logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Zasilacz Xbox One wyłącza bezpieczniki - co sprawdzić?

exerekq 22 Gru 2024 15:19 621 28
REKLAMA
  • #1 21358793
    exerekq
    Poziom 2  
    Jestem posiadaczem zasilacza od Xbox One. Po podłączeniu wywala korki. Co może być przyczyną? Dodam, że jestem początkujący, więc prosiłbym o szczególną wyrozumiałość.

Dodano po 5 [minuty]:

Przez nieuwagę nie zauważyłem. Wnętrze zasilacza od Xbox One z widocznymi kondensatorami i elementami elektronicznymi.

Jak sprawdzić układ i czy macie jakiś schemat?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 21358858
    brofran
    Poziom 41  
    Ocena: 1395
    Przy gniazdku zasilania to zazwyczaj warystory są. Zdejmij czarną izolację z tego " płaskiego " elementu i przeczytaj co na nim jest napisane.
  • Pomocny post
    #4 21361928
    brofran
    Poziom 41  
    Być może to jest powód zwarcia , ale niekoniecznie jedyny. Podłącz zasilacz szeregowo poprzez żarówkę 100 W/230 V i jeżeli nie zaświeci się pełnym blaskiem , to będzie dowód że zwarcia już nie ma , ale nie będzie gwarancji że zasilacz jest sprawny. Konieczne będą dalsze pomiary, przede wszystkim napięć wyjściowych.
  • #5 21362254
    Mateusz_konstruktor
    Poziom 37  
    Ocena: 1101
    Wylutowany kondensator nie wygląda na uszkodzony, a jedynie okopcony. Jednocześnie to byłby rzadko zdarzający się przypadek.
    Cała sytuacja wygląda na zadziałanie warystora i stąd, zapewne, to okopcenie.
    Na początek sprawdź możliwość pozostawania w kondensatorach resztek ładunku i ewentualnie je rozładuj w bezpieczny sposób.
    Najlepiej zacznij od zmierzenia napięcia występującego na kondensatorach.
    Warystor montowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie bezpiecznika, dokonaj jego oględzin i zmierz jego rezystancję.
  • #6 21373899
    exerekq
    Poziom 2  
    @brofran, a jak to zrobić?
  • Pomocny post