logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zabezpieczyć światła do jazdy dziennej przed skokami napięcia?

mlodyck 11 Maj 2012 10:04 1388 21
REKLAMA
  • #1 10883794
    mlodyck
    Poziom 10  
    Ocena: 10
    Witam
    Mam problem ze światłami, Otóż odkąd je zamontowałem to już je dwa razy reklamowałem. Po pewnym czasie pojedyncze diody przestają się świecić. Moim zdaniem, podkreślam ze jestem zielony z elektroniki, problem leży w skokach napięcia przy rozruchu. Pogrzebałem w internecie i znalazłem coś takiego Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany. Wydaje mi sie ze było by to idealne rozwiązanie, ponieważ obniżyło by to napięcie oraz opóźniło zapalanie się ledów. Proszę o pomoc i wszelkie sugestie. Aha układ jest na 15 a ja potrzebowałbym na 12v, o ile to rozwiązanie było by dobre.
  • REKLAMA
  • #2 10883813
    LA72
    Poziom 41  
    Ocena: 1648
    Napięcie w instalacji samochodowej podczas jazdy nierzadko sięga 14,5V, więc nic dziwnego że tzw. "homologowane" światła led do jazdy dziennej padają.
    Znaczna ich część w sprzedaży nie posiada zabezpieczeń przed wzrostem napięcia a już tym bardziej jego skokami.
  • REKLAMA
  • #3 10883818
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • REKLAMA
  • #4 10883842
    daavid117
    Poziom 42  
    Ocena: 167
    Te badziewne "LEDy" w samochodach to dzisiaj istna zmora, bo takiego auta w ogóle nie widać w zimowo jesiennej "szarówce". Są dobre światła do jazdy dziennej i takie radzę zakupić, a nie oszczędzać i brać jakieś badziewie, bo i dowodu rejestracyjnego się pozbyć można.
  • #5 10883859
    mlodyck
    Poziom 10  
    Ok to już wiem że nie są to markowe ledy, ale najtańsze nie były. Teraz ich nie wyrzucę dlatego was pytam o jakieś rozwiązanie, poza tym dwójka znajomych ma takie same i nie mają z nimi żadnych problemow.
  • #6 10884074
    cyclone4
    Poziom 17