Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra b 2.2 - Pompa VP44 po regeneracji

robin_ol 29 Kwi 2014 17:52 4785 23
  • #1 29 Kwi 2014 17:52
    robin_ol
    Poziom 15  

    Witam
    Pompa po zregenerowaniu działała dwa tygodnie , układ paliwowy uszczelniony, paliwo czyste, filtry wymienione. Fachowiec od pomp powiedział mi ze komputer sterujący może palić pompę wtryskową . Czy jest to prawdą? czy wina ponownego uszkodzenia wynika z niedbałej regeneracji? z góry dziękuje za pomoc . dodam ze jest to vectra 2.2 dti 2001r

    0 23
  • #2 29 Kwi 2014 18:31
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    A co w pompie padło?

    1
  • #4 29 Kwi 2014 18:32
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    Jakie błędy są w DTC?

    0
  • #5 01 Maj 2014 19:03
    robin_ol
    Poziom 15  

    Przepraszam ze nie odpowiedziałem szybciej , ale dopiero teraz dostałem komputer .
    A więc błąd p1630, UKŁAD KONTROLI CZASU WTRYSKU , Pompiarz mi powiedział ze wina może być w komputerze samochodu . Czy taka sytuacja może się stać ?

    1
  • #6 01 Maj 2014 19:23
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    To pompiarz nie ma pojęcia jak sterowna pompa i jakie "sugestie " dostaje z ECU.

    0
  • #7 01 Maj 2014 21:01
    domex32
    Moderator na urlopie...

    robin_ol napisał:
    Pompa po zregenerowaniu działała dwa tygodnie


    Ile kosztowała regeneracja?

    Co było robione w pompie?

    0
  • #8 02 Maj 2014 08:04
    robin_ol
    Poziom 15  

    1860 zł , co robił to nie powiedział , tylko miała być sprawna no i dostałem gwarancję na 12 miesiecy ,

    0
  • #9 02 Maj 2014 08:48
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Za takie pieniądze regeneracja mechaniki i elektroniki powinna być.

    Dlaczego ją regenerowałeś, co się działo?

    Ty masz tam pompę psg5.

    W sterowniku silnika masz ten sam błąd co wcześniej?

    A masz kogoś żeby odczytać błędy w samej pompie?

    0
  • #10 02 Maj 2014 14:49
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Panowie przepraszam że przyłączam się do tematu ponieważ chciałem zapytać na czym polega różnica w cenach regeneracji pomp VP44 w autach, tak jak napisał autor regeneracja jego pompy z Opla kosztowała 1860 zł a regeneracja Vp44 z Mondeo 2.0 TDDI to koszt około 2500 i wyżej (notabene niewiele drożej wychodzi regeneracja wtryskiwaczy do TDCI wraz ze sprawdzeniem pompy wysokiego ciśnienia).

    0
  • #11 02 Maj 2014 15:12
    tzok
    Moderator Samochody

    Uszkodzona mechanicznie pompa (zatarty nastawnik) może uszkodzić sterownik pompy, uszkodzenie "w druga stronę" jest mniej prawdopodobne. Część "napraw" polega tylko na wymianie uszkodzonego tranzystora w sterowniku i dolaniu Mixolu (lub innego oleju do 2T) do paliwa... Jeśli jednak pompa się zatarła na dobre i uszkodził się sterownik, to oczywiście trzeba naprawić zarówno sterownik jak i samą pompę.

    0
  • #12 02 Maj 2014 15:16
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Różnica w cenach polega na podejściu pompiarza do regeneracji bo regeneracja regeneracji nie równa, niektórzy wymieniają wszystko jak leci zostaje tylko korpus, a nie którzy myją w myjkach ultradźwiękowych, wymieniają tranzystorek, założą nowy czujnik obrotów i gra.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tzoku, wyprzedziłeś mnie :)

    0
  • #13 02 Maj 2014 15:43
    Alfred_92
    Poziom 32  

    tzok napisał:
    Uszkodzona mechanicznie pompa (zatarty nastawnik) może uszkodzić sterownik pompy, uszkodzenie "w druga stronę" jest mniej prawdopodobne. Część "napraw" polega tylko na wymianie uszkodzonego tranzystora w sterowniku i dolaniu Mixolu (lub innego oleju do 2T) do paliwa... Jeśli jednak pompa się zatarła na dobre i uszkodził się sterownik, to oczywiście trzeba naprawić zarówno sterownik jak i samą pompę.

