logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Sterowanie dwiema lampami osobno przez Sonoff bez dodatkowych przewodów – jak zrobić?

tkalita91 29 Gru 2025 01:09 249 7
REKLAMA
  • #1 21792461
    tkalita91
    Poziom 2  
    Cześć,

Od razu bardzo przepraszam, ale jestem kompletnie zielony w tym temacie, a potrzebuję porady związanej z oświetleniem w moim pierwszym mieszkaniu. Mieszkanie jest z nową instalacją elektryczną i w jednym z pomieszczeń mam podłączone dwie lampy pod jeden włącznik pojedynczy. Oznacza to, że przy włączeniu światła zapalają się dwie lampy - jest to jeden kabel, który rozdziela się na drugą lampę przy lampie 1. I teraz moje pytanie: czy jest jakaś szansa (za pomocą smart kontrolerów np. typu Sonoff i np. włącznika impulsowego), aby zapalać lampy osobno (multi-klik)?
    Oczywiście przewody są trzyżyłowe, więc nie mogę po prostu podłączyć podwójnego włącznika i zastanawiam się, czy mogę to zrobić jakoś inaczej bez konieczności prowadzenia nowych przewodów? Wiem, że mogę to zrobić używając podpiętego kontrolera przy lampie 1 z poziomu aplikacji, ale chciałbym to móc robić przyciskiem fizycznym.
    Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc przekazaną "łopatologicznie".

Tomek
    AI: Czy masz już jakieś konkretne modele Sonoff (albo inne smart kontrolery), które rozważasz lub posiadasz, czy dopiero szukasz odpowiedniego rozwiązania? Jeśli tak, to jakie to modele?
    Sonoff Inteligentny przekaźnik podwójny R3 LITE
    AI: Czy przy drugiej lampie (tam gdzie rozgałęzia się przewód) jest puszka lub miejsce, gdzie można by zamontować dodatkowy moduł (np. Sonoff), czy dostęp masz tylko przy lampie 1?
    Tak
  • REKLAMA
  • #2 21792494
    Adam Walko
    Poziom 35  
    Ocena: 441
    tkalita91 napisał:
    w jednym z pomieszczeń mam podłączone dwie lampy pod jeden włącznik pojedynczy