logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Internet mobilny Świętne – Play vs T-Mobile, wybór routera NETBOX 5G CPE MAX 5 czy ZTE

werofilipek 07 Maj 2025 11:49 1650 7
REKLAMA
  • #1 21541953
    werofilipek
    Poziom 2  
    Cześć wszystkim,

pod koniec miesiąca przeprowadzam się z miasta na wieś – miejscowość Świętne (52,481388° 18,096707°). Na razie dom jeszcze w budowie, ale potrzebuję mieć już stabilny internet do pracy zdalnej od końcówki maja. Jestem kompletnym laikiem w temacie – do niedawna nie wiedziałam nawet, co to BTS, więc z góry przepraszam, jeśli coś źle robię albo źle opisuję.

Zgodnie z tym, co czytałam tutaj na forum, zrobiłam testy (podlinkowałam na dole) – niestety tylko na tablecie z kartą T-Mobile (bo tylko taką obecnie mam). Wyniki, delikatnie mówiąc, średnie. Ale zauważyłam, że w okolicy (dwa domy 'obok') ludzie mają zewnętrzne routery od Play. Sprawdziłam mapy BTS i faktycznie wygląda na to, że Play ma tam nadajnik bliżej niż T-Mobile. Niestety nie mam już możliwości pojechać na miejsce i przetestować karty Play.

I teraz moje pytania:

1. Czy Play może być w tej lokalizacji lepszy od T-Mobile? Chociaż to pytanie pewnie głupie, bo by trzeba było zrobić testy.

2. Czy sprzęt z oferty Play – konkretnie zestaw Router NETBOX 5G CPE MAX 5 (H352-381) HUAWEI WiFi AX3 – to dobry wybór? Może coś innego?

3. Czy warto inwestować w ten router, bo nie wiem, czy 5G od Play tam dochodzi? Ten BTS, co tam jest, to chyba nie obsługuje 5G? Czy lepiej coś innego, np. jakieś ODU-IDU od ZTE? Albo zamiast modemu zewnętrznego to coś z zewnętrzną anteną kierunkową? Co polecalibyście w tym przypadku?

4. Budżet to ok. 2000 zł, ale jeśli naprawdę warto coś droższego, to jestem otwarta.