Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Potrzebuje pomocy- żarówki energooszczędne

19 Lut 2005 22:20 16147 18
  • Poziom 2  
    Witam mam spory problemik, zapewne ten portal odwiedzają ludzie wykształceni w kierunku elektrycznym, i właśnie do nich mam proźbę.
    Jestem uczniem 3 klasy gim i fizyka nie jest moją najlepszą stroną ,ledwo miałem 3 na semestr, a Paniu nauczycielka w ramach naciągnięcia oceny zadała mi prace . Polega ona na tym że musze mieć spory zasób teori o żarówkach energooszczędnych , budowa, działanie, czy to prawda że faktycznie się na nich oszczędza. Jesli Ktoś mi jest w stanie pomóc to z góry dzięki, Jutro wyjeżdżam na ferie ale za wszelkie informacje przesłane na mój adres e-mail ( ksiezna_kkj(malpa)op.pl ) dzięki:)Dobrze że są portale takie jak ten
  • Poziom 14  
    żarówki energooszczędne to zwykłe lampy jarzeniowe(tzw świetlówki), tyle, że kompaktowe i zasilane impulsowo ze wszystkimi ich wadami i zaletami. Na pewno my na nich oszczędzamy(przynajmniej na poborze prądu), gdyż przy ich charakterze pracy(wąskie, wysokie szplki prądowe) konwencjonalne liczniki energii niedokładnie mierzą pobór mocy(zaniżają).
  • Poziom 14  
    To nie z tego powodu żę wytwarzaja "szpilki" są oszczedne tylko dlatego że dzieki zjawisku (świetlówka) wzbudzenie warstwy luminoforu, przy pomocy promieniowania ultrafioletowego, wytworzonego podczas wyładowania.Jest oszzedna dlatego żę potrzebuje duzo mniej energi elektryczne ąy wytworzyć swiatło o tej sam strumnie świetlnym niż inne żródla światła.
    http://www.lighting.pl/
    pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Ja chciałbym dołożyć jeszcze trzy grosze do tego tematu .... Dlaczego po wyłączeniu kontaktu żarówki energooszczędne ( przynajmniej w moim domu ) rozbłyskują jeszcze przez długi czas. Wygląda to tak jakby wewnątrz zachodziły jakieś wyładowania ....jak temu zaradzić ????
  • Poziom 15  
    Cytat: