Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat seicento 900 - Przegrzanie silnika seicento

14 Lip 2014 23:50 7290 10
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich. Posiadam seicento z 1999 roku 0.9 z gazem. Od dłuższego czasu nęka mnie problem palącej się kontrolki przegrzania cieczy chłodzącej, a mianowicie pierwsze takie zjawisko miało miesiąc temu, może trochę później. Podczas jazdy lekko się świeciła lampka temperatury (nie tak wyraźnie jak ręcznego) podczas dalszej jazy świeciła ona jaśniej, zalane miałem zielone borygo które stanowiło gdzieś 80% objętości i 20% to woda bo dolewałem trochę wyciekało itd. Miesiąc temu, gdzieś po tygodniu jak się włączała ta lampka kupiłem nowy czujnik, problem zniknął, ale trochę go przygazowałem i lampka ponownie się zapalała lecz po przejechaniu gdzieś 20 km bez przerwy dobrym tempem, wymieniłem czujnik który jest w chłodnicy przejechałem się trochę i nic to samo. W ostatnią sobotę wymieniłem pompę wody, dzisiaj wymieniłem termostat i zalałem płyn chłodniczy niebieski glixol czy jakoś tak. Po wymianie termostatu po 3 minutach dosłownie zaświeciła się kontrolka od temp, termostat jeszcze się nie otworzył bo czułem że przewód wychodzący do chłodnicy nie jest aż tak mocno ciepły, a myślę sobie kij z tym, jadę, przejechałem 20 km, na czerwonej lampce otwieram maskę, każdy przewód jest identycznie ciepły. Jak zmostkuję wentylator to się włącza a tak nie chce, obecny czujnik włożyłem podłączony do kubka z wrzątkiem usłyszałem tak jak by przekaźnik się włączył, po chwili polałem letnią a następnie zimną wodą i nic już nie zaobserwowałem. Już nie mam żadnych pomysłów co jest nie halo...
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 15  
    Wymieniłeś dobry czujnik? W sejcento 0.9 sa 3 czujniki. Jeden to termowłącznik wentylatora na chłodnicy(nieistotny) Drugi to czujnik dwu pinowy przy termostacie(nieistotny także dla tej usterki) Trzeci w głowicy po stronie alternatora, na jedna wsuwkę, to własnie ten od lampki. W Momencie jak swieci sie Tobie lampka, a silnik jest względnie zimny to odepnij te wsuwkę i zobacz czy zgasła, jeśli tak, to czujnik do wymiany. Może się okazac,że świeci nadal, przyczyna może być uszkodzenie przewodu(przetarcie izolacji np.) i zwieranie do masy.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 29  
    Filip993 napisał:
    Witam wszystkich. Posiadam seicento z 1999 roku 0.9 z gazem. Od dłuższego czasu nęka mnie problem palącej się kontrolki przegrzania cieczy chłodzącej, a mianowicie pierwsze takie zjawisko miało miesiąc temu, może trochę później. Podczas jazdy lekko się świeciła lampka temperatury (nie tak wyraźnie jak ręcznego) podczas dalszej jazy świeciła ona jaśniej,

    Wymieniałeś czujnik w głowicy? jak patrzysz na silnik po lewej stronie od przepustnicy z przewodem zielonobiałym? Albo poprzedni właściciel wymieniał może. Czujnik powinien mieć kolor czarny, jeśli masz inny kolor np czerwony, pomarańczowy jest to czujnik na wskaźnik nie na kontrolkę i wtedy żarówka w kontrolce zapala się coraz intensywniej im bardziej silnik ciepły
  • Poziom 7  
    Wydaje mi się że rozwiązałem problem a mianowicie, wziąłem turystyczną butlę gazową na nią postawiłem rondel z wodą a do wody czujnik, przedłużyłem sobie kabelkami do zielonego kabelka i do masy. Podczas gotowania wody zaczęła lekko świecić kontrolka na zegarach nie wiem przy jakiej temp ale można było palec wsadzić na parę sekund bo później zaczęło piec, strzelam że gdzieś koło 50 stopni i im bardziej się woda nagrzewała tym jaśniej świeciła się lampka na desce rozdzielczej więc czujnik do wymiany ale trochę się dziwię że po miesiącu od jego kupna muszę kupić kolejny... a czujnik mam taki http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/...69-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego.html
  • Moderator Samochody
    Filip993 napisał:
    Podczas gotowania wody zaczęła lekko świecić kontrolka na zegarach nie wiem przy jakiej temp ale można było palec wsadzić na parę sekund bo później zaczęło piec, strzelam że gdzieś koło 50 stopni i im bardziej się woda nagrzewała tym jaśniej świeciła się lampka na desce rozdzielczej więc czujnik do wymiany ale trochę się dziwię że po miesiącu od jego kupna muszę kupić
    Czyli masz czujnik od wersji ze wskaźnikiem temperatury, a nie od wersji tylko z kontrolką.
  • Poziom 15  
    Popieram kolegów, wraz ze wzrostem temperatury maleje rezystancja czujnika co objawia się "rozświetlaniem" lampki. Kup zwykły czujnik typu rozwarto/zwartego, a nie o zmiennej charakterystyce(taki jest potrzebny przy wersjach z wskaznikiem temperatury cieczy na zegarze) i to pewnie załatwi sprawę
  • Poziom 7  
    Zmieniłem czujnik na ten który poleciliście, wszytko działa miód malina. Dziękuję za podpowiedź co do czujnika bo nigdy by mi to do głowy nie przyszło.
  • Poziom 10  
    Czy kolega miał problem z przegrzewaniem auta/gotowaniem wody czy po prostu z czujnikiem ?

    Inaczej mówiąc ten czujnik na głowicy nie ma wpływu na działanie układu chłodzenia ?
  • Poziom 32  
    Paweł Kraków napisał:
    Inaczej mówiąc ten czujnik na głowicy nie ma wpływu na działanie układu chłodzenia?

    W 900-setce ten czujnik kontrolki nie ma nic do układu chłodzenia, tylko informuje kiedy dochodzi do przegrzania silnika... :D
  • Poziom 7  
    Kupiłem czujnik temp płynu chłodzącego, ale nie jest on 0-1 czyli świeci albo nie świeci, tylko jakiś z potencjometrem, (który o dziwo był tańszy). Jak na razie jest OK :)