Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia-1,6 102 KM 1999. Po czym poznać uszkodzony termostat?

DJdarcco 11 Kwi 2007 16:54 3523 9
  • #1 11 Kwi 2007 16:54
    DJdarcco
    Poziom 11  

    Koledzy mam problem
    wskażnik temperatury pokazuje dziwne rzeczy w mojej octavce 99 1,6 102

    idzie na połowe a potem ni stąd ni z owąd leci na 1/4 i teraz nie wiem czy to tylko takie błędne wskazania czy rzeczywiście termostat otwiera na maxa i wszystko idzie na chłodnicę?

    jak wskażnik zleci na 1/4 a puszczę ciepłe powietrze z nagrzewnicy to wyczuwam ,że temperatura jest normalna.........

    czujnik temperatury ma dwa wyjścia :jeden na komputer drugi na tablicę i teraz nie wiem czy tylko mam błędne informacje czy rzeczywiście termostat mi tak otwiera...?

    po czym poznać ,że termostat ma muszkodzony?



    co to może być?
    może któryś z kolegów miał podobny przypadek

    0 9
  • #2 11 Kwi 2007 18:59
    krzysiek99300
    Poziom 12  

    otwórz maske silnika i zapal zimne auto. zacznij wtedy obserwować jak sie zachowują weże od chłodnicy. jak zaczynaja sie robić obydwa wmiare równo ciepłe to żle i wymien termostat. jeśli jeden jest robi sie ciepły a drugi nie to jest ok. oczywiście sprawdzaj to na początku grzania silnika bno potem nawet jak jest dobry termostat to weze zrobia sie obydwa ciepłe

    Dodano po 3 [minuty]:

    jest jeszce jeden sposób prostszy.odpal auto rozgrzej i włacz nawiew ciepłego powietrza. potem rusz w trase i jesli po pewnym czasie zacznie ci słabnąć ogrzewanie to termostat jest trefny. zaobserwuj to jak ci wskaźnik opadnie. jak bedzie ok to wymień ten 4-pinowy czujnik temp

    0
  • #3 11 Kwi 2007 19:10
    DJdarcco
    Poziom 11  

    czy mógłbyś i pomóc i powiedzieć które to węże mam sprawdzić?
    te które idą do chłodnicy?


    w momencie kiedy spada wskażnik na 1/4 i puszczam ogrzewanie to twierdzę ,że dmucha dalej ciepłym powietrzem

    jeśli spada na 1/4 to zakładamy ,że mam ok 45 stopni w układzie a to troszkę nie za ciepłe powietrze leci/////

    a taki czujnik to jak szukać i ile może kosztować?

    i jak to sprawdzić ten czujnik ,żeby nie wywalać kasy

    0
  • #4 11 Kwi 2007 19:24
    autobakrawa
    Poziom 11  

    sprawdz vagiem odczyt z czujnika

    0
  • #5 11 Kwi 2007 19:36
    stefano11
    Poziom 21  

    Normalny objaw uszkodzenia czujnika temperatury wymień go i bedziesz miał po kłopocie chyba że zacina sie termostat .Vag-iem jak porównasz temperaturę odczytywana w silniku z ta co widzisz na zegarach i bedzie różnica około 10 stopni to masz uszkodzony czujnik.

    0
  • #6 12 Kwi 2007 23:15
    kalulujacek
    Poziom 11  

    sprawdz połączenie masy

    1
  • #7 15 Paź 2015 17:34
    eurotelgsm
    Poziom 10  

    W tej skodzie częsty problem to zakamieniona nagrzewnica. Ale też termostat. W moim przypadku wahania temperatury doprowadziły silnik do ruiny, remont głowicy pierścieni i panewek.
    Nie lekceważyć tego zbyt niska jak i zbyt wysoka temperatura doprowadzi do dużych wydatków.

    0
  • #8 15 Paź 2015 18:18
    robokop
    Moderator Samochody

    eurotelgsm napisał:
    W tej skodzie częsty problem to zakamieniona nagrzewnica. Ale też termostat. W moim przypadku wahania temperatury doprowadziły silnik do ruiny, remont głowicy pierścieni i panewek.
    Nie lekceważyć tego zbyt niska jak i zbyt wysoka temperatura doprowadzi do dużych wydatków.

    Idź gdzie indziej bajki pisać.
    A w tym przypadku najprawdopodobniej albo czujnik, albo deska umiera. Proponuję wymień czujnik na początek, grosze kosztuje.

    0
  • #9 16 Paź 2015 17:56
    eurotelgsm
    Poziom 10  

    Nie pisze bajek kolego, wskaźnik na desce ma zakres pracy wskaźnika pomiędzy 82 a 110 stopni w tym zakresie wskaźnik stoi równo na 90 stopni!!!!! I to niedopatrzenie grupy VW kosztuje kierowców grube wydatki na remont silnika.

    0
  • #10 16 Paź 2015 19:09
    ociz
    Moderator Samochody

    To nie jest żadne niedopatrzenie, tylko celowe i słuszne działanie. Z jednym tylko masz rację, nie należy lekceważyć takiego zachowania wskaźnika.

    2