Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 1.4 16V - brak mocy, błędy P1550, P0130, P0220

brutus21 16 Kwi 2013 21:46 7887 5
  • #1 16 Kwi 2013 21:46
    brutus21
    Poziom 9  

    Witam
    Założyłem nowy temat bo już brak mi sił na moją Asterkę. Problem objawia się w taki sposób że podczas jazdy przy delikatnym zdjęciu nogi z gazu i ponownym wduszeniu pedału kompletny brak reakcji i samochód zupełnie nie przyspiesza ale kiedy całkiem zdejmę stopę z pedału przyspieszenia i ponownie przyduszę samochód normalnie przyspiesza. Nie mam żadnych problmów z odpalaniem itp tylko ten chwilowy brak mocy denerwuje zwłaszcza przy wyprzedzaniu. Oczywiście nie występuję to zjawisko ciągle bo są momenty że auto normalnie reaguje. Wyczyszczona została przepustnica i nadal to samo, następnie wymieniony został czujnik wałka rozrządu (błąd P0340), i przepustnica wymieniona a nadal błędy te same się pojawiają czyli P1550, P0130, P0220 i wspomniany już P0340. Mechanik po ostatniej walce zasugerował uszkodzenie komputera....

  • #2 25 Kwi 2013 11:06
    pawel-jwe
    Poziom 30  

    Ja bym obstawiał na problem z czujnikiem położenia pedału gazu (na to wskazywał by błąd P0130). Tylko te pozostał błędy są jakoś dziwnie "rozrzucone".
    Co do błędu P0130 (Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l) to czy była ta sonda sprawdzana?
    Na twoim miejscu posprawdzał bym jeszcze przewody/podłączenia/kostki przy elementach których dotyczą wymienione błędy, jak sam wspomniałeś "są momenty że auto normalnie reaguje" co sugerowało by, że czasami połączenie jest a czasami nie. Być może przewody od elementów których dotyczą błędy schodzą się gdzieś w jednej kostce i ta kostka sprawia te problemy (najlepiej zajrzyj do schematu instalacji).

  • #3 25 Kwi 2013 12:18
    rob4028
    Poziom 23  

    wyczyść sobie przepustnicę

  • #5 26 Kwi 2013 08:58
    emeryt2
    Poziom 42  

    I.Nieprawidłowy sygnał z jednego (są dwa) z potencjometrów przepustnicy. Sygnały są na pinach D i A konektorka tejże.
    II. Zmierz sygnały z potencjometrów pedału podczas wachlowania nim na pinach 6 i 3.
    III. Nie zapomnij o zmierzeniu zasilania i zmotoryzowanej przepustnicy i zespołu pedału gazu(5V).
    Innymi błędami nie zawracaj sobie głowy , wyeliminujesz 0220 inne znikną!

  • #6 23 Kwi 2014 18:53
    brutus21
    Poziom 9  

    Problem rozwiązany został ale diagnoza była kosztowna. Uszkodzenie sterownika komputera. Niestety wadą tego modelu jest montowanie go na komorze silnika co prowadzi do przegrzewania się ścieżek. Regeneracja w firmie z Redy pomogła. Po założeniu samochód jak nowy a wszystkie urządzenia, które wcześniej były sygnalizowane jako błędne - sprawne w 100%.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME