Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektryczność nie oszczędziła nawet buggy

tymeczek 10 Maj 2010 11:56 6368 11
  • Elektryczność nie oszczędziła nawet buggy

    Motoryzacyjny świat zwariował na punkcie napędów elektrycznych. Najpierw samochody, później motocykle i rowery. Epidemia nie ominęła nawet takich maszyn jak... buggy. Na filmie zobaczycie instrukcję jak zbudować samemu tego typu pojazd. Autor przyznaje, że mimo tego, iż buggy jeździ to nie jest to jeszcze to, czego oczekiwał. Choć posiada ogromny moment obrotowy na wszystkich trzech biegach - co zresztą doskonale widać na filmie - to jest znacznie wolniejszy niż zakładał. Sześć potężnych akumulatorów i 3KVA UPS/ładowarka to napęd tego potwora. Szczegóły tutaj.






    Link


    Źródło: theworkshop.ca


    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • #2 10 Maj 2010 14:13
    michalm
    Poziom 11  

    Od strony mechanicznej totalna porażka

  • #3 10 Maj 2010 15:11
    SQ9IWE
    Poziom 12  

    Bardziej to wygląda jak lekko terenowy wózek golfowy niż buggy hehe
    Jak by nie bylo to czasem silnik spalinowy lepiej wychodzi niż elektryczny , może kiedyś jak pojawia się wydajniejsze źródła zasilania :D

  • #4 10 Maj 2010 16:40
    maxiomax
    Poziom 12  

    Według mnie ma bardzo małą zwrotność. Druga sprawa, rzeczywiście jak powiedział przedmówca, wygląda bardziej jak terenowy wózek golfowy.
    Tak czy owak stanowczo dałbym tu silnik spalinowy.

  • #5 10 Maj 2010 18:09
    bobo
    Poziom 29  

    Polecam kolegom dokładnie przejrzeć stronę www.theworkshop.ca , zanim zaczną pisać o porażkach mechanicznych i innych bzdurach. Dla autora tego buggy wyzwaniem było zrobienie pojazdu o napędzie elektrycznym, to pojazd z napędem spalinowym został przerobiony. Na tej ciekawej stronie można zobaczyć z kim mamy do czynienia, autor i jego paru przyjaciół zrobili naprawdę kapitalne rzeczy np. rower i motocykl z napędem elektrycznym, maszynę CNC, piec do wytopu metali, kosiarkę przerobiona na piec w którym osiąga się temp. ok. 800stopni ( co wcale nie jest takie proste i łatwe ), ogniwa solarne, kamerę do montażu PCB, kompresor do malowania i wiele innych ciekawych konstrukcji.
    Pozdrówka

  • #6 10 Maj 2010 20:58
    michalm
    Poziom 11  

    Ok, może i zbudowali pare innych rzeczy, ale nie zmieni to tego co przedtem stwierdziłem. Po co ten buggy jest taki długi? Jak nic widać, że dało by się wszystko zmieścić w normalnych wymiarach.
    Wyglądem to to przypomina potworki z allegro.

  • #7 10 Maj 2010 22:59
    Dj_Pele
    Poziom 16  

    A ja powiem tak albo coś obić porządnie albo wcale, a co za problem zrobić piec do wytopu stali czy kompresor bo na temat napędu elektrycznego się wypowiadał nie będę bo dla mnie jak niema silnika spalinowego to to nie jest pojazd jak czujesz za sobą benzynę i łapy masz w smarze to wiesz ze jedziesz pozatym tak to zdecydowanie wózek golfowy a nie buggy każdy wie ze jak chce się śmigać w terenie to każde koło powinno mieć niezależne zawieszenie a nie zespolone mostem, kolejna sprawa jest tak ze jak się zna trochę fizyki to oś tylna powinna być szerzej bądź równo rozstawiona z przodem dla uzyskania maksymalnej przyczepności w wirażu pozatym w ogóle porażka.

  • #8 10 Maj 2010 23:35
    bobo
    Poziom 29  

    Autor na stronie, wcale nie napisał ani jednego słowa że, budował pojazd na wyścigi. Celem było zupełnie co innego. A inna sprawa , aby zabierać glos na jakiś temat to dobrze jest mieć chociaż minimalne pojęcie o czym mowa. Obrazki trzeba też umieć oglądać ze zrozumieniem a nie popisywać się głupotą. Co do pieca to zanim kolega coś napisze proponuje zacząć obserwować grilla można się wiele nauczyć.
    Pozdrówka

  • #9 11 Maj 2010 06:44
    780810
    Poziom 17  

    Szacunek dla autora. Musicie przyznać że dzięki takim ludziom dziś koło jest okrągłe, może nie za udany ten pojazd estetycznie ale małymi kroczkami do celu. A co do niezależnego zawieszenia, wyczynowe quady mają pełną oś i może nie jest to praktyczne co do sterowności ale jaka frajda z pokonywania zakrętów, co do wąskiego rozstawu tylnych kół wystarczy chyba t-rex dla przykładu,wcale to się nie przewraca https://obrazki.elektroda.pl/15_1257798430.jpg i wszystko chyba jasne. Ps: Może nasze pokolenie się nie załapie na totalny kryzys z ropą ale prędzej czy później trzeba będzie się przesiąść na alternatywne źródła energii i chwała tym ludziom za inicjatywę twórczą :D

  • #10 11 Maj 2010 21:03
    kamilos532
    Poziom 9  

    za małe kółka i pewnie słabo się trzyma
    Jest taki wielki ze mógły w nim dać silnik parowy :D
    ciekawe ile dał za ups-y :P

  • #11 23 Gru 2010 16:54
    kobera
    Poziom 10  

    Jak dla mnie to chała z tymi UPS'ami, ponieważ mają niską sprawność i jakieś 40% energii idzie na przetworzenie energii.
    Jak na razie to, jak ktoś wcześniej napisał akumulatory to trochę za mało wydajne źródło prądu aby uzyskać sensowne prędkości w terenie, chociaż vw zrobił już golfa z dobrymi parametrami (silnik około 50-60kW) chociaż zasięg wynosi jakieś 150km.
    Ososbiście uważam, że amatorzy (w Polsce) mogą na razie pozwolić sobie na budowę pojazdów elektrycznych o niskich prędkościach, albo typu motorynka lub hulajnoga. Baterie są bardzo drogie, no i trwałość ich też pozostawia wiele do życzenia
    Mimo wszystko szacunek dla konstruktora, bo pewnie wykorzystał taki silnik, że UPS'y były nieodzowne.

    Nie wiem tylko po co są biegi w tym pojeździe? Moment silnika jest stały więc to raczej niepotrzebne zwiększenie masy :?: