Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G 1.6 16V X16XEL - Emulator zaworu EGR, potrzebuje schemat..

nioop 12 Oct 2013 17:42 21957 23
  • #1
    nioop

    Home appliances specialist
    Witam..

    Zamierzam całkowicie wywalić w/w zawór , gdyż sprawia on więcej kłopotu i kosztów niż mozna się spodziewac..
    Znalazłem juz specjalne zaślepki, blokujące dopływ spalin..
    Pozostaje kwestia emulatora - Szukam jakiegoś schematu , jednak wszystkie są "niedopracowane". uzytkownicy opisują ze występują błedy / szarpanie po nagrzaniu , raz na jakiś czas itp
    Czy może ktoś dysponuje schematem emulatora, który będzie działał prawidłowo ?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 37  
    A po co chcesz tworzyć coś co bez problemu kupisz na Allegro za 80 zł.
  • #3
    nioop

    Home appliances specialist
    Hmm.. Proste - Bedę miał wiekszą satysfakcję zrobienia czegoś własnymi dłoniami niż kupno i wpięcie w wtyczkę.. :]
  • #4
    carrot
    Moderator of Cars
    Proste: nikt normalny nie daje za darmo schematu urządzenia, które sprzedaje za 80zł
  • #5
    nioop

    Home appliances specialist
    Bez urazy, lecz czy wobec tego nikt nie udostępnia żadnych schematów? Przecież każdy wzmacniacz czy inne urządzenie trzeba kupić. Na forum jest mnóstwo schematów różnych urządzeń, które trzeba było kupić. Są one udostępnione za darmo, bez opłat itp. Często są to też o wiele droższe produkty.
  • Helpful post
    #6
    żałosna udręka
    Level 33  
    Taki układ zrobisz na pierwszym lepszym wzmacniaczu operacyjnym. Wejście to prostokąt o regulowanym wypełnieniu, a wyjście w funkcji odwrotność napięcia. Będziesz miał jeszcze więcej satysfakcji, a lampka i tak się zaświeci. "Profesjonalnie" jeśli można tę operację tak nazwać, to można to zrobić w sofcie sterownika silnika.
  • #7
    T-MEN
    Level 8  
    Witam, mam do wymiany zawór EGR
    znalazłem na internecie schemat pod mój silnik X16XEL który zamieszczam niżej

    zrobiłem 2 sztuki i ani jeden nie chce działać :(

    może coś ze schematem jest nie tak ?? czy mógł by ktoś rzucić na to fachowym okiem ? pomógł w razie czegoś poprawić schemat ?

    w opisie pisze że kontrolka silnika nie powinna świecić :) u Mnie zaś świeci :(
    jedyna zmiana to tranzystor, zamiast BC238B zastosowałem BC547B

    Opel Astra G 1.6 16V X16XEL - Emulator zaworu EGR, potrzebuje schemat..
  • #8
    żałosna udręka
    Level 33  
    Brakuje kondensatora.
  • #9
    T-MEN
    Level 8  
    Witam, a czy mógł byś powiedzieć gdzie go brakuje ?
    jakiej pojemności ten kondensator i jaki dokładnie ?

    mógł byś poprawić schemat na taki jaki ma być ??
  • #10
    T-MEN
    Level 8  
    Ostatnio znalazłem na internecie nieco inny schemat do emu EGR w silnikach X16XEL
    niestety po zbudowaniu układu problem nadal występuję, tzn po przejechaniu paru km kontrolka od egr-u zapala się

    być może ja coś źle robię albo schematy są po prostu złe ??? już sam nie wiem
    gdyby ktoś chciał sprawdzić bądź się pobawić i napisać tu czy u niego działa czy też nie to by było fajnie :) może ktoś kumaty kto by chciał pomóc by coś doradził lub rozrysował schemat taki jaki powinien być :) ?

    Opel Astra G 1.6 16V X16XEL - Emulator zaworu EGR, potrzebuje schemat..
  • #11
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Ja na twoim miejscu nie bawiłbym się wbudowanie emulatora tylko usuną programowo EGR, i błędy z tablicy od EGR jeśli już chcesz przeprowadzać taką operacje.
  • #12
    T-MEN
    Level 8  
    rafal.jaro, ojciec ma astre w combi z silnikiem 2,2 na angielskim forum znalazłem schemat egru :) po zmontowaniu i zaślepieniu egr blaszką problem zniknął :) od 2 lat 0 problemów

    dlatego też w swojej astrze próbuje zrobić taki trik, bo wiem że to działa, na allegro mam do zakupu takie emulatory po 150 zł wraz z zaślepkami - ale dlaczego mam płacić za coś tyle kasy jak tokarz mi zrobił zaślepkę za flaszkę a emulator mogę zlutować sam ? tylko chęć i dobra wola ludzi którzy się na tym znają i chcieli by pomóc.... wystarczył by schemat ale każdy tego pilnuje jak by to był garnek złota... szkoda że ludzie teraz sobie nie pomagają :/

    co do twojej propozycji i usuwanie programowo egru ? nie wiem o czym mowa dokłądnie ale pewnie trzeba mieć specjalistyczny komp, znać się na tym, a jeśli nie to zabulić słono.... ?

