Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Panda-zakłócenia na linii CAN

03 May 2011 14:24 6710 14
  • #1
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Radio jakie tam było? Zmieniarka nie została dołożona? I jeszcze alarm czy nie dokładany "canowski"
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja bym sterownik silnika obejrzał...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Coś musi siać do CAN jak nikt niczego nie podłączył i wiąże się z odpaleniem silnika, alternator - mało prawdopodobne, żeby na CAN jakoś przeszło...
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #9
    tzok
    Moderator of Cars
    Linie CAN są terminowane, być może przepięcie jaki powstało na linii CAN z powodu usterki układu zapłonowego uszkodziło rezystor terminujący w którymś z modułów, ale szczęśliwie niczego więcej nie uszkodziło. Dołożenie rezystora terminującego przy złączu DLC (jak mniemam wstawiłeś rezystor 120 Ohm między piny 9 i 14) pozwala sieci CAN funkcjonować w miarę poprawnie, mimo iż jest nie po tej stronie co trzeba (tzn. powinien być po obu stronach linii, za wyjątkiem gniazda DLC gdzie terminowanie pojawia się dopiero w chwili podłączenia wtyku skanera diagnostycznego).
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wspomaganie do odpięcia i wtedy sprawdzić.
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #13
    damdam

    Level 34  
    Fiat Panda-zakłócenia na linii CAN

    Rysunek poglądowy jakby ktoś chciał się wypowiedzieć.

    Motronic działasz tu jak dr House :)
  • #14
    2287wojtek
    Level 2  
    Witam
    Mam podobny problem
    U mnie też opadają wskaźniki zegarów
    Lekko szarpie samochodem i to tylko przy niskich obrotach
    komputer sprawdzony zegary też
    Problem w tym że zaczęło się to po założeniu instalacji LPG w samochodzie.
    Wiem że wszyscy zwalą na instalacje ale jakiś czas temu pomogło to że poruszałem przewodami w skrzynce bezpieczników. Powypinałem i powpinałem wtyczki.
    Po 3000tys problem powrócił
    Byłem u elektronika który powiedział że z autkiem jest ok ale kwestia leży w instalacji.
    U gazownika na własne oczy widziałem jak facet powymieniał wszystkie podzespoły.

    Czy wina może być tego typu że przewody Can przechodzą obok przewodów od instalacji i te powodują zakłócenia??

    Bardzo proszę o pomoc bo borykam się już z tym od dłuższego czasu i ręce mi opadają.
    Nikt nie potrafi pomóc.

    Za pomoc w zlokalizowaniu stawiam wielkiego browara

    Pozdrawiam
  • #15
    Anonymous
    Anonymous