Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mając do dyspozycji 80A i 50v zbuduje spawarke ??

01 Wrz 2007 18:11 2199 10
  • Poziom 35  
    witam
    Na wstępie prosze o nie jechanie jestem początkujący nigdy nie spawałem prosze o wyrozumiałość......

tak sobie pomyślałem leża u mnie 4 transformatory EI o mocy 1kw i napięciu 13-14v każdy na luzie i pomyślałem że jakbym je połaczył to może by z tego coś do łaczenia blach takich 2mm-3mm ew kątowników powstało...... na początek myślałem o najprostszym rozwiązaniu czyli trafa klema i elektroda żadnego prostowania czy regulacji prądu

wiem że 80A to mało troche ale wiele spawarek ma regulacje od 40A więc chyba coś w tym jest .......

pytania
    1. to ma sens :D ??
    2. Jaką największą elektrodą mógłbym spawać i jak duże elementy ??
    3.Ile kosztuje w miare dobra klema i uchwyt do elektrody ??
    4.skad moge sie conieco dowiedzieć o teori spawania (no bo po co mi spawarka jak nie będe umiał spawać :D:D

z góry dziękuje za okazaną wyrozumiałość :D
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Uchwyt spawalniczy to 20-40 zł. Chyba najlepszą teoria spawania będzie praktyka ta spawarką lub odwiedzenie jakiegoś spawacza
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Witam!
    Transformatory do spawarek powinny mieć "miękką" charakterystykę, którą np. uzyskuje się dzięki bocznikowi magnetycznemu, dzięki temu transformator obciążony zwarciem (dotkniecie elektrodą do materiału) nie transformuje zwarcia do sieci i bezpieczniki nie lecą. "Zwykłe" transformatory nie mają takich własności, są "sztywne". Przy prądzie ok. 40A może Ci się uda coś spawać elektrodą o średnicy 2mm, czyli łączenie elementów o grubościach 1 - 2mm.
    Na temat spawalnictwa możesz skorzystac ze zbiorów bibliotecznych Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach, ponadto w połowie października w Katowicach będą Targi Spawalnictwa, tez okazja, zeby się czegoś dowiedzieć.