    lepiej by mnie pewnie wyszło kupno nowego zaworu :D
  • #13
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Masz racje. Ale jak wyżej było pisane nikt Ci nie da schematu na emulator bo ludzie z tego żyją jest firma sprzedaje na allegro takie emulatory i nikt Ci nie poda schematu od tak bo skoro już go masz to możesz zaczać produkcje i dystrybucje :) To tak samo jak z wycięciem egr programowo. Jest to banalnie proste jak się do tego dojdzie i wcale nie potrzebny jest sprzęt nie wiem jak drogi :) Informacji nie znajdziesz na ten temat za dużo a już napewno nie za darmo :)
  • #15
    T-MEN
    Level 8  
    @rafal.jaro tak, z jednego emulatora który ktoś kupuje raz na pół roku na pewno wyżyje :shocked!: Polacy to dziki naród, swój swego by w łyżce wody utopił jak by mógł...

    @grala1
    P1405 - Pozycja liniowy systemu recyrkulacji gazu wydechowego (EGR)
  • #16
    robokop
    Moderator of Cars
    Żaden z tych schematów nie jest prawidłowy. Skoro elektromagnes EGR-u jest zsilany impulsami PWM, o amplitudzie 12V i zmiennym wypełnieniu 0-50%, a potencjometr dostaje zasilanie prądem stałym 5V, to sterownik spodziewa się, że ostanie informację zwrotną w postaci stałego napięcia z zakresu 0-5V, lekko tylko tętniącego, ze względu na "brzęczenie" tłoka , który tenże potencjometr napędza. Trzeba by podłączyć oscyloskop pod sprawny system sterowania EGR i popatrzeć, jak się ma sygnał zwrotny do przebiegu sterującego, a potem porównać z tym, co zwraca emulator.
  • #17
    freebsd
    Level 38  
    @nioop Zaślepiłem EGR w X16XE.
    Komputer od tego modelu wykonuje w trakcie jazdy jakieś sprawdzenia lub testy - tu bardziej doświadczeni koledzy może doprecyzują. Wykonałem to zaślepienie kilka lat temu i dokładnie nie pamiętam.
    W trakcie jazdy, np. po zdjęciu nogi z gazu, komputer porównuje ustawienia zaworu EGR z innymi czujnikami i proste odwzorowanie sterowania (PWM) zaworem na zwrotny (napięciowy?) sygnał położenia zaworu nie wystarcza. W trakcie jazdy zapalała się kontrolka od błędu EGR.
    Nie mam pod ręką instrukcji obsługi od tego emulatora, ale łączyło się go jeszcze z map sensorem (z tego co pamiętam).
  • #19
    freebsd
    Level 38  
    Ten schemat (po lewej stronie) pasuje do instalacji emulatora u moim autku:
    Opel Astra G 1.6 16V X16XEL - Emulator zaworu EGR, potrzebuje schemat..
  • #20
    grala1
    VAG group specialist
    Mi się wydaje że dla każdego silnika powinno się jeszcze emulować sygnał na MAP sensorze bo chyba każdy wie jaka jest różnica w kolektorze przy otwartym i zamkniętym EGRze.
  • #21
    freebsd
    Level 38  
    Opisałem tylko swoje doświadczenia z przed kilku lat, z jednym, konkretnym modelem silnika i komputera. Absolutnie zdaję sie na opinię kolegów zajmujących się tym zawodowo.
    Emulator działa bezproblemowo, chociaż samo zaślepienie u mnie było chyba niepotrzebne. Kolektor był czysty, warstwa nagaru była na samym zaworze.
  • #22
    robokop
    Moderator of Cars
    grala1 wrote:
    Mi się wydaje że dla każdego silnika powinno się jeszcze emulować sygnał na MAP sensorze bo chyba każdy wie jaka jest różnica w kolektorze przy otwartym i zamkniętym EGRze.
    W przypadku MAP nie ma znaczenia. Przy MAF już owszem.
  • #23
    grala1
    VAG group specialist
    Więc czemu to w jednym jest jeszcze emulowany sygnał MAP a w innym nie?
    Na schemacie kolegi wszystkie silniki są na MAPie.
    Ktoś zna na to odpowiedź?
    Pierwsze silniki VAGa 1.4 16V czy 1.6 16V są na MAPie i jak tam zatkasz EGR to zaraz wali błędem że mu się ciśnienie w kolektorze nie zgadza.
  • #24
    robokop
    Moderator of Cars
    Dziwne to, bo wskazanie MAP nigdy nie jest wskaźnikiem obciążenia silnika, w przeciwieństwie do MAF, jak mi się zdaje. Po jaką cholerę dublować nadzór nad elementem, którego pilnuje potencjometr? Co innego w przypadku zaworów sterowanych pneumatycznie.