logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak działa skrzynia automatyczna z trybem D, M, oraz + i -?

Amaa24 25 Sty 2025 18:58 4500 14
REKLAMA
  • #1 21409640
    Amaa24
    Poziom 3  
    Ocena: 1
    Cześć wszystkim.
    Na początku proszę o wyrozumiałość, jestem zielona w temacie i w internecie nie znalazłam jasnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Pytanie dotyczące automatycznej skrzyni biegów.
    Jestem świeżo po egzaminie na prawo jazdy ze skrzynią automatyczną.
    Uczyłam się na aucie, gdzie były tylko 4 biegi.
    P, R, N, D.
    Gdy przeglądam sobie samochody, najczęściej widzę skrzynie, gdzie prócz P, R, N, obok biegu D jest "+" i "-", oraz inne skrzynie, gdzie jest dodatkowo bieg M.
    Czy w pierwszym, jak i drugim przypadku mogę jeździć bez ręcznej zmiany biegów, mając wrzucony bieg D?
    A jak zmienię na "+", to będę musiała zmieniać biegi np. łopatką?
    Mogę jeździć w obu przypadkach albo tak, albo tak?
    Proszę, niech ktoś mi to wytłumaczy łopatologicznie.
    Zbliżenie na selektor automatycznej skrzyni biegów z oznaczeniami P, R, N, D oraz symbolami do zmiany biegów manualnie.
  • REKLAMA
  • #2 21409664
    madamsz1
    Poziom 42  
    Ocena: 1702
    Amaa24 napisał:
    Uczyłam się na aucie, gdzie były tylko 4 biegi.
    P, R, N, D.

To marnie teraz uczą, bo to NIE są biegi tylko stany skrzyni biegów. Skróty liter ze słownictwa angielskiego
    P - Parking
    R - Revers
    N - Neutral
    D - Drive

Dalsze rozwiązania w stylu "łopatki" przęłaczniki, zmiana na lewarku to juz rozwiązania poszczególnych producentów aut lub producentów skrzyń biegów - ale to techniczny bełkot.

Nie trzeba przełączać i można całe życie jeździć na "D" , a jak ktoś ma zacięcie sportowe może sobie pomieszać przełączeniami biegów przez
    "+" czy "-" po przełączeniu stanu skrzyni na M - Manual.
  • #3 21409967
    sosarek

Poziom 43