Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra b 2.2 - Pompa VP44 po regeneracji

29 Kwi 2014 17:52 5295 23
  • Poziom 15  
    Witam
    Pompa po zregenerowaniu działała dwa tygodnie , układ paliwowy uszczelniony, paliwo czyste, filtry wymienione. Fachowiec od pomp powiedział mi ze komputer sterujący może palić pompę wtryskową . Czy jest to prawdą? czy wina ponownego uszkodzenia wynika z niedbałej regeneracji? z góry dziękuje za pomoc . dodam ze jest to vectra 2.2 dti 2001r
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik obserwowany
    A co w pompie padło?
  • Użytkownik obserwowany
    Jakie błędy są w DTC?
  • Poziom 15  
    Przepraszam ze nie odpowiedziałem szybciej , ale dopiero teraz dostałem komputer .
    A więc błąd p1630, UKŁAD KONTROLI CZASU WTRYSKU , Pompiarz mi powiedział ze wina może być w komputerze samochodu . Czy taka sytuacja może się stać ?
  • Użytkownik obserwowany
    To pompiarz nie ma pojęcia jak sterowna pompa i jakie "sugestie " dostaje z ECU.
  • Moderator Samochody
    robin_ol napisał:
    Pompa po zregenerowaniu działała dwa tygodnie


    Ile kosztowała regeneracja?

    Co było robione w pompie?
  • Poziom 15  
    1860 zł , co robił to nie powiedział , tylko miała być sprawna no i dostałem gwarancję na 12 miesiecy ,
  • Moderator Samochody
    Za takie pieniądze regeneracja mechaniki i elektroniki powinna być.

    Dlaczego ją regenerowałeś, co się działo?

    Ty masz tam pompę psg5.

    W sterowniku silnika masz ten sam błąd co wcześniej?

    A masz kogoś żeby odczytać błędy w samej pompie?
  • Poziom 32  
    Panowie przepraszam że przyłączam się do tematu ponieważ chciałem zapytać na czym polega różnica w cenach regeneracji pomp VP44 w autach, tak jak napisał autor regeneracja jego pompy z Opla kosztowała 1860 zł a regeneracja Vp44 z Mondeo 2.0 TDDI to koszt około 2500 i wyżej (notabene niewiele drożej wychodzi regeneracja wtryskiwaczy do TDCI wraz ze sprawdzeniem pompy wysokiego ciśnienia).
  • Moderator Samochody
    Uszkodzona mechanicznie pompa (zatarty nastawnik) może uszkodzić sterownik pompy, uszkodzenie "w druga stronę" jest mniej prawdopodobne. Część "napraw" polega tylko na wymianie uszkodzonego tranzystora w sterowniku i dolaniu Mixolu (lub innego oleju do 2T) do paliwa... Jeśli jednak pompa się zatarła na dobre i uszkodził się sterownik, to oczywiście trzeba naprawić zarówno sterownik jak i samą pompę.
  • Moderator Samochody
    Różnica w cenach polega na podejściu pompiarza do regeneracji bo regeneracja regeneracji nie równa, niektórzy wymieniają wszystko jak leci zostaje tylko korpus, a nie którzy myją w myjkach ultradźwiękowych, wymieniają tranzystorek, założą nowy czujnik obrotów i gra.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tzoku, wyprzedziłeś mnie :)
  • Poziom 32  
    tzok napisał:
    Uszkodzona mechanicznie pompa (zatarty nastawnik) może uszkodzić sterownik pompy, uszkodzenie "w druga stronę" jest mniej prawdopodobne. Część "napraw" polega tylko na wymianie uszkodzonego tranzystora w sterowniku i dolaniu Mixolu (lub innego oleju do 2T) do paliwa... Jeśli jednak pompa się zatarła na dobre i uszkodził się sterownik, to oczywiście trzeba naprawić zarówno sterownik jak i samą pompę.

    O tym wiem bo jako tako w temacie jestem, ale ostatnio widziałem Mondeo TDDI gdzie właściciel zarzekał się że jego znajomy mechanik podobno "profesjonalnie" zregenerował pompę za niecałe 500 zł co natychmiast wywołało u mnie atak śmiechu i dokładnie wytłumaczyłem właścicielowi na czym polegała regeneracja w tej cenie :D .Chodzi mi natomiast o to że w zależności o to czy pompa pochodzi z Forda, Opla Audi czy BMW część pompiarzy podaje różne koszta regeneracji (wiadomo że pompa z audi czy BMW może być nieco droższa w regeneracji niż z Opla czy Forda bo maja po dwie sekcje więcej ale dlaczego pomiędzy regeneracją pompy z Opla a Forda jest często różnica cenowa u tego samego pompiarza za taką samą usługę (kompleksową regenerację ). Czy te pompy różnią się jakimś szczegółem o którym nie wiem czy to tylko w myśl zasady "TDCI kosztuje to czemu za TDDI też nie skasować".
  • Poziom 11  
    za 500zł przelutowali tranzystor i nalali litr oleju na zbiornik... pudrowanie syfa. Nawet delikatne przytarcie pompy będzie powodowało notoryczne przegrzewanie w/w tranzystorka. Jak do tego niechlujnie wlutowany to padnie po kilkuset klometrach.
  • Poziom 32  
    TMiN napisał:
    za 500zł przelutowali tranzystor i nalali litr oleju na zbiornik... pudrowanie syfa. Nawet delikatne przytarcie pompy będzie powodowało notoryczne przegrzewanie w/w tranzystorka. Jak do tego niechlujnie wlutowany to padnie po kilkuset klometrach.

    Wiem, wiem jak to się pudruje :D A auto akurat było na sprzedaż i podobno dwa miesiące temu miał "regenerowaną" :D pompę i dlatego auto sobie odpuściłem :D
  • Poziom 30  
    Alfred_92 napisał:
    ale dlaczego pomiędzy regeneracją pompy z Opla a Forda jest często różnica cenowa u tego samego pompiarza za taką samą usługę (kompleksową regenerację ). Czy te pompy różnią się jakimś szczegółem o którym nie wiem czy to tylko w myśl zasady "TDCI kosztuje to czemu za TDDI też nie skasować".


    Owszem do opla można poszukać łatwo używkę (mowa o psg5) a ford w pompie ma immo i wstawienie używki nie jest już takie proste i tanie jak w oplu dlatego pompiarze się troszkę przy oplu hamuja z fantazją cenową aby zachęcić klienta do naprawy.
  • Poziom 15  
    No i 3 tygodnie w reklamacji , ani pompy, ani kasy, ani żadnego kontaktu z firmą :(
  • Moderator Samochody
    To firma kogucik, za***** i ucikł...

    Tak to nietety bywa z regeneracja wysyłkową...
  • Poziom 15  
    A wie ktoś gdzie można kupić dobrą pompę bez zwrotu starej ? sprawa w sądzie nie ma kasy ani starej pompy nauczka na przyszłość.
  • Poziom 32  
    Raczej jedynie na złomowcu z jakiegoś rozbitego auta, bo większość firm regenerujących nie posiada własnego asortymentu tylko prowadzi działalność usługową.
  • Poziom 27  
    a masz jakieś numery z tej pompy
  • Poziom 15  
    pompa z końcówką 16
  • Poziom 15  
    Koledzy powiedzcie mi czy pompa z vectry c 2,0 będzie pasowała do b 2,2? z tym samym nr. ?
  • Poziom 8  
    Witam raczej nie podejdzie z vectry c bo tam siedzi psg16 która ma dwie wtyczki