Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaką markę pralki wybrać?

01 Paź 2013 12:14 5523 30
  • Poziom 18  
    Witam,
    tym razem nie jest to temat serwisowy - przynajmniej bezposrednio.

    Stoję przed wyborem pralki. Przeglądam elektrode i sprawdzam o ktorą markę jest najmniej zapytan o awarie. Na oko elektrolux trzyma sie ok, jak juz są awarie to raczej eksploatacyjne niz elektroniki. Moge wydać spokojnie ze 2 tyś na takie urządzenie, ale chciałbym mieć choć cień pewnosci że jak je wydam, to sie nie wysypie dzień po okresie gwarancji. No i jeśli bym wybrał owego elektroluxa to może ktś wie czy to co kiedyś było elektroluxem nadal nim jest.

    Po prostu putanie do serwisantów. Która marka pralek jest sensowna?
    Pozdrawiam
    DMZ
  • Specjalista AGD
    Może jakieś konkretniejsze wymagania od pralki.

    Niektórzy polecają i chwalą używane pralki Miele (w okolicach 900-1100zł).
  • Poziom 18  
    Wymagań wiele nie ma :)
    6-7 kg ładowana od przodu.
    Byle sie nie psuła.
    I to w zasadzie tyle.
  • Poziom 1  
  • Specjalista AGD
    DmZ napisał:
    .
    Byle sie nie psuła.


    To już kwestia losu. Ale i tak prędzej czy później padnie i będzie trzeba wydać kasę na naprawę lun kupno nowej.
  • Specjalista AGD
    DmZ napisał:
    Stoję przed wyborem pralki. Przeglądam elektrode i sprawdzam o ktorą markę jest najmniej zapytan o awarie. ...... Moge wydać spokojnie ze 2 tyś na takie urządzenie, ale chciałbym mieć choć cień pewnosci że jak je wydam, to sie nie wysypie dzień po okresie gwarancji.

    Proponuję zainteresować się Miele, tylko że do tych 2 tyś musisz trochę dołożyć :( natomiast pewność będziesz miał dopiero po okresie użytkowania. Jest to loteria jak ze wszystkim ;) jak się trafi.
  • Poziom 18  
    no patrząc po ilosci zapytan o naprawy na forum, to wygląda na to że siemens przoduje, tak samo bosh. moze tych pralek najwiecej sprzedano, przez co statystycznie jest wiecej zapytan.

    bardzo bym nie chciał wydać 2k na pralke i za rok jej naprawiac.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    my41s napisał:
    DmZ napisał:
    bardzo bym nie chciał wydać 2k na pralke i za rok jej naprawiac.

    Tak jak Stefciu_B napisał - to jest loteria. Póki masz gwarancje - przeważnie jest spokój, potem - wszystko wyjdzie (dosłownie i w przenośni) w praniu.
    Możesz pomyśleć o przedłużonej gwarancji do 5 lat. Wówczas trochę więcej spokoju.

    No właśnie póki masz gwarancje... tak jakby firmy były ustawione na to że udzielając 2 letniej gwarancji wiedzą że po tych dwóch latach użytkowania sprzęt będzie z pewnością odmawiać posłuszeństwa lub coś się posypie.. patrząc na to z drugiej strony to jest im na rękę - częste kupowanie nowego sprzętu pod względem mniej opłacalnej naprawy. Z przedłużeniem gwarancji też nie jest do końca za wesoło, trzeba się zapoznać szczegółowo z jej regulaminem - czyli co jak i kiedy będzie naprawione.

    Propos - dziś mi w jednym ze sklepów powiedziano że ostatnio Samsungi się dobrze sprzedają, spadła sprzedaż Boscha a LG i Ariston mają coraz więcej nabywców... No ale znając życie to tylko subiektywna opinia sprzedawcy...

