Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel omega 2.0 16V błąd: camshaft poz. signal

mezon 22 Jun 2006 19:57 8232 19
  • #1
    mezon
    Level 12  
    mam taki problem:
    komputerem zczytałem błędy:
    1. camshaft pos. signal
    2. crankshaft pos. signal
    wykasowałem je, ale po uruchomieniu silnika ten pierwszy błąd pojawił się ponownie tylko że dopiero po ostrym przygazowaniu. Drugi błąd nie pojawił się już ponownie.
    Sprawdziłem przewód do czujnika wałka rozrządu -jest OK więc wymieniłem sam czujnik. To jednak nie pomogło, błąd tego czujnika ciągle powraca. Sprawdziłem pasek rozrządu, jego napinacz działa prawidłowo.
    Samochód pojechał z tym błędem (kontrolka CHECK nie świeciła) jednak po paru minutach jazdy zapalił się CHECK i silnik stracił moc na kilkanaście sekund ale nie gasł -by po chwili moc odzyskać. Samochód znów zczytałem i znów te same dwa błędy co powyżej.

    Zastanawia mnie ten spadek mocy -jaki może on mieć związek z tymi błędami?
    Zdjąłem wtyczkę z czujnika wałka rozrządu ale silnik pracował normalnie. Zdjąłem wtyczkę z wału korbowego, silnik natychmiast zgasł.
  • #3
    małek
    Level 21  
    ostatnio już 2 razy trafiłem na wyrypany klin na kółku na wale głównym co przawda w 1.6 ecotec ale tu może być to samo, takie same błedy dawało
  • #4
    mezon
    Level 12  
    a jakie wartości rezys. powinien mieć czujnik położenia wału korb. między trzema jego wyprowadzeniami?
  • #5
    autoas
    Level 42  
    Zdjąłem wtyczkę z czujnika wałka rozrządu ale silnik pracował normalnie. Zdjąłem wtyczkę z wału korbowego, silnik natychmiast zgasł.[/quote]

    Jeśli zdjąłeś wtyczkę z wału korbowego i samochód zgasł to znaczy, że uszkodzony jest czujnik wałka rozrządu [ten górny]
    Silnik powinien chodzić albo na jednym albo na drugim w ten sposób można je przetestować, ale aby auto chodziło dobrze muszą oczywiście być sprawne obydwa!!!!!!!!!!!!!!
  • #6
    andrend
    Level 26  
    Masz uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu. Kup orginał i po sprawie. Zamiennik jeśli będziesz miał pecha to założysz i po około 10 minutach będziesz miał taki sam błąd.
    Pozdrawiam.
  • #7
    mechanior
    Level 11  
    Ostatnio 2 dni walczyłem z takim samochodem proponuję dokładnie sprawdzić ustawienie rozrządu. Możliwe że czujniki nie będą wymagać wymiany.
  • #8
    eugene
    Level 26  
    Jak zakonczyla sie sprawa z tymi czujnikami ?
    Mam dokladnie ten sam problem z zagazowana (Lambda Just) Omega B 2.0 16V /96 ( Simtec 56.5 i bledy 0335,0340 )
    Objawy to od czasu do czasu falowanie wolnych obrotow(400-1000) w pozycji P i N skrzyni automatycznej . Przełączenie na R lub D stabilizuje obroty na 800 . Pewnie bym sobie to odpuscil , ale zdarza sie ze po gwaltownym zdjeciu nogi z gazu samochod potrafi zgasnac , a to juz jest niebezpieczne , bo hamulce i kierownica sa bez wspomagania i mozna zaliczyc row lub drzewo..... Po zatrzymaniu nie zawsze od razu odpala-czasem dopiero po dluzszym kreceniu rozrusznikiem . Od ktorego czujnika zaczac naprawe ? A moze przyczyny szukac jeszcze gdzie indziej ? To falowanie wystepuje rowniez po przelaczeniu na benzyne.
  • #9
    jacekczewa
    Level 18  
    Ogranicznie mocy następuje przy uszkodzonym czujniku połozenia walka rozrządu.
    Podobno wymieniłes na inny ciekawe oryginał za ok 160 zł czyt niby oryginał za 70 żł. Jak był to ten niby oryginał ( mają nawet napis siemens kosztują ok 70 -90 żł) to wywal go na śmietnik i kup naprawde oryginalny. Simteki nie widzą czasami tych podróbek , sprawdzone .
  • #10
    eugene
    Level 26  
    Kupilem na Allegro chyba taka podrobke z napisem Siemens za 75PLN. Zalozylem i bledy zniknely. Jezdze juz trzeci dzien i samochod odzyl. Rwie do przodu i na gazie i na benzynie. Mysle ze cala sprawa to przesuniecie czujnika przy montazu. Mozliwe jest rozrzut ok 2 mm i to wystarcza pewnie aby czujnik nie łapał impulsow. Mnie sie udalo za pierwszym razem...Dla tych co probowaliby to robic we wlasnym zakresie 2 dodatkowe informacje :
    1 Pasek klinowy mozna zdjac bez luzowania alternatora(potrzebne torxy nasadowe 12 i 13 mm)-wystarczy przygiac kolko napinacza
    2 Do odkrecenia czujnika potrzebna jest nasadka 1/4 cala , bo 6-ka metryczna nie wchodzi , a 7 jest za duza
    Cala sprawa to ok pol godziny na demontaz i montaz , a w Serwisie Opla chca za to 200PLN +402PLN za oryginalny sensor. Tak wiec mam 500 do przodu...bo za 40PLN kupilem nasadke angielska i gwiazdke francuska z pokretlem (to drugie nie bylo potrzebne, ale przyda sie moze kiedys do odkrecenia alternatora) Nie dajmy sie doic serwisom!!!!!!POZDRAWIAM i dziekuje.
  • #11
    procekkk
    Level 24  
    nie radzw wstawiac podrob, z nimi sa prawie zawsze problemy, radze sprawdzic ustawienie rozrzadu, sprawdzic synchronizacje czujnikow wala rozdzadu i korbowego oraz ich przebiegi.
    Pomiary oczywiscie tylko i wylacznie na oscyloskopie.
  • #12
    adamo
    Level 21  
    Witam czujnik połozenia opornosc pin 1-2 15 ohm 1-3 12 ohm
    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Potwierdzam szkoda kasy na podróby
  • #13
    eugene
    Level 26  
    Na razie jest OK , a ja nie mam zwyczaju dmuchac na zimne.... Zaczne sie martwic jak problemy wroca. Na czujnk dostalem gwarancje sprzedawcy, wiec najwyzej go zareklamuje. Pozdrawiam.
  • #14
    jacekczewa
    Level 18  
    No to masz po prostu szczescie.....
  • #15
    eugene
    Level 26  
    Mam jeszcze blad sondy lambda (0130 ) i podobno jakas bardzo nietypowa sonde . Czy ktos wie jaka sonda moze wspol[pracowac z Simtec 56.5 (iloprzewodowa i typ ?) Omega jest z roku 1997-ego....Czy jest szansa zastosowac jakis zamiennik czy sonde uniwersalna ?
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    nsz
    Level 14  
    mezon wrote:
    a jakie wartości rezys. powinien mieć czujnik położenia wału korb. między trzema jego wyprowadzeniami?


