Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanzar Max 12 - charczy. Czy wzmacniacz może być za to odpowiedzialny?

20 Gru 2006 00:04 5875 74
  • Poziom 10  
    Witam,

    W końcu doczekałem się głśnika, dokładnie zamówiłem ten.
    Podłączyłem go pod wzmacniacz Magnat Rave 440 i gra całkiem dosadnie ale....ale przy niezbyt głośnym słuchaniu głośnik jakby "pierdzi", oczywiście w aucie tego nie słychać. Po dociśnięciu basreflexu "pierdzenie" znika tak samo jest przy cichym słuchaniu. Czy może to być wina wzmacniacza (nie wyrabia)? czy może coś nie tak z samym głośnikiem. Nie mam możliwości podłączyc go pod inny wzmacniacz, żeby sprawdzić jak się będzie zachowywać :|.


    Pzdr
    Tomasz
  • Poziom 18  
    Moze kable znajdujace sie w obudowie leza na Basie refleksie i podczas pracy glosnika kable obijaja sie od tunelu, wyciagnij suba i sprawdz co jest w srodku, po drugie sprawdz czy glosnik wyciagniety z obudowy gra czysto jak gra to wloz go spowrotem zabezpieczajac kable, no chyba ze to co innego.
  • Poziom 24  
    powodów moze być kilka.
    Jak poprzednik napisal sprawdz czy nic sie nie obija o BR.
    Ale druga istotna sprawa to czy BR nie ma za małej srednicy? Sprawdz na ucho (wykonalne) w czasie jego pracy i pierdzenia czy wydobywa sie to z BR czy z pod membrany.

    ps. nie sprawdzaj glosnika bez obudowy na duzym wysterowaniu wzmacniacza.

    pozdrawiam
  • Poziom 12  
    do tego glosnika obudowa 45-47l bass refles sednica 10cm dlugosc ok 27cm :)
  • Poziom 10  
    Witam ponownie,


    Po wyciągnięciu głośnika z obudowy i odsłuchaniu na "sucho" nie słyszałem żadnych niepokojących dźwięków. Ponowne zamontowanie i problem się pojawia :|, myslę, że to charczenie wydobywa się z BR. Czy może to być wina zbyt słabej mocy wzmaka?



    Pzdr
    Tomek
  • Poziom 42  
    jesli dajesz dajesz glosno muze i masz slaby wzmak to glosnik bedzie dawal lomot natomiast jesli masz nie prawidlowy port br to bedzie szedl swist powietrza moga to powodowac np ostre krawedzie na koncu br dlatego mozna zrobic faze pod katem 45 stopni i zobaczyc czy bedzie poprawa i to moze byc przyczyna bo bass refex masz prawidlowych wymiarow :)
  • Poziom 34  
    podaj wiecej info. np obudowa, rozmiary br, itd. nie sprawdzaj glosnika na sucho na mocnym wysterowniu.
  • Poziom 31  
    W jakim sensie "dociskasz bass reflex" ? Może jest zbyt luźno zamocowany?
  • Poziom 17  
    Mam nadzieje ze nie katowales glosnika od samego poczatku tylko go starannie wygrzales.
  • Poziom 10  
    mukade napisał:
    W jakim sensie "dociskasz bas reflex" ? Może jest zbyt luźno zamocowany?


    luzów na pewno nie ma, ale wkładając do środka rękę "charczenie" znika. Nie jest do dokuczliwe, bo jak pisałem wcześniej w aucie tego w ogole nie słychać. Żeby to wyłapać trzeba otworzyć klapę i naprawdę dobrze się przysłuchać. Może po prostu jestem przewrażliwiony :D


    kawasek napisał:
    Mam nadzieje ze nie katowales glosnika od samego poczatku tylko go starannie wygrzales.


    nie wiem, czy na moim wzmaku można go zakatować...