    Moderowany przez movzx:

    Jeszcze jeden "Szajsung" albo podobne kwiatki i będzie nieprzyjemność. Takie określenia pozostawmy do piwka z kolegami.
    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • Poziom 39  
    Pawel89Krk napisał:
    tak jakby firmy były ustawione na to że udzielając 2 letniej gwarancji wiedzą że po tych dwóch latach użytkowania sprzęt będzie z pewnością odmawiać posłuszeństwa lub coś się posypie..
    Nie wiedzą "z pewnością", ale statystycznie. Jeśli tniesz koszty aby wytrzymać konkurencję, to będziesz projektował sprzęt na:
    a) pół roku, by utonąć w reklamacjach,
    b) 20 lat, aby kosztował 2 razy więcej niż konkurencja, ale za to nabywcy (obaj) będą zadowoleni,
    c) na trochę dłużej niż okres gwarancji, aby było możliwie tanio w produkcji i tanio z naprawami gwarancyjnymi
    :?:

    Dlatego właśnie producenci tak kombinują, aby wytrzymało co najmniej okres gwarancji. Jeśli wytrzymanie dłużej wiąże się ze znacznymi kosztami, to tego nie projektują bo się nie opłaca.
    Nikt nie musi mi tłumaczyć, że jest to działanie krótkowzroczne, ale takie są fakty.
  • Poziom 18  
    Powiem tak:
    u rodziców chodzi pralka wlasnie elektroluxa. ma 15 albo 16 lat juz nie pamietam. Coś w każdym razie koło tego. Prała prawie codziennie przez te lata, bo w domu kupa ludzi, ale ze względu na to że jest ładowana od góry (woda sie skrapla i spływa w dół w strone zawiasów jak sie klape otwiera i gdzies tam ta woda znika) to klapa jest tak przerdzewiała ze nie wiem czy to szczelne jest jeszcze. Mechanika i elektronika nie miała nigdy awarii poza tą klapą, ktora wygląda teraz niezaciekawie i najpewniej zamiennika sie nie zdobędzie.

    Jeśli chodzi o samsungi itd to zauważcie ze w kazdym sklepie lg np ma zmywarki a samsung pralki z przezroczystymi scianami zeby było widac co tam jest w środku. To jest czysty (dosłownie) marketing, który swoją drogą dobrze działa na wyobraźnie i ja bym tu upartywał wzrost sprzedaży tych marek.

    Według mnie, najlepiej patrzeć na elektrode na zapytania o serwis i naprawy tych marek, bo to są zapytania od uzytkowników po latach pracy a nie paplanina z "folderów informacyjnych", którą serwują mi sprzedawcy (BTW, generalnie swoją drogą to masakra bo taki delikwent doradzi mi co tylko bede chciał, zmieniając zdanie co 25 sekund jak tylko wyczuje że ide w daną stronę. Zero wiedzy na temat produktu. Za to świetnie odczytują emocje...)
    Tak po cichu liczyłem na wypowiedzi serwisantów takiego sprzętu, bo to oni mają do czynienia z naprawami na co dzień.
  • Specjalista AGD
    DmZ napisał:
    Powiem tak:
    u rodziców chodzi pralka wlasnie elektroluxa. ma 15 albo 16 lat juz nie pamietam. Coś w każdym razie koło tego. Prała prawie codziennie przez te lata, bo w domu kupa ludzi, ale ze względu na to że jest ładowana od góry (woda sie skrapla i spływa w dół w strone zawiasów jak sie klape otwiera i gdzies tam ta woda znika) to klapa jest tak przerdzewiała ze nie wiem czy to szczelne jest jeszcze. Mechanika i elektronika nie miała nigdy awarii poza tą klapą, ktora wygląda teraz niezaciekawie i najpewniej zamiennika sie nie zdobędzie.

    Jeśli chodzi o samsungi itd to zauważcie ze w kazdym sklepie lg np ma zmywarki a samsung pralki z przezroczystymi scianami zeby było widac co tam jest w środku. To jest czysty (dosłownie) marketing, który swoją drogą dobrze działa na wyobraźnie i ja bym tu upartywał wzrost sprzedaży tych marek.

    Według mnie, najlepiej patrzeć na elektrode na zapytania o serwis i naprawy tych marek, bo to są zapytania od uzytkowników po latach pracy a nie paplanina z "folderów informacyjnych", którą serwują mi sprzedawcy (BTW, generalnie swoją drogą to masakra bo taki delikwent doradzi mi co tylko bede chciał, zmieniając zdanie co 25 sekund jak tylko wyczuje że ide w daną stronę. Zero wiedzy na temat produktu. Za to świetnie odczytują emocje...)
    Tak po cichu liczyłem na wypowiedzi serwisantów takiego sprzętu, bo to oni mają do czynienia z naprawami na co dzień.


    Większość takich pralek 15-30 letnich do dzisiaj działa i ma się dobrze. Owszem usterki w nich także występują, ale koszty napraw są niskie.
    Teraz nie już tak. I to nie ważne jaką markę kupisz (oczywiście pomijam te poniżej dolnej półki jakości i wysoką półkę cenową). Każdy producent produkuje obecnie od kilku lat, by sprzęt uległ poważnej awarii tuż po okresie gwarancji. W biurach projektowych więcej osób zajmuje się analizą uszkodzeń / żywotności w poprzednich modelach, by wypuścić lepszy model, lepiej dopracowany - tak, aby zbyt długo dane element nie popracował. Klient powinien po około 2.5 roku zakupić nowy sprzęt.
  • Poziom 18  
    to żeś mnie pocieszył... no ale co zrobić? Może zbojkotować złodziejskich producentów? i kupić góna półke?
  • Specjalista AGD
    Nikt nie zabroni Ci kupić pralki za 4000zł i więcej, ale nikt nie zapewni cię, że po gwarancji coś nie padnie. Ale wtedy naprawa jest prawie zawsze opłacalna, bo rzadko kiedy osiągnie połowę ceny nowej pralki tej klasy.
  • Poziom 18  
    hmmm. to jeszcze bardziej pocieszające...
    Dzięki za odpowiedzi panowie.
  • Poziom 39  
    DmZ napisał:
    Może zbojkotować złodziejskich producentów?
    Złodziejskich? To klient kierujący się przy zakupie prawie wyłącznie ceną oszukuje sam siebie i sam żąda sprzętu który się zepsuje. Producent dostarcza to co się sprzeda - ma być tanio to będzie.
    Ja tu wypisuję te wypociny, próbuję logicznie tłumaczyć a tu groch o ścianę - nadal są spiski i złodziejscy producenci...
  • Poziom 18  
    Złodziejskich z mojego punktu widzenia. Jesli reklama mówi nieprawde albo półprawde lub wprowadza w błąd, to jak to nazwiesz? BTW, to nie ten temat.
  • Poziom 18  
    Witam,
    Myślę, że warto wrzucić update w tym temacie.

    Stało się. Pralka electrolux time manager
    typ: WP1264TEW / WP1064TEW
    to z czystym sercem można powiedzieć badziewie.

    3 lata równo działała bezawaryjnie.

    Praktycznie w tej samej chwili padły łożyska i amortyzatory. Oczywiście, o ile amortyzatory łatwo dostępne i dość sensownie wymienialne, to bęben jest NIEROZBIERALNY. Z łożyska cieknie piękna ruda breja, łożysko chrupie jak młynek do kawy.
    Nowy bęben kosztuje 700zł.

    Jeśli to nie jest robienia klientów w konia, to nie wiem co jest. Pomijam już kwestie ekologii (bo niektórzy się tu przejmują CO2) - elektronika sprawna, w zasadzie wszystko ok, ale w zasadzie prawie nowa pralka ląduje na śmietniku. Wstyd!
    I proszę mi tu nie pisać ze mam za co płacę. O tym ŻE PRALKA ROZSYPIE SIĘ PO 3 LATACH dowiaduje się po awarii A NIE W CHWILI ZAKUPU (Wtedy na pewno bym jej nie kupił ) !!!
    To podpada pod naciąganie/oszustwo - jedyna metoda aby sprzedać - zataić. Brawo tfu electrolux.

    Pewne jest jedno: NIGDY WIĘCEJ ELECTROLUX'A !!!
  • Poziom 26  
    Dziękujemy autorowi wątku za podzielenie się z nami doświadczeniem n/t pracy i trwałości kupionej pralki.

    Zgodnie z przepowiedniami z wątku - padła po gwarancji - i nie ma się czego czepiać akurat Electroluxa bo wszystkie tak robią :cry:
  • Poziom 38  
    Naleźy kupić pralkę z fabrycznà gwarancją 5 lat.
    Nie ma ich w sieciówkach.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tam sprzedają rozszerzoną gwarancję, własne ubezpieczenie.
  • Poziom 26  
    Czyli trzeba się przeprowadzić do Niemiec - tam na Miele dają 10 lat gwarancji 8-O
  • Poziom 38  
    To kup u niemców i przywieź.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Kupiłem aristona z 5letnią gwarancją fabryczną.
    Ma 8 lat i zero napraw.
    Ile kupisz tanich pralek z 2 letnią gwarancją za cenę miele ?
  • Poziom 21  
    Ja się tak zastanawiam po co ta dyskusja? Przecież powszechnie wiadomo ze co byś nie kupił to dwa lata użytkowania i w kibel i tu nie ma dyskusji. Od Tv poprzez laptopy , pralki itp. Tak jest to zaprogramowane i szlus. Producenci tak to robią i tyle i wszelkiego rodzaju oczekiwania na nic. Sam miałem 3 pralki w przeciągu 6 lat . Candy - zgnił bęben po 2 latach i 3 tygodniach
    Elektrolux - pękł kołnierz u góry - cena 1/3 nowej pralki i nie do dostania.
    Teraz jest Elektrolux - już zbieram na nowa.
    Wszelkie wyroby są tłuczone w jednej i tej samej fabryce praktycznie z tych samych komponentów tylko znaczki firmowe się zmieniają.
    Kupujesz teraz to co Ci się podoba i co Ci odpowiada względem funkcji - i tak wszystkie są bardzo podobne - i tyle. Masz 2 lata na zbieranie na nowy sprzęt. Czas start.
  • Poziom 26  
    Zbigniew 400 napisał:
    To kup u niemców i przywieź.
    Dodano po 4 [minuty]:

    Ile kupisz tanich pralek z 2 letnią gwarancją za cenę miele ?


    5-6 :D

    biorąc pod uwagę że jakby się zepsuła znowu ją by trzeba wieźć do Niemców - to już nie jest interes :D
  • Poziom 38  
    A moźe ma gwarancję europejską, zapytaj co z serwisem w Polsce kupionej u Niemców.
  • Poziom 26  
    Zbigniew 400 napisał:
    Kupiłem aristona z 5letnią gwarancją fabryczną.
    Ma 8 lat i zero napraw.

    Też mogę to potwierdzić, u mnie chodzi już 10 lat.

    Skoro wszystko jest be i fe, to może należałoby się zainteresować marką z poza Europy:

    https://www.panasonic.com/pl/consumer/agd/pralki-i-suszarki.html

    -----------
    r103 napisał:
    Jaką markę pralki wybrać?


    Chyba nie zauważyłeś, że to autor tematu, więc niczego nie wykopał. A za jego wpis po 4 latach opisujący g.wno należy mu się pochwała, a nie pokpiwania.
  • Poziom 26  
    Poprawiłem, przepraszam autora wątku za spowodowane nieuwagą nieuzasadnione pokpiwania 8-O
  • Specjalista AGD
    r103 napisał:
    biorąc pod uwagę że jakby się zepsuła znowu ją by trzeba wieźć do Niemców - to już nie jest interes

    Gwarancja europejska to pojęcie występujące w praktyce, które oznacza dokument gwarancyjny ważny najczęściej na terenie wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej. Udzielający gwarancji, czyli najczęściej producent, zapewnia w takim dokumencie, że towar zakupiony w jednym państwie członkowskim może być naprawiany lub wymieniony w innym, np. w tym, w którym mieszka nabywca produktu, w sieci serwisowej gwaranta. Ma to ułatwić kupującym egzekwowanie ich uprawnień konsumenckich, dlatego warto się upewnić, czy w dokumencie gwarancyjnym znajduje się adres i dane kontaktowe do serwisu gwaranta na terenie naszego kraju.
  • Poziom 1  
  • Poziom 28  
    misiek1111 napisał:


    Skoro wszystko jest be i fe, to może należałoby się zainteresować marką z poza Europy:

    Kiedyś EuroRTV miało w ofercie kilka modeli pralek i wyglądały bardzo porządnie. Cena jednak znacznie powyżej 2kzł, a nie wiadomo do końca czy naprawdę warto tyle zapłacić.
    Na dzień dzisiejszy nie ma tego gdzie obejrzeć, pewnie Panasonic nie płaci marketom za miejsce na półce. A na north.pl nie ma żadnych części.
    Jakby co :), to Panasonica mam golarkę do zarostu (taką za 250zł) i jest to moja pierwsza golarka od 25 lat nie powodująca podrażnień skóry i działa najdłużej ze wszystkich jakie miałem.