z widocznymi śladami przypalenia i uszkodzeniami. Zdjęcie skrzynki elektrycznej z bezpiecznikami Schneider Electric i Eaton.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 21239634
    jarekgol
    Poziom 40  
    Ocena: 1140
    Prawdopodobnie powodem jest niekontakt, wepchnięte kilka przewodów lub przewody różnej grubości pod jeden zacisk. Takie przewody po takim grzaniu wypada co najmniej oczyścić, sprawdzić izolację czy nie spłynęła do gołego, a jak się da to skrócić i zarobić od nowa. Trzeba sprawdzić czy nie jest dany za duży bezpiecznik do zbyt cienkiego przewodu i za dużego obciążenia.
    Ponieważ widzę tam mostki, żebyś nie miał powtórki z rozrywki, dobrze jest je zastąpić szyną z widełkami.
    Nie jest to rocket since, ja uważam że chcącemu nie dzieje się krzywda, jak wyłączysz zasilanie całej tej skrzynki i sprawdzisz że nie ma napięcia i robisz dla siebie to próbuj.

Możesz też to obejrzeć i zrobić zdjęcia pod kątem problemu jak wyżej opisałem.
    Co masz na tym obwodzie podłączone? Jak duże obciążenie?
  • Pomocny post
    #3 21239635
    DiZMar
    Poziom 43  
    Ocena: 6614
    Słabo dociśnięty przewód i grzał się pod obciążeniem. Wymiana przez elektryka.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #4 21239780
    Ktoś_tam
    Poziom 40  
    Ocena: 2881
    Grx323 napisał: