Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Came Top 4 kanałowy - Sterowanie centralnym zamkiem samochodu ?!

b4k3 11 Aug 2014 16:35 1623 5
  • #1
    b4k3
    Level 11  
    Witam.
    Może " hardcorowe" pytanie , ale zaryzykuję.
    Posiadam czterokanałowy pilot CAME TOP.
    Nie chce nowego pilota przy kluczach i zastanawiam się czy jest możliwe aby kartą częstotliwości CAME AF43S lub inną , która współpracuje z tym pilotem , sterować (jednym z przycisków / kanałów w pilocie ) zamkiem centralnym w samochodzie ?! Chodzi mi tylko o zamykanie / otwieranie samochodu bez dodatkowych "wypasów"

    Obecnie i tak muszę zakupić jakiś uniwersalny sterownik zamka centralnego do samochodu, ale wtedy przybędzie mi kolejnym pilot w zestawie kluczy a tego bym nie chciał i stąd moje pytanie czy można by zrobić taki manewr.
    Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #2
    kotbury
    Gantry automation specialist
    1. Zamiast karty radiowej Came (która ma zasilanie 24V) użyj odbiornika Proxima NM dedykowanego pod Came, tańszego od oryginału i z możliwością zasilania na 12 V.
    2. Możliwość podpięcia pod sterownik zamka zależy od modelu i możliwości tegoż sterownika. Proste przeważnie nie mają żadnej możliwości podpięcia zewnętrznego przycisku ( można kombinować z wejścim master-slave do otwierania wszystkich dzwi z kluczyka) albo po prostu użyć oryginalnego pilota centralnego zamka (co najmniej jeden zawsze jest w zestawie) - rozebrać go i podpiąć przycisk kabelkami do wyjścia NO odbiornika bramowego a pilota pozostawić w samochodzie przy odbiorniku bramowym.
  • Helpful post
    #3
    kkknc
    Level 43  
    kotbury wrote:
    ..albo po prostu użyć oryginalnego pilota centralnego zamka (co najmniej jeden zawsze jest w zestawie) - rozebrać go i podpiąć przycisk kabelkami do wyjścia NO odbiornika bramowego a pilota pozostawić w samochodzie przy odbiorniku bramowym.

    Tak nie da rady. Dwie częstotliwości nałożą się na siebie i zamek nie ruszy. Dodatkowo po kilku takich próbach odbiornik czasowo się zablokuje.
    W samochodzie pewnie masz przycisk ryglowania zamka. Tam się podepnij. Oczywiście nic nie napisałeś o samochodzie i czy centralny fabryczny czy dokładany.
  • #4
    b4k3
    Level 11  
    kkknc wrote:
    kotbury wrote:
    ..albo po prostu użyć oryginalnego pilota centralnego zamka (co najmniej jeden zawsze jest w zestawie) - rozebrać go i podpiąć przycisk kabelkami do wyjścia NO odbiornika bramowego a pilota pozostawić w samochodzie przy odbiorniku bramowym.

    Tak nie da rady. Dwie częstotliwości nałożą się na siebie i zamek nie ruszy. Dodatkowo po kilku takich próbach odbiornik czasowo się zablokuje.
    W samochodzie pewnie masz przycisk ryglowania zamka. Tam się podepnij. Oczywiście nic nie napisałeś o samochodzie i czy centralny fabryczny czy dokładany.


    Fakt, zapomniałem opisać pojazd :oops:
    Subaru Legacy 1992 , fabryczny sterownik zamka centralnego , 4 siłowniki w drzwiach , nie ma dodatkowego przycisku ryglowania drzwi.
  • #5
    kkknc
    Level 43  
    Jeżeli masz zamykanie z kluczyka to nie masz siłownika w drzwiach kierowcy ( taka oszczędność japończyków ) tylko styk sterujący i będziesz musiał dołożyć siłownik w drzwiach kierowcy. Jeżeli masz pilota to masz tam siłownik. Można się dopiąć do wiązki drzwi lub sterownika centralnego. Temat wielokrotnie omawiany na forum Subaru i tam znajdziesz gotowce gdzie się wpiąć. Sterowanie masą.
  • #6
    b4k3
    Level 11  
    Dałem samochód do faceta od autoalarmów i ogarnął temat.
    Nie pytałem jak tego dokonał, po prostu działa.