logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć świetlówkę 13W do statecznika 36W w akwarium?

prezes_19 21 Lip 2006 19:06 5233 6
REKLAMA
  • #1 2840262
    prezes_19
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    witam,
    od razu zaznacze że jestem początkujący w tej dziedzinie więc prosze o wyrozumiałosc i przejrzyste odpowiedzi,
    a więc chciałbym wykonac oswietlenie do mojego akwarium ze świetlowek, a że nie dysponuje wysokimi funduszami (to bym se gotowe kupił ) postanowiłem wykorzystac cześci które juz mam by coś z tego stworzyc a zatem mam kilka pytań:
    - mam lampe w której są 4 świetlówki 18W 2 stateczniki 36W i 4 startery, czy da się z tego zrobic instalacje na 1 świetlówke i czy nic sie nie spali,
    schematy mile widziane, jeszce tam są jakieś kondensatory chyba ?? do czego one służą,
    - pytanie numer 2 : czy jak wezme i połącze statecznik 36W starter 18W i świetlówke 13W ( tą cienką ze względu na ograniczoną iloś miejsca w obudowie akwariumu ) to to zadziała ???
    czekam na odpowiedzi z niecierpliwością ew. jakię slinki , szukałem na tym forum ale mało jest informacji na ten temat, pozdrawiam
    p.s. sory za długie wywody
  • REKLAMA
  • #2 2840560
    12robert12
    Poziom 29  
    Ocena: 179
    kondesatory są do przesunięcia fazy zapłonu drugiej świetlówki (eliminacja efektu stroboskowego), na stateczniku jest przeważnie rysunek połączeniowy.

kondensator może być do eliminacji zakłóceń, zależy gdzie jest podpiety.

nie da sie zrobic z tego instalacji na jedna swietlowke 18W, majac statecznik na 36W musisz dac dwie swietlowki 18W lub jedna 36W.

starter moze byc na wieksze moce.

ale moc statecznka powininna byc równa mocy świetlówek.

Pozdrawiam :D
  • REKLAMA
  • #3 2840566
    żarówka rtęciowa
    Poziom 38  
    Ocena: 394
    prezes_19 napisał: