Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 1.6 16V X16XEL - Emulator zaworu EGR, potrzebuje schemat..

nioop 12 Paź 2013 17:42 10707 23
  • #1 12 Paź 2013 17:42
    nioop

    Poziom 34  

    Witam..

    Zamierzam całkowicie wywalić w/w zawór , gdyż sprawia on więcej kłopotu i kosztów niż mozna się spodziewac..
    Znalazłem juz specjalne zaślepki, blokujące dopływ spalin..
    Pozostaje kwestia emulatora - Szukam jakiegoś schematu , jednak wszystkie są "niedopracowane". uzytkownicy opisują ze występują błedy / szarpanie po nagrzaniu , raz na jakiś czas itp
    Czy może ktoś dysponuje schematem emulatora, który będzie działał prawidłowo ?

    1 23
  • #2 12 Paź 2013 17:50
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    A po co chcesz tworzyć coś co bez problemu kupisz na Allegro za 80 zł.

    2
  • #3 12 Paź 2013 17:57
    nioop

    Poziom 34  

    Hmm.. Proste - Bedę miał wiekszą satysfakcję zrobienia czegoś własnymi dłoniami niż kupno i wpięcie w wtyczkę.. :]

    0
  • #4 12 Paź 2013 18:57
    carrot
    Moderator Samochody

    Proste: nikt normalny nie daje za darmo schematu urządzenia, które sprzedaje za 80zł

    0
  • #5 12 Paź 2013 20:22
    nioop

    Poziom 34  

    Bez urazy, lecz czy wobec tego nikt nie udostępnia żadnych schematów? Przecież każdy wzmacniacz czy inne urządzenie trzeba kupić. Na forum jest mnóstwo schematów różnych urządzeń, które trzeba było kupić. Są one udostępnione za darmo, bez opłat itp. Często są to też o wiele droższe produkty.

    0
  • Pomocny post
    #6 12 Paź 2013 21:50
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    Taki układ zrobisz na pierwszym lepszym wzmacniaczu operacyjnym. Wejście to prostokąt o regulowanym wypełnieniu, a wyjście w funkcji odwrotność napięcia. Będziesz miał jeszcze więcej satysfakcji, a lampka i tak się zaświeci. "Profesjonalnie" jeśli można tę operację tak nazwać, to można to zrobić w sofcie sterownika silnika.

    1
  • #7 08 Lut 2016 18:11
    T-MEN
    Poziom 5  

    Witam, mam do wymiany zawór EGR
    znalazłem na internecie schemat pod mój silnik X16XEL który zamieszczam niżej

    zrobiłem 2 sztuki i ani jeden nie chce działać :(

    może coś ze schematem jest nie tak ?? czy mógł by ktoś rzucić na to fachowym okiem ? pomógł w razie czegoś poprawić schemat ?

    w opisie pisze że kontrolka silnika nie powinna świecić :) u Mnie zaś świeci :(
    jedyna zmiana to tranzystor, zamiast BC238B zastosowałem BC547B

    Opel Astra G 1.6 16V X16XEL - Emulator zaworu EGR, potrzebuje schemat..

    0
  • #8 08 Lut 2016 21:14
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    Brakuje kondensatora.

    1
  • #9 08 Lut 2016 21:29
    T-MEN
    Poziom 5  

    Witam, a czy mógł byś powiedzieć gdzie go brakuje ?
    jakiej pojemności ten kondensator i jaki dokładnie ?

    mógł byś poprawić schemat na taki jaki ma być ??

    0
  • #10 05 Mar 2016 11:47
    T-MEN
    Poziom 5  

    Ostatnio znalazłem na internecie nieco inny schemat do emu EGR w silnikach X16XEL
    niestety po zbudowaniu układu problem nadal występuję, tzn po przejechaniu paru km kontrolka od egr-u zapala się

    być może ja coś źle robię albo schematy są po prostu złe ??? już sam nie wiem
    gdyby ktoś chciał sprawdzić bądź się pobawić i napisać tu czy u niego działa czy też nie to by było fajnie :) może ktoś kumaty kto by chciał pomóc by coś doradził lub rozrysował schemat taki jaki powinien być :) ?

    Opel Astra G 1.6 16V X16XEL - Emulator zaworu EGR, potrzebuje schemat..

    0
  • #11 05 Mar 2016 12:04
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Ja na twoim miejscu nie bawiłbym się wbudowanie emulatora tylko usuną programowo EGR, i błędy z tablicy od EGR jeśli już chcesz przeprowadzać taką operacje.

    0
  • #12 05 Mar 2016 14:21
    T-MEN
    Poziom 5  

    rafal.jaro, ojciec ma astre w combi z silnikiem 2,2 na angielskim forum znalazłem schemat egru :) po zmontowaniu i zaślepieniu egr blaszką problem zniknął :) od 2 lat 0 problemów

    dlatego też w swojej astrze próbuje zrobić taki trik, bo wiem że to działa, na allegro mam do zakupu takie emulatory po 150 zł wraz z zaślepkami - ale dlaczego mam płacić za coś tyle kasy jak tokarz mi zrobił zaślepkę za flaszkę a emulator mogę zlutować sam ? tylko chęć i dobra wola ludzi którzy się na tym znają i chcieli by pomóc.... wystarczył by schemat ale każdy tego pilnuje jak by to był garnek złota... szkoda że ludzie teraz sobie nie pomagają :/

    co do twojej propozycji i usuwanie programowo egru ? nie wiem o czym mowa dokłądnie ale pewnie trzeba mieć specjalistyczny komp, znać się na tym, a jeśli nie to zabulić słono.... ?

    lepiej by mnie pewnie wyszło kupno nowego zaworu :D

    0
  • #13 05 Mar 2016 15:05
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Masz racje. Ale jak wyżej było pisane nikt Ci nie da schematu na emulator bo ludzie z tego żyją jest firma sprzedaje na allegro takie emulatory i nikt Ci nie poda schematu od tak bo skoro już go masz to możesz zaczać produkcje i dystrybucje :) To tak samo jak z wycięciem egr programowo. Jest to banalnie proste jak się do tego dojdzie i wcale nie potrzebny jest sprzęt nie wiem jak drogi :) Informacji nie znajdziesz na ten temat za dużo a już napewno nie za darmo :)

    0
  • #15 05 Mar 2016 23:22
    T-MEN
    Poziom 5  

    @rafal.jaro tak, z jednego emulatora który ktoś kupuje raz na pół roku na pewno wyżyje :shocked!: Polacy to dziki naród, swój swego by w łyżce wody utopił jak by mógł...

    @grala1
    P1405 - Pozycja liniowy systemu recyrkulacji gazu wydechowego (EGR)

    0
  • #16 05 Mar 2016 23:39
    robokop
    Moderator Samochody

    Żaden z tych schematów nie jest prawidłowy. Skoro elektromagnes EGR-u jest zsilany impulsami PWM, o amplitudzie 12V i zmiennym wypełnieniu 0-50%, a potencjometr dostaje zasilanie prądem stałym 5V, to sterownik spodziewa się, że ostanie informację zwrotną w postaci stałego napięcia z zakresu 0-5V, lekko tylko tętniącego, ze względu na "brzęczenie" tłoka , który tenże potencjometr napędza. Trzeba by podłączyć oscyloskop pod sprawny system sterowania EGR i popatrzeć, jak się ma sygnał zwrotny do przebiegu sterującego, a potem porównać z tym, co zwraca emulator.

    0
  • #17 06 Mar 2016 15:17
    freebsd
    Poziom 34  

    @nioop Zaślepiłem EGR w X16XE.
    Komputer od tego modelu wykonuje w trakcie jazdy jakieś sprawdzenia lub testy - tu bardziej doświadczeni koledzy może doprecyzują. Wykonałem to zaślepienie kilka lat temu i dokładnie nie pamiętam.
    W trakcie jazdy, np. po zdjęciu nogi z gazu, komputer porównuje ustawienia zaworu EGR z innymi czujnikami i proste odwzorowanie sterowania (PWM) zaworem na zwrotny (napięciowy?) sygnał położenia zaworu nie wystarcza. W trakcie jazdy zapalała się kontrolka od błędu EGR.
    Nie mam pod ręką instrukcji obsługi od tego emulatora, ale łączyło się go jeszcze z map sensorem (z tego co pamiętam).

    0
  • #19 08 Mar 2016 09:01
    freebsd
    Poziom 34  

    Ten schemat (po lewej stronie) pasuje do instalacji emulatora u moim autku:
    Opel Astra G 1.6 16V X16XEL - Emulator zaworu EGR, potrzebuje schemat..

    0
  • #20 08 Mar 2016 15:52
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Mi się wydaje że dla każdego silnika powinno się jeszcze emulować sygnał na MAP sensorze bo chyba każdy wie jaka jest różnica w kolektorze przy otwartym i zamkniętym EGRze.

    0
  • #21 08 Mar 2016 18:28
    freebsd
    Poziom 34  

    Opisałem tylko swoje doświadczenia z przed kilku lat, z jednym, konkretnym modelem silnika i komputera. Absolutnie zdaję sie na opinię kolegów zajmujących się tym zawodowo.
    Emulator działa bezproblemowo, chociaż samo zaślepienie u mnie było chyba niepotrzebne. Kolektor był czysty, warstwa nagaru była na samym zaworze.

    0
  • #22 08 Mar 2016 19:39
    robokop
    Moderator Samochody

    grala1 napisał:
    Mi się wydaje że dla każdego silnika powinno się jeszcze emulować sygnał na MAP sensorze bo chyba każdy wie jaka jest różnica w kolektorze przy otwartym i zamkniętym EGRze.
    W przypadku MAP nie ma znaczenia. Przy MAF już owszem.

    0
  • #23 08 Mar 2016 21:10
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Więc czemu to w jednym jest jeszcze emulowany sygnał MAP a w innym nie?
    Na schemacie kolegi wszystkie silniki są na MAPie.
    Ktoś zna na to odpowiedź?
    Pierwsze silniki VAGa 1.4 16V czy 1.6 16V są na MAPie i jak tam zatkasz EGR to zaraz wali błędem że mu się ciśnienie w kolektorze nie zgadza.

    0
  • #24 08 Mar 2016 21:29
    robokop
    Moderator Samochody

    Dziwne to, bo wskazanie MAP nigdy nie jest wskaźnikiem obciążenia silnika, w przeciwieństwie do MAF, jak mi się zdaje. Po jaką cholerę dublować nadzór nad elementem, którego pilnuje potencjometr? Co innego w przypadku zaworów sterowanych pneumatycznie.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo