logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak mierzyć wpływ materiału na akustykę kolumn głośnikowych?

wtdup 08 Sie 2012 22:05 1130 2
REKLAMA
  • #1 11189131
    wtdup
    Poziom 2  
    Witam. Jestem studentem wydziału Technologii Drewna. Goszczę w Waszych progach ponieważ moja praca inżynierska nosi tytuł "Wpływ materiału na właściwości akustyczne kolumn głośnikowych" Do dyspozycji będę miał kilka rodzajów sklejki (różna grubość, różni producenci), różne płyty wiórowe (mdf, meblowe, laminowane, OSB, HDF) również w różnych grubościach, lite drewno sosnowe. Jak dobrze się przygotuje i uzasadnie potrzebę jakimiś argumentami to mogę mieć inne gatunki drewna (ale raczej tylko krajowego bo egzotyki za drogo wyjdą). Z tego wszystkiego wybiorę kilka-jak będziecie chcieli coś konkretnego to piszcie.
    Ochoczo zgłosiłem się do niej jednak pojęcie jak to zrobić mam małe. Nie wiem jakim sprzętem dysponuje uczelnia, i takie informacje będę miał dopiero w październiku więc to są dywagacje czysto teoretyczne.
    Wymyśliłem aby stanowisko składało się z:
    -generatora (to na pewno jest na wyposażeniu)
    -oscyloskopu (to też jest na wyposażeniu na pewno)

Wyglądałoby to tak, że generator przez wzmacniacz podaje sygnał na kolumnę i jednocześnie na 1 kanał oscyloskopu. Z kolumny dźwięk przetwarzany jest "czymś" i podawany na drugi kanał oscyloskopu.
    No i tu jest pierwszy problem, czym zebrać dźwięk i przekazać go na oscyloskop?

Czy może macie pomysł na lepsze stanowisko badawcze?