Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda superB - Zablokowany centralny zamek

tomas198103 21 Paź 2012 17:07 11415 19
  • #1 21 Paź 2012 17:07
    tomas198103
    Poziom 10  

    Witam wszystkich mam problem i moze ktos pomoze mi go rozwiazac.
    Posiadam skode superB i od paru dni nie moge otworzyc przednich drzwi od pasarzera.Pilotem wszystkie inne drzwi sie otwieraja.Probowalem recznie kluczykiem tez nie idzie jak ciagne za klamke od srodka zamek wychodzi jak puszczam zamek sie chowie.Czy ktos wie jak mozna to otworzyc jakim sposobem

    0 19
  • #2 21 Paź 2012 22:05
    15darekvw
    Poziom 27  

    Temat niełatwy masz zaryglowany zamek,spróbuj zamykać i otwierać zamek z pilota jednocześnie delikatnie uderzać w pobliżu kasety c.zamka oczywiście ręka i z wyczuciem,jesli to nie pomoże to trzeba dostac sie od strony tapicerki,nic innego nie wymyslisz.

    1
  • #3 21 Paź 2012 23:51
    kowalwalcz
    Poziom 16  

    15darekvw napisał:
    Temat niełatwy masz zaryglowany zamek,spróbuj zamykać i otwierać zamek z pilota jednocześnie delikatnie uderzać w pobliżu kasety c.zamka oczywiście ręka i z wyczuciem,jesli to nie pomoże to trzeba dostac sie od strony tapicerki,nic innego nie wymyslisz.


    Z wnętrza auta ze strony słupka dojdziesz do kabli, schemat w rękę i patrz jaki kabel tworzy blokadę, podajesz odpowiedni stan i odryglujesz zamek

    1
  • #4 22 Paź 2012 06:36
    andrend
    Poziom 26  

    A co jak silniczek spalony?

    0
  • #5 22 Paź 2012 08:42
    15darekvw
    Poziom 27  

    Przeważnie sa zimne luty w kasecie jak popuka troche i lut bedzie miał dobry styk to otworzy,podanie napiecia na kasete nic w tym przypadku nie da moze sprubowac,ja proponuje co wyzej napisałem.

    0
  • #6 22 Paź 2012 08:51
    lazywhiteboy
    Poziom 9  

    Witam wszystkich,

    Właśnie chciałem zakładać temat o takim samym tytule, ponieważ mam dokładnie taki sam problem. W piątek miałem problem z czujnikiem świateł stopu, który dzięki pomocy forumowiczów udało mi się rozwiązać.

    Skoda Superb - Awaria świateł stop

    Auto musiałem zostawić na noc ze ściągniętym zaciskiem z akumulatora, dlatego wszystkie drzwi musiałem zaryglować ręcznie. Po uporaniu się z problemem i podłączeniu akumulatora ryglowanie i odryglowywanie zamków z pilota działa we wszystkich drzwiach/klapie bagażnika poza przednimi pasażera.
    Zamek zostaje wciśnięty, nie da się otworzyć drzwi ani z zewnątrz ani od wewnątrz. Normalnie pierwsze pociągnięcie za wewnętrzną klamkę powodowało podniesienie zamka, a drugie otwarcie drzwi. Teraz zamek jest ciągnięty na dół.

    Podpinam się do tematu i czekam na jakieś instrukcje. Pewnie i tak skończy się to demontażem boczka tapicerki, ale wszystkie wskazówki są mile widziane.

    Cytat:
    schemat w rękę i patrz jaki kabel tworzy blokadę

    Schemat trzeba wcześniej posiadać. Już wcześniej prosiłem na forum o udostępnienie ale bezskutecznie. Ponawiam więc prośby.

    Pozdrawiam!

    1
  • #7 22 Paź 2012 16:22
    tomas198103
    Poziom 10  

    Chetnie sie podpinam pod odpowiedz kolegi.Jezelo ktos ma taki schemat bedziemy wdzieczni.
    Pozdrawiam

    0
  • #8 22 Paź 2012 22:05
    kowalwalcz
    Poziom 16  

    tomas198103 napisał:
    Chetnie sie podpinam pod odpowiedz kolegi.Jezelo ktos ma taki schemat bedziemy wdzieczni.
    Pozdrawiam


    Rozumiem, że mały dorobek punktowy nie zachęca do twórczego myślenia. Ale jakby koledzy się zastanowili to rozwiązanie jest proste bowiem wszystkie inne drzwi się otwierają więc idzie ściągnąć tapicerkę i zobaczyć kolory kabli, potem dwa kable i żarówka i nawet jednego bezpiecznika nie wysadzicie w górę...

    1
  • #9 23 Paź 2012 08:09
    lazywhiteboy
    Poziom 9  

    Rozumiem, że kolega kowalwalcz swój dorobek punktowy zgromadził dodając posty takie jak ten powyżej, to znaczy nie wnoszące do dyskusji żadnej merytorycznej wartości.
    Pozwól, że zacytuję Ciebie:

    Cytat:
    nie irytuj sie nie o to chodzi abysmy sobie docinali, jestem tutaj sporadycznie i nabijanie punktow nie wchodzi w gre

    1
  • #10 23 Paź 2012 08:17
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Problem jest taki że trzeba ściągnąć tapicerkę z drzwi które nie chcą się otworzyć.
    Nic nie da wpinanie się w przewody w słupku bo zamek jest podpięty do modułu komfortu który jest w drzwiach, więc przewody od zamka (siłownika) nie wychodzą na zewnątrz drzwi.
    Jeżeli działa szyba w drzwiach to problem będzie w zamku, jeżeli szyba nie działa to można podejrzewać brak zasilania modułu lub uszkodzony moduł.
    Można też podpiąć VAGa i zobaczyć jakie są błędy w module komfortu.

    0
  • #11 23 Paź 2012 08:24
    15darekvw
    Poziom 27  

    Tak czy siak nic wam tu nie da gdybanie ani schematy,sa dwie opcje uderzenie reka z wyczuciem w obrebie kasety zamka i otwiernie i zamykanie z pilota(moze zamek sie otworzyc) lub sciagniecie tapicerki,nic innego nie wymyslicie.

    0
  • #12 23 Paź 2012 08:44
    lazywhiteboy
    Poziom 9  

    Hej, dzięki za odpowiedzi.

    Cytat:
    zamek jest podpięty do modułu komfortu

    Czy to znaczy że w każdych drzwiach jest jest jakiś moduł, który steruje pracą zamka jak i pozostałymi elementami takimi jak szyba lusterka? CAN?

    W chwili obecnej nie mam dostępu do VAGa i w przeciągu najlbliższych kilku dni mieć nie będę. Wieczorem ściągnę zaciski akumulatora... rozumiem, że wtedy powinno być możliwe odryglowanie zamka bo nic nie będzie go ciągnęło w pozycję "zamknij" i przy otwartych drzwiach spróbuję sposobu z uderzaniem ręką i otwieraniem/zamykaniem.

    Jeśli to nie przyniesie rezultatów będę ściągał tapicerkę.

    Podczas przeszukiwania internetu znalazłem dokument pdf ze schematami montażu poszczególnych mechanicznych podzespołów skody superb. Dodaje, go do tego posta. Myślę, że zainteresowanym tematem ułatwi to ewentualny demontaż tapicerki.

    Zapomniałem dodać... szyba działa!

    0
  • #13 23 Paź 2012 10:19
    kowalwalcz
    Poziom 16  

    lazywhiteboy napisał:
    Rozumiem, że kolega kowalwalcz swój dorobek punktowy zgromadził dodając posty takie jak ten powyżej, to znaczy nie wnoszące do dyskusji żadnej merytorycznej wartości.
    Pozwól, że zacytuję Ciebie:
    Cytat:
    nie irytuj sie nie o to chodzi abysmy sobie docinali, jestem tutaj sporadycznie i nabijanie punktow nie wchodzi w gre


    Mało rozumiesz. Jestem tu sporadycznie i zawsze staram się pomagać, niestety Ty kolego dopiero raczkujesz i od razu chciałbyś dostać rozwiązanie problemu na tacy. Naprawdę wystarczy trochę pomyśleć a nie atakować ludzi którzy próbują pomóc. Pisząc o małym dorobku nie miałem chęci Cię obrazić. Chodziło o to, że czytanie elektrody jest jak szkoła wyższa to wielki zbiór danych i jeszcze mądrzejszych userów. Możesz mi wierzyć, że nie ma drugiego takiego miejsca gdzie userzy posiadają tak ogromną wiedzę. Nie uważam się za wszech mądrego człowieka i nie raz z pokorą czytam rozwiązania bardzo proste, które podpowiadają mi inni userzy. Głowa do góry trochę mniej nerwów, staraj czytać się ze zrozumieniem, każdy post jest istotny i musisz próbować każdej ewentualności.
    p.s. jak widzisz pomimo długiego stażu nie mam miliona postów więc nie nabijam sobie ich czymkolwiek
    pozdrawiam

    1
  • #14 23 Paź 2012 11:38
    15darekvw
    Poziom 27  

    lazywhiteboy nie sciagaj żadnej klemy z akumulatora bo nie bedziesz miał najmniejszych szans na otwrcie drzwi,czytaj co napisałem dokładniej ;-)

    0
  • #15 23 Paź 2012 13:40
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    lazywhiteboy napisał:
    Hej, dzięki za odpowiedzi.
    Cytat:
    zamek jest podpięty do modułu komfortu

    Czy to znaczy że w każdych drzwiach jest jest jakiś moduł, który steruje pracą zamka jak i pozostałymi elementami takimi jak szyba lusterka? CAN?

    Tak, w każdych drzwiach jest moduł komfortu do którego podłączony jest zamek.
    Moduł ten komunikuje się z głównym modułem komfortu w aucie z którym można się komunikować za pomocą VAGa.
    Sygnał do zamknięcia/otwarcia drzwi przesyłany jest pomiędzy modułami.
    Moduł znajduję się przy silniku podnośnika szyby.

    1
  • #16 31 Paź 2012 15:55
    15darekvw
    Poziom 27  

    I jak panowie sobie poradziliscie ?

    0
  • #17 05 Lis 2012 12:48
    lazywhiteboy
    Poziom 9  

    Witam,
    Ja jeszcze jeżdżę z zaryglowanymi drzwiami, ale dopiero od soboty jestem na terenie kraju. Zdążyłem jeszcze porozmawiać ze znajomym, który odradził rozkręcanie boczka. Poradził natomiast w pierwszej kolejności podłączyć się do vag-a. Ponoć istnieje taka możliwość, że podczas odłączenia akumulatora/naprawa czujnika swiateł stopu/, drzwi mogły się zablokować i można je vag-iem odblokować. Nie wiem ile jest w tym prawdy... ale w najgorszym wypadku, za 25zł będę znał komunikat błędu, czyli trochę więcej niż wiem teraz. Wtedy zdecyduję co z tym robić dalej.
    Będę informował o postępach jak tylko będę wiedział coś więcej.
    Pozdrawiam!

    0
  • #18 05 Lis 2012 12:52
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #19 15 Lis 2012 08:20
    lazywhiteboy
    Poziom 9  

    Witajcie,
    Wiem, że z technicznego punktu widzenia to żadna pomoc... ale obiecałem że napiszę jak coś się zmieni. Wczoraj zablokowany zamek sam się otworzył. Otworzyłem z drzwi z pilota i odryglowały się również te zablokowane. Nie wiem jak to sobie tłumaczyć... polecane uderzanie w okolicach zamka w moim przypadku nie pomagało. Być może jazda po naszych dziurawych drogach załatwiła sprawę.
    Cieszę się bardzo, bo już się miałem brać za prucie boczka.
    Mam jednak jeszcze jedno pytanie... czy istnieją jakieś działania zapobiegające? Co mogę zrobić teraz, kiedy drzwi można normalnie otworzyć, żeby zapobiec podobnym przygodom w przyszłości?

    1
  • #20 15 Lis 2012 08:35
    15darekvw
    Poziom 27  

    To ze teraz ci sie odblokowały to łud szczescia,zeby temu zapobiec to wymien sobie kasete zamka lub napraw swoja bo na 99%bedziesz miał zimne luty wystarczy dobrze podgrzac lutownica i bedzie ok.

    0