    Pzdr
  • Poziom 31  
    No to masz świsty powietrza przy bass reflex. Nie ma się co przejmować. Jak chcesz się tego pozbyć to wymień bass reflex albo oszlifuj krawędzie trochę. Nie wiem jaki masz teraz?
  • Poziom 42  
    bass reflex ma wlasciwych wymiarow poporstu oszliwuj krawedzie na koncu tunela br
  • Poziom 10  
    crazy_88 napisał:
    bas reflex ma wlasciwych wymiarow poporstu oszliwuj krawedzie na koncu tunela br


    może jeszcze dziś się tym zajmę

    Jeszcze jedna sprawa. Mam oryginalne nagłośnienie w Corsie (przód i tył). Głośniki są napędzane radiem. Jak podłączyć wzmaka tak aby grała skrzynia kiedy na radiu ustawię tylko przednie głośniki (u mnie aktualnie przy zmianie FADE tak aby grały przednie głośniki woofer milknie, gra tylko w pozycji FADE 0 lub gdy ustawię tylko na tylnie głośniki).
  • Poziom 22  
    Wiem że kolega niedawno kupił lanzara max 12 i niestety musi go oddać na gwarancję bo coś w środku ociera i gdy gra poprostu pierdzi. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    crazy_88 napisał:
    jakie masz radio?


    Panasonic CQ-C1323NE /
    C1313NE / C1303NE
  • Poziom 14  
    co znaczy wygrzać głośnik bo mam max 12 i hpb1502???
  • Poziom 34  
    grac ze 20 godzin na srednim wzmocnieniu zeby rozruszac resory
  • Poziom 13  
    Oj widze ze masz ten sam problem co ja mialem z tego co sie dowiedzialem i z tego co tu piszesz to nie jest napewno wylot ani wina obudowa zapewne jest to glosnik mialem tak samo glosnik niby dobrze gral bass ale ta nieczystosc byla dobijajaca w samochodzi napewno byla by nieslyszalna ale w domu az przerazalo. Zadzwonilem do serwisu i powiedzieli ze jest to wina kosza przy transporcie paczka mogla byc zucona lub wada fabryczna. Gdy glosnik sie wyciaglo i wlanczalo nie bylo zabardzo slychac tych naddzwiekow ale przy zamontowaniu bylo je wyrazie slychac. Jestem prawie pewny ze to glosnik ale nie daje 100% pewnosci ja swoj zamienilem na inny a z tego co wiem lanzary max 12 maja strasznie slabe cewki i trzeba je dobrze wygrzacz duzo jest napisane o tym na elektrodzie. Ja swoj wygrzewalem i nic to nie dalo.....

    ponaciskaj na niego u mnie bylo czuc letkie opory jak by ocos troszke tarl !

    pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    qscgu napisał:
    grac ze 20 godzin na srednim wzmocnieniu zeby rozruszac resory



    W rozgrzewaniu glownie chodzi o cewke zeby lakier na niej sie rozgrzal a takie cos jak zawieszenie to na 2 plan odpadaja
  • Poziom 14  
    mam połowe glosnosci nq wzmaku i na 4db przy 50hz a na radiu nie poglasniam nawe na polowe tylko na 12(max 62). czy przy takim ustawieniu mozna go rozgrzewac? czy jesli poglasnialem na maxa na wzmaku na 5 minut to mozna go rozgrzewaac?
  • Poziom 35  
    jesli masz go juz jakis czas to mozesz go eksploatowac na pelnej mocy
  • Poziom 14  
    ale użytkuje go od 4 dni. ma nagrane an takich ustawieniach jak napisalem wyzej okolo5 godzin.
  • Poziom 34  
    mar230: lakier na cewce sie rozgrzał?? od kiedy to cewki sie klei lakierem, to jest specjalny klej odporny na dosc wysokie temperatury - nie licząc glosnikow made in garaż. pozatym co rozumiesz przez rozgrzanie sie kleju i w jaki sposob mialoby to zmienic brzmienie? ja sądze ze to jednak chodzi o zawieszenie zeby stalo sie bardziej elastyczne, miekkie.
  • Poziom 24  
    Tomek_26 napisał:
    crazy_88 napisał:
    bas reflex ma wlasciwych wymiarow poporstu oszliwuj krawedzie na koncu tunela br


    może jeszcze dziś się tym zajmę

    Jeszcze jedna sprawa. Mam oryginalne nagłośnienie w Corsie (przód i tył). Głośniki są napędzane radiem. Jak podłączyć wzmaka tak aby grała skrzynia kiedy na radiu ustawię tylko przednie głośniki (u mnie aktualnie przy zmianie FADE tak aby grały przednie głośniki woofer milknie, gra tylko w pozycji FADE 0 lub gdy ustawię tylko na tylnie głośniki).



    Musisz podlaczyc wzmak pod przednie wyjscie RCA - chyba, ze nie masz takowego.
  • Poziom 13  
    Jak kazdy wie cewki jak na to sie mowi sa "lakierowane" czli izolacja nowe glosniki maja swiezy jeszcze slaby ze tak powiem lakier malo odporny na temperature pod wplywem dlugo trwalego cipla o wysokej temp. W rozgrzewaniu chodzi glownie o cewke sama nazwa mowi to !!! Twoja teoria qscgu dac na fula lakier pod wplywem dlugo trawalego ciepla ktore pojawia sie na cewce powoduje przepalenie jego druty sie polączyly jak by tak bylo to nie dawali by izolowanych lakierem specjalnym drutow tylko blaszke w ksztacie walca i bylo by spoko super. Cewka musi byc rozgrzewana stopniowo tak aby lakier zostal ze tak powiem "twrdy odporniejszy na cieplo " Musisz popracowac nad swoja wiedza z elektrotechniki.

    pozdrawiam mar230
  • Poziom 31  
    Cos mi dziwnie wygladaja te teorie o uodparnianiu lakieru na temperature... Może jakieś fakty, zamiast domysłów? Nie wiem, na przykład skład lakieru.... Dlaczego miałyby się zmieniać jego właściwości? Teoretycznie może to być prawda, ale jakoś nie czuje się przekonany. Tylko odpuść sobie teksty typu musisz popracować nad wiedzą, bo zaraz się wywiąże kłutnia. Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Zastanowcie sie chwile dlaczego glosniki sie pala ??? Myslicie ze to jest wina zawieszenia ??? Po co by ktos to rozgrzewal ???


    Jezeli ten " lakier" sie przepali to glosnik nadaje sie do wywalenia albo trzeba dac glosnik tzn cewke do przewiniecia.
  • Poziom 34  
    hmm... cos mi tu herezjami pachnie... glosnika nie spalisz jesli jest nawet niewygrzany, w wygrzewaniu chodzi o nadanie glosnikowi lepszczego cieplejszego brzmienia, a staje sie to za sprawą wlasnie rozruszania resorow ktore pozniej opornosc mają wprost proporcjonalną do przesuniecia, innymi slowy resor przy niskim przesunieciu jest dosc miekki, z kazdym milimetrem napotykamy na coraz wiekszy opór, w glosniku nierozgrzanym zjawisko to jest mniejsze i opor jest prawie liniowy, znaczy sie ze nawet i przy malym przesunieciu opor jest wzglednie duży

    a twoje teorie są jakies dziwne, piszesz ze to przez "stawanie sie "lakieru" odporniejszym na temperatury" poprawia walory brzmieniowe glosnika

    "to nie dawali by izolowanych lakierem specjalnym drutow tylko blaszke w ksztacie walca i bylo by spoko super"

    spoko spoko tylko ze jakby dawali blaszke w ksztalcie walca to myslisz ze jaki bylby opór? doszedłby do tych 4ohmów? napewno nie. pozatym nie mow czegos takiego:
    "Musisz popracowac nad swoja wiedza z elektrotechniki. " bo nawet nie podales swoich argumentow poprawnie.
    Kazdy wie ze glosnik rozgrzany lepiej cieplej i milej gra od nierozgrzanego, teraz wytlumacz jaki mialby na to wplyw "odporniejszy lakier na temperature"

    Dodano po 26 [minuty]:

    PS. znaczy sie chcialem powiedziec ze nie spalisz go tak latwo nawet jesli jest niewygrzany
  • Poziom 13  
    Wlasnie dzisiaj mi przyszedl glosnik infinity 1250 i w pudelku byla zalaczona na czerwono kartka cytuje

