logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Silnik krokowy DRV8825 na Raspberry Pi - trzepotanie przy obciążeniu kopułą

Canna40 19 Gru 2024 07:05 330 10
REKLAMA
  • #1 21354417
    Canna40
    Poziom 2  
    Cześć. Jestem inżynierem mechanikiem i potrzebuję informacji z zakresu inżynierii elektronicznej do zaprojektowania układu silnika krokowego. Mój silnik kręci kopułą obserwatorium w domu.

Silnik jest sterowany przez program Python na Raspberry Pi poprzez napięcie 9V. Sterownik DRV8825 zasilany transformatorowo (Link) połączenie. Załączam schemat mojej konfiguracji i poniżej wyszczególniłem odpowiednie specyfikacje komponentów elektronicznych.

Wszystkie silniki działają dobrze w powietrzu (nie są podłączone do kopuły), więc myślę, że nie ma nic złego w okablowaniu i programowaniu. Jestem pewien, że wybrałem właściwy moment obrotowy silnika, moc i liczbę silników do napędzania kopuły (przy dużym przeprojektowaniu liczby silników, aby kopuła mogła poruszać się w oparciu o zmierzony moment rozruchowy).

Mój problem polega na tym, że gdy silnik przez większość czasu kręci kopułą, silnik często gaśnie („trzepocze”) w przypadkowy sposób, a wał silnika przestaje się obracać i oscyluje w prawo i w lewo przez krótki czas, dopóki nie wyłączę zasilania lub nie dam kopule pomóc w ponownym uruchomieniu. Liczba zainstalowanych silników napędowych nie ma znaczącego wpływu na problem przeciągnięcia.

Teraz, gdy mam pewność, że wykluczyłem wszelkie potencjalne problemy mechaniczne, które mogłyby uniemożliwić obracanie się kopuły, podejrzewam, że jest to spowodowane moim brakiem zrozumienia doboru zastosowanych komponentów elektronicznych.
  • REKLAMA
  • #2 21354431
    ArturAVS
    Moderator
    Ocena: 7749
    Efekt który opisujesz to przeciążenie silnika. Wstaw zdjęcia tej kopuły oraz sposobu napędu i dane silnika.
  • #3 21354460
    viayner
    Poziom 43