Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lenovo G580 - Lenovo G580/pojawia się biały ekran/karta graficzna?

dawcio19933 01 Aug 2013 21:08 12924 18
  • #1
    dawcio19933
    Level 9  
    Marka: Lenovo
    Model: G580

    Witam!

    Do tego doszło, że muszę Was prosić o pomoc, a mianowicie chodzi o to, że w moim laptopie model i marke podałem wyżej od jakiegoś czasu pojawia się biały ekran. Nie jest on non stop i nie pojawia się odrazu przy uruchomieniu laptopa. Pojawia się od czasu do czasu są dni, że się pojawi, ale też takie, że nie. Gdy wprawie komputer w tryb uśpienia i go wybudze to biały ekran znika. Na pewno nie jest to wina systemu ponieważ gdy pojawi się już biały ekran np podczas sluchania muzyki, czy ogladania filmu wszystko już za białym ekranem działa normalnie. Może Wam uda się rozwikłać tę nurtującą mnie zagadkę. Dodam, że laptop był w naprawie w serwisie, spedzil tam tydzien, ale niestety nie stwierdzono w nim sugerowanej usterki ( jak podano przeszedl on rygorystyczne testy, ktore nic nie wykazały). W załączniku przesyłem zdjęcie opisywanego problemu, z góry dziękuję za wszelkie uwagi i chęć pomocy. :)
  • #3
    dawcio19933
    Level 9  
    A co to mi da, jezeli system normalnie chodzi tyle, ze od czasu do czasu przeszkadza mi ten biały ekran? :P

    Dodano po 1 [godziny] 15 [minuty]:

    Dodam też, że gdy kolejnym razem pojawił się biały ekran to podłączyłem lapka do drugiego monitora co spowodowalo, że ekran znikł... Naprawdę nie wiem o co w tym moze chodzic
  • #4
    safbot1st
    Level 43  
    dawcio19933 wrote:
    A co to mi da, jezeli system normalnie chodzi tyle, ze od czasu do czasu przeszkadza mi ten biały ekran? :P
    chcemy wykluczyć usterkę programową :D
  • #5
    Brodi
    Level 30  
    Jedna z opcji to uszkodzona lub poluzowana tasiemka do LCD, dlatego warto sprawdzić jak się laptop zachowuje pod linuxem aby wykluczyć problemy z windowsem. Może to być też wina wadliwej elektroniki w samym LCD. Jeśli laptop jest na gwarancji, to nagraj to i wyślij do serwisu.
  • #6
    dawcio19933
    Level 9  
    Tyle, że gdy on wrócil do mnie z serwisu to zrobiłem mu formata i wgrałem nowy system inny niż ten, który był podczas naprawy.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że ostatnio również pojawiają się szarawe pionowe paski odchylenie ekranu na max w tył i powrót powoduje, że pojawia się normalny ekran/pulpit, a szarawe paski, badz biały ekran znika
  • #7
    slawmix1234
    Level 32  
    A jakie zachowanie po przeinstalowaniu sterownika grafiki? ale faktycznie najbardziej jest podejrzana poluzowana lub uszkodzona taśma
  • #8
    dawcio19933
    Level 9  
    Cały czas to samo, dodam ze w ostatnim tygodniu chyba juz 3 aktualizacja byla sterowników do grafiki i dalej to samo. Lapek działa wyśmienicie, tyle, że własnie pojawia się od czasu do czasu ten wspomniany problem z ekranem co niekiedy jest po prostu uciążliwe..
  • #9
    safbot1st
    Level 43  
    slawmix1234 wrote:
    najbardziej jest podejrzana poluzowana lub uszkodzona taśma

    Czyli problem jak najbardziej hardware`owy.
  • #10
    dawcio19933
    Level 9  
    W dniu wczorajszym wysłałem maila do serwisu zajmujacego się naprawami laptopów i który oferuje diagnostyke problemu za darmo oto nasza korespondencja:

    "Witam!

    Problemem jest biały ekran lub szarawe pionowe paski, objawy te pojawiają się od czasu do czasu podczas użytkowania. Gdy pojawia się problem podczas oglądania filmu bądź słuchania muzyki to wszystko działa dalej, ale już za białym bądź w szare paski ekranem. Laptop posiada jeszcze gwarancję ponad rok już raz wysłałem go do serwisu Lenovo, ale po tygodniu i jak to stwierdzili (rygorystycznych testach) problem nie został rozwiązany, gdyż "nie występuje" ;/ . Fakt na jakieś 3 dni problem ustał, ale zaraz wrócił spowrotem. Podczas pojawienia sie białego ekranu itd. można powrócić do normalnego pulpitu na 3 sposoby: resetując komputer, wprowadzając go w tryb uśpienia i ponowne wybudzenie, albo poruszając w przód i w tył pokrywy z ekranem (dodam, że to jednak nie zawsze skutkuje). Z ważnych informacji mogę jeszcze nadmienić, że podczas gdy ostatnio pojawił się biały ekran podłączyłem laptopa do ekranu zewnętrznego (monitora) co spowodowało, że pojawił się normalny pulpit. Pozdrawiam! i proszę o pomoc."


    "Witam,
    Za takie zachowanie sprzętu jak Pan opisał odpowiada prawdopodobnie uszkodzenie płyty głównej.
    Abyśmy mogli dokładnie określi co uległo uszkodzeniu, technicy na miejscu muszą sprawdzić sprzęt. W tym celu zapraszam do naszego serwisu na bezpłatną diagnozę.
    Po jej zakończeniu będziemy mogli przekazać koszt naprawy i czas oczekiwania, aby mógł Pan podjąć decyzję o naprawie.

    Zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach 9-18 oraz w soboty od godziny 10 do 14.
    Na diagnozę należy być najpóźniej 30 minut przed końcem pracy serwisu.


    Odpowiadając na tego e-maila proszę o pozostawienie całej, oryginalnej treści korespondencji.

    Pozdrawiam"

    Co o tym myślicie?
  • #11
    safbot1st
    Level 43  
    Tak czy siak problem hardware`owy, może to być płyta lub kabelek od płyty do matrycy lub nawet grafika. Niech diagnozują i podadzą wycenę naprawy. Może ta płyta być cała do wymiany - jeśli da się udowodnić uszodzenie płyty lenovo powinno dać nowy laptop. To normalne, że czasem padnie płyta albo DVD. Egzemplarz wyszedł z fabryki bo prześliznął się przez testy - tak jak przy pierwszym serwisowaniu w serwisie Lenovo.
  • #12
    dawcio19933
    Level 9  
    Tak, tylko czy jak wysle do tego serwisu w celu dokonania dogłębnej analizy i udowodnią, że to płyta główna pada, albo,że jest uszkodzona to czy LENOVO nie będzie się wymigiwać tym, że ktoś inny ingerował już w laptopa inie byli to Oni co jest rownoznaczne z utratą gwarancji i wtedy nie ma nawet mowy o jakiejkolwiek wymianie komputera..
  • #13
    safbot1st
    Level 43  
    Zawsze można do skutku reklamować kilka razy u lenovo...
    Kolega może nagrać np. na telefon komórkowy to zachowanie laptopa jako dowód.
  • #14
    dawcio19933
    Level 9  
    coś czuję, że jakbym tak ubiegał się non stop o dokonanie w koncu tej naprawy to wysłaliby mi informacje, że to uszkodzenie mechaniczne
  • #15
    safbot1st
    Level 43  
    dawcio19933 wrote:
    coś czuję, że jakbym tak ubiegał się non stop o dokonanie w koncu tej naprawy to wysłaliby mi informacje, że to uszkodzenie mechaniczne

    Rozumuję podobnie w tej kwestii. Po prostu uszkodzenie jest specyficzne i mogło się nawet rzeczywiście nie pojawić w czasie pobytu lapka w serwisie. Musieliby nad nim siedzieć kilka godzin i czekać. A tak puścili testy jak fabyka i test jakoś przeszedł - znaczy: "dobry". :D
  • #16
    dawcio19933
    Level 9  
    Właśnie dzwoniłem do Lenovo, Pan powiedział mi, że jak wyślę im zdjęcia i film to nie znajdując usterki, ale widząc ją na nagraniu będą musieli uznać to za wadę ukrytą i wymienić mi laptopa, może nie będzie tak źle :)
  • #17
    dawcio19933
    Level 9  
    Lapek wrócił parę dni temu, został w nim wymieniony "panel LCD", fakt widać, że matryca jest nowa i kolory nawet stały się żywsze, poużytkuje go, ale jestem dobrej myśli :)
  • #18
    Maciazzzzz
    Level 1  
    Witam. Czy twój laptop był wtedy na gwarancji ? Ponieważ i mój po pewnym czasie ma te same objawy.
  • #19
    dawcio19933
    Level 9  
    Tak laptop był na gwarancji. Został wysłany poraz trzeci w sumie i tym razem wysłano go do Niemiec. Tam wymieniono mi dysk twardy (ze względu na jakieś błędy ---> to nie miało związku z nasza sprawą) no i wymieniono kabel COAX i własnie po wymianie tego kabla działa jak trza :D a i dodam, że podczas 2 wizyty w serwisie (w Polsce) błędnie zdiagnozowano objawy i wymieniono mi panel LCD. Więc podsumowując mam prawie nowy laptop, pomimo iż gwarancja dobiega końca :P