    " 1. Zakupiony przez ciebie glosnik jest produktem nowym. Po zamontowaniu pod żadnym pozorem nie testuj go na maksymalnym poziomie glosnika tylko wygrzewaj cewke spokojnym graniem. Podziekuje ci on za to dluższym czasem eksploatacji oraz lepsza jakoscia dzwieku

    2.Pamietaj rowniez o prawidlowym wysterowaniu zrodla zasilania glosnika. Czynnosc ta nalezy powturzyc po paru dniach."

    czyba to wyjasnia cala sprzeczke ! zgodzisz sie ?
    zawieszenie odpada na 2 plan malo znaczne !

    Zreszta uczylem sie na lekcjach zasady dzialania glosnika itp. chodze do szkoly elektrycznej

    Dodano po 12 [minuty]:

    Aha cewka musi byc idealna to jest podstawa glosnika. Jak se to wymysliles ze zawieszenie ma najwiekszy wplyw przeciez to raczej nie ulega deformacja pod cieplem tylko jak juz to cewka dlatego glosniki sie pala i daje sie do przewiniecia. Myslisz ze to zawieszenie sie grzeje ?? To wszystko dzieje sie na cewce dlatego maja dawane wetylacje itp. poto by lepiej ja wychlodzic. Sluchales kiedys glosnika na max przez dajmy 1h glosnik jest tak goracy ze mozna troszke sie opazyc ale nie do przesady nie dawaj tak tego doslownie. Gdyby byl to nowy glosnik mogl by sie spalic albo jego parametry mogly by troche sie zmienic cewka zle by sie ulozyla, izolacja na cewce zostala by przepalona i mamy wtedy piekne "burczenie" glosnika. Aha i cewka musi sie przyzwyczajac stopniowo do temperatury poniewaz ten "lakier" staje sie bradziej odporny na cieplo i zapobiega przepalaniu sie a on dziala jako izolacja miedzy uzwojeniami.


    Pozdrawiam mar230

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ps. oczywiscie nie twierdze ze przy nowym glosniku jego maksymalne wychylenia nie maja wplywu na jego pozniejsza jakosc.
  • Poziom 34  
    to co napisales niczego nie wyjasnia.
    wybacz ale to co napisales w ogole do mnie nie przemawia.

    1. glosnik lepiej gra po wygrzaniu - to niezaprzeczalny fakt wiec wytlumacz to swoją teorią... tzn jaki niby ma wpływ na to odpornosc temperaturowa kleju.

    2. glosniki palą sie z roznych powodów... znaczy sie są rozne sytuacje uszkodzenia glosnikow np
    A) glosnik sie przegrzeje bo dostal za dużą moc jak na taki radiator i pole powierzchni cewki, w takim wypadku palą sie uzwojenia a klej zostaje nienaruszony.
    B) Rozkleja sie klej na cewce i w wyniku tego mogą miec miejsce :
    - uzwojenie sie tylko przesunie ale nic sie z nim nie stanie
    -uzwojenie dostanie zwarcia poprzez przetarcie warstwy je osłaniającej - nie wiem czy wiesz ale drut cewki jest pokryty dielektrykiem.
    C) Cewka uderzy o karkas, zwoje dostaną zwarcia poprzez przetarcie warstwy dielektrykycznej.

    Masz jakies mgliste pojęcie o budowie glosnika, cewka sie nie układa po wygrzaniu, zawsze jest w takim miejscu w jakim zostala wyprodukowana. A klej wcale nie jest izolacją miedzyzwojową.

    Zawieszenie jest wlasnie najwazniejsze, odpornosc temperaturowa kleju to jedynie fakt ze glosnik sie nie spali tak szybko... sęk w tym ze nawet tani STK stosuje na tyle wytrzymaly klej ze nawet odrazu mozna mu zapakowac jego moc rms i sie nie rozklei. bedzie gral kiepsko ale bedzie gral i sie nie spali, po rozruszaniu resorów nabiera miekkiego ciepłego dzwięku