    Nie sugeruj sie niektorymi odpowiedziami, jesli sciagniesz
    czujnik walka, to jest to czujnik 1 cylindra czyli wtrysk
    sekwencyjny, silnik na pewno nie zgasnie.
    Jesli sciagniesz ten na wale to juz nikt i nic silnika nie
    odpali. Rezystencja czujnika na wale 400-500 omow,
    ten na walku moze miec nawet 32 kiloomow.
    Sprawdz styki od tego czujnika na samym komputerze, czyli
    na wejsciu do kompa.
    Mialem kiedys taki przypadek z czujnikiem spalania stukowego,
    czujnik kupilem a problem byl na zlaczu.
  • #18
    eugene
    Level 26  
    Dzieki Elektrit....
    Widze na Allegro ze do Opla spotyka sie dwa rodzaje sond 4-przewodowych
    1 . Bosch -dwa biale , czarny i szary
    2. GM 905283640 (nr Opla 0855331 )-czarny,bialy, zolty...i jakis czwarty
    Ta druga jest zalecana jako wlasciwa przez producenta (u Opla kosztuje 640PLN, a na Allegro 250-260PLN)
    Do wczesniejszej Omegi B szly sondy 0855330 z dluzszym przewodem. Mozna je kupic nawet za mniejsze pieniadze....Czy Twoim zdaniem sa zamienne ?
    Drugie pytanie-co wstawic zamiast oryginalnego katalizatora ? Strumienice , czy angielski katalizator z wkladem ceramicznym ? - Chyba wstawianie "szrotowego" nie ma wiekszego sensu ?
    W tej chwili mam wspawany odcinek rury , ale jest to troche glosne i rani co wrazliwsze uszy!!!
  • #19
    jerzy1961
    Level 11  
    proszę o poważną odpowiedż gdyż słyszałem już różne wersje...czy czujnik wałka rozrządu jest to tzw. halla...i czy poza oscsyloskopem można go mierzyć omomierzem ,jak wyżej bo podobno można go tak zniszczyć??????
  • #20
    bartek_j
    Level 35  
    Ten czujnik jest indukcyjny. Chociaż krążą legendy że we wcześniejszych rocznikach bywał hallotronowy.. Sprostujcie jeśli wiecie ;)
    Czujnik indukcyjny ma dwie ceweczki i powinien mieć kilka omów we wszystkie strony.
    Hallotronowego czujnika miernikiem raczej nie uszkodzisz. Chyba że takim starym ruskim wskazówkowym ewentualnie miernikiem do pomiaru rezystancji izolacji, hehe