    O tym wiem bo jako tako w temacie jestem, ale ostatnio widziałem Mondeo TDDI gdzie właściciel zarzekał się że jego znajomy mechanik podobno "profesjonalnie" zregenerował pompę za niecałe 500 zł co natychmiast wywołało u mnie atak śmiechu i dokładnie wytłumaczyłem właścicielowi na czym polegała regeneracja w tej cenie :D .Chodzi mi natomiast o to że w zależności o to czy pompa pochodzi z Forda, Opla Audi czy BMW część pompiarzy podaje różne koszta regeneracji (wiadomo że pompa z audi czy BMW może być nieco droższa w regeneracji niż z Opla czy Forda bo maja po dwie sekcje więcej ale dlaczego pomiędzy regeneracją pompy z Opla a Forda jest często różnica cenowa u tego samego pompiarza za taką samą usługę (kompleksową regenerację ). Czy te pompy różnią się jakimś szczegółem o którym nie wiem czy to tylko w myśl zasady "TDCI kosztuje to czemu za TDDI też nie skasować".

    0
  • #14 02 Maj 2014 18:48
    TMiN
    Poziom 11  

    za 500zł przelutowali tranzystor i nalali litr oleju na zbiornik... pudrowanie syfa. Nawet delikatne przytarcie pompy będzie powodowało notoryczne przegrzewanie w/w tranzystorka. Jak do tego niechlujnie wlutowany to padnie po kilkuset klometrach.

    0
  • #15 02 Maj 2014 19:04
    Alfred_92
    Poziom 32  

    TMiN napisał:
    za 500zł przelutowali tranzystor i nalali litr oleju na zbiornik... pudrowanie syfa. Nawet delikatne przytarcie pompy będzie powodowało notoryczne przegrzewanie w/w tranzystorka. Jak do tego niechlujnie wlutowany to padnie po kilkuset klometrach.

    Wiem, wiem jak to się pudruje :D A auto akurat było na sprzedaż i podobno dwa miesiące temu miał "regenerowaną" :D pompę i dlatego auto sobie odpuściłem :D

    0
  • #16 08 Maj 2014 23:52
    strucel
    Poziom 28  

    Alfred_92 napisał:
    ale dlaczego pomiędzy regeneracją pompy z Opla a Forda jest często różnica cenowa u tego samego pompiarza za taką samą usługę (kompleksową regenerację ). Czy te pompy różnią się jakimś szczegółem o którym nie wiem czy to tylko w myśl zasady "TDCI kosztuje to czemu za TDDI też nie skasować".


    Owszem do opla można poszukać łatwo używkę (mowa o psg5) a ford w pompie ma immo i wstawienie używki nie jest już takie proste i tanie jak w oplu dlatego pompiarze się troszkę przy oplu hamuja z fantazją cenową aby zachęcić klienta do naprawy.

    0
  • #17 28 Maj 2014 22:46
    robin_ol
    Poziom 15  

    No i 3 tygodnie w reklamacji , ani pompy, ani kasy, ani żadnego kontaktu z firmą :(

    0
  • #18 28 Maj 2014 23:02
    domex32
    Moderator na urlopie...

    To firma kogucik, za***** i ucikł...

    Tak to nietety bywa z regeneracja wysyłkową...

    0
  • #19 27 Cze 2014 22:03
    robin_ol
    Poziom 15  

    A wie ktoś gdzie można kupić dobrą pompę bez zwrotu starej ? sprawa w sądzie nie ma kasy ani starej pompy nauczka na przyszłość.

    1
  • #20 27 Cze 2014 23:37
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Raczej jedynie na złomowcu z jakiegoś rozbitego auta, bo większość firm regenerujących nie posiada własnego asortymentu tylko prowadzi działalność usługową.

    0
  • #21 28 Cze 2014 12:18
    seat21
    Poziom 25  

    a masz jakieś numery z tej pompy

    0
  • #22 28 Cze 2014 12:42
    robin_ol
    Poziom 15  

    pompa z końcówką 16

    0
  • #23 30 Cze 2014 14:27
    robin_ol
    Poziom 15  

    Koledzy powiedzcie mi czy pompa z vectry c 2,0 będzie pasowała do b 2,2? z tym samym nr. ?

    0
  • #24 02 Lip 2014 20:23
    arturo1977
    Poziom 8  

    Witam raczej nie podejdzie z vectry c bo tam siedzi psg16 która ma dwie wtyczki

    0