logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Jak zbudować lub kupić antenę na fale długie AM/MW do odbioru dalekich stacji?

DJ Kiler 16 Paź 2003 19:20 36944 25
REKLAMA
  • #1 363741
    DJ Kiler
    Poziom 12  
    Ocena: 5
    Witam.
    Czy ktoś wie jak zrobić antenę na fale długie?? Chodzi mi o odbiór dalekich stacji AM. Czy Taką anteną można gdzieś kupić? W sklepach widziałem tylko na UKF. A może wystarczy tylko kawałek drutu??

Być może moje pytanie wydaje się śmieszne,ale nie znam się na tym za bardzo, więc proszę o wyrozumiałość
  • REKLAMA
  • #2 363797
    radiosimon
    Poziom 28  
    Ocena: 43
    2 kawałki drutu (dipol) odp długości. Wzory masz na forum. Na pełną długość fali może być problem: maszt...
  • #3 363838
    green33
    Poziom 31  
    Ocena: 97
    radiosimon napisał:
    2 kawałki drutu (dipol) odp długości. Wzory masz na forum. Na pełną długość fali może być problem: maszt...

Biorąc pod uwagę długość fali na falach długich tj. np przy frq 225 khz to około 1300 mterów to pomysł z dipolem jest troszke :)

Ale są tzw. anteny magnetyczne pozwalające pokryć niskie pasma przy w miare względnie małych wymiarach. Zobacz: Jacek Matuszczyk - "Poradnik Antenowy dla krótkofalowców" - WKiŁ 1996.

Pozdrawiam green33
  • #4 363844
    radiosimon
    Poziom 28  
    Ocena: 43
    Przecież napisałem ze może być problem z masztem bo sam dipol można zrobić z drutu i z tym nie ma problemu. Czytaj dokładniej. A zawsze można skrócić do 1/4 1/8 i posłużyć sie czymś wysokim...
  • REKLAMA
  • #5 363860
    zyraf
    Poziom 26  
    Ocena: 51
    jezeli masz mozliwosc, miejsce to moglbys rozciagnac poprostu troche kabla np 20-30metrow nad ziemia, i podlacz uziemienie, pomoze napewno.