Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik zajętości miejsca dla pasażerów samochodu

05 Lip 2004 09:37 2182 8
  • Poziom 14  
    Czy ma ktoś pomysł na wykonanie czujnika wykrywającego pasażera siedzącego w samochodzie? 8O
  • SterControl
  • Poziom 20  
    moze opisz dokładniej co masz na mysli( jakie funkcje użytkowe miiałby spełniac)
  • Poziom 21  
    To zależyod potrzeby. Jeśli na złodzieja to może jakis czujnik nacisku, legalny - w pasach( kontrola zapięcia przecież są obowiązkowe), fotodioda w oparciu zasłaniana przez siadającego, czujnik temperatury...
  • SterControl
  • Poziom 14  
    Czujnik ma wykryć człowieka, który wsiadł do samochodu i usiadł na siedzeniu. Sam czujnik powinien być łatwy w montażu i nieszkodliwy dla zdrowia / nie wchodzi w grę użycie alarmowych czujników zbliżeniowych działających z wykorzystaniem mikrofal /. Działanie tego czujnika nie mogę uzależnić od użycia pasów bezpieczeństwa. Myślałem trochę o barierze na podczerwieni / trudny montaż ? ale najbardziej pasowałoby użyć jakieś maty wkładane pomiędzy pokrowce a siedzenie. Problem jakie maty?
  • Poziom 10  
    Odświeżam też potrzebuje taki czujnik
  • Poziom 21  
    Dość czuła krańcówka zaszyta w siedzenie . Coś na bazie włączników w zabawkach dziecięcych - miśkach , lalkach.. nacisk na siedzenie załączy sygnalizację np. na pulpicie, albo we współpracy z jakimś panelem HMI PLC, może działać jako licznik osób w danej chwili, licznik całkowity itd..
    Myślę że tapicer zaszyłby ją tak dobrze że czujnik nie byłby wyczuwalny.
    Jakąś alternatywą byłaby też kamera która skierowana na wnętrze, byłaby dodatkowo zabezpieczeniem w przypadku jakichś incydentów. Może z rejestratorem..
  • Poziom 13  
    Po co wyważać otwarte drzwi? Są gotowe "czujniki obecnoćci pasażera na przednim fotelu".
    Najczęściej wykonane w postaci maty z połączonymi szeregowo czujnikami tensometrycznymi.
    Nacisk pasażera na tensometry skutkuje zmianą oporności, co przekłada się na opóźnienie czasu zwłocznego, po którym odpalana jest poducha .Jest to . m. innymi po to , aby pasażer nie dostawał jaśkiem "z liścia". Lepiej jest jak napełnia się już lekko poduch spotyka w tym momencie twarz pasażera. Zmieniający się w proporcjonalnie do wagi pasażera opór, trafia do sterownika, a ten z kolei traktuje go jako parametr potrzebny do przeliczenia czasu wystrzału poduszki pasażera. W starszych modelach samochodów spotykałem wersje ze sterownikami ze stałym czasem, po którym następuje eksplozja ładunku poduszki. Pasażer obecny - eksplozja , natomiast gdy fotel pusty - brak sygnału do uruchomienia poduszki! Wartość zmieniającego się oporu w stosunku do wagi w różnych matach jest różna i zależy od rodzaju zastosowanych czujników. Nowoczesne tensometry są bardziej czułe i dokładniejsze.

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych,

  • Poziom 43  
    Sprawa jest inna , ile potrzebujesz tych czujników?

    Moderowany przez CameR:

    Te czujniki były potrzebne 14 i 8 lat temu.
    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych,

  • Poziom 35  
    Czujnik wykrywania obecności kogoś na siedzeniu, to po prostu czujnik nacisku. Można kupić, można bardzo łatwo zrobić samodzielnie.
    Tu opis takiego czujnika, sprawuje się bardzo dobrze już więcej niż 15 lat:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=3149742#3149742