Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Came Top 4 kanałowy - Sterowanie centralnym zamkiem samochodu ?!

b4k3 11 Aug 2014 16:35 1689 5
  • #1
    b4k3
    Level 11  
    Witam.
    Może " hardcorowe" pytanie , ale zaryzykuję.
    Posiadam czterokanałowy pilot CAME TOP.
    Nie chce nowego pilota przy kluczach i zastanawiam się czy jest możliwe aby kartą częstotliwości CAME AF43S lub inną , która współpracuje z tym pilotem , sterować (jednym z przycisków / kanałów w pilocie ) zamkiem centralnym w samochodzie ?! Chodzi mi tylko o zamykanie / otwieranie samochodu bez dodatkowych "wypasów"

    Obecnie i tak muszę zakupić jakiś uniwersalny sterownik zamka centralnego do samochodu, ale wtedy przybędzie mi kolejnym pilot w zestawie kluczy a tego bym nie chciał i stąd moje pytanie czy można by zrobić taki manewr.
    Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #2
    kotbury
    Gantry automation specialist
    1. Zamiast karty radiowej Came (która ma zasilanie 24V) użyj odbiornika Proxima NM dedykowanego pod Came, tańszego od oryginału i z możliwością zasilania na 12 V.
    2. Możliwość podpięcia pod sterownik zamka zależy od modelu i możliwości tegoż sterownika. Proste przeważnie nie mają żadnej możliwości podpięcia zewnętrznego przycisku ( można kombinować z wejścim master-slave do otwierania wszystkich dzwi z kluczyka) albo po prostu użyć oryginalnego pilota centralnego zamka (co najmniej jeden zawsze jest w zestawie) - rozebrać go i podpiąć przycisk kabelkami do wyjścia NO odbiornika bramowego a pilota pozostawić w samochodzie przy odbiorniku bramowym.
  • Helpful post
    #3
    kkknc
    Level 43  
    kotbury wrote:
    ..albo po prostu użyć oryginalnego pilota centralnego zamka (co najmniej jeden zawsze jest w zestawie) - rozebrać go i podpiąć przycisk kabelkami do wyjścia NO odbiornika bramowego a pilota pozostawić w samochodzie przy odbiorniku bramowym.

    Tak nie da rady. Dwie częstotliwości nałożą się na siebie i zamek nie ruszy. Dodatkowo po kilku takich próbach odbiornik czasowo się zablokuje.
    W samochodzie pewnie masz przycisk ryglowania zamka. Tam się podepnij. Oczywiście nic nie napisałeś o samochodzie i czy centralny fabryczny czy dokładany.
  • #4
    b4k3
    Level 11  
    kkknc wrote:
    kotbury wrote:
    ..albo po prostu użyć oryginalnego pilota centralnego zamka (co najmniej jeden zawsze jest w zestawie) - rozebrać go i podpiąć przycisk kabelkami do wyjścia NO odbiornika bramowego a pilota pozostawić w samochodzie przy odbiorniku bramowym.

    Tak nie da rady. Dwie częstotliwości nałożą się na siebie i zamek nie ruszy. Dodatkowo po kilku takich próbach odbiornik czasowo się zablokuje.
    W samochodzie pewnie masz przycisk ryglowania zamka. Tam się podepnij. Oczywiście nic nie napisałeś o samochodzie i czy centralny fabryczny czy dokładany.


    Fakt, zapomniałem opisać pojazd :oops:
    Subaru Legacy 1992 , fabryczny sterownik zamka centralnego , 4 siłowniki w drzwiach , nie ma dodatkowego przycisku ryglowania drzwi.
  • #5
    kkknc
    Level 43  
    Jeżeli masz zamykanie z kluczyka to nie masz siłownika w drzwiach kierowcy ( taka oszczędność japończyków ) tylko styk sterujący i będziesz musiał dołożyć siłownik w drzwiach kierowcy. Jeżeli masz pilota to masz tam siłownik. Można się dopiąć do wiązki drzwi lub sterownika centralnego. Temat wielokrotnie omawiany na forum Subaru i tam znajdziesz gotowce gdzie się wpiąć. Sterowanie masą.
  • #6
    b4k3
    Level 11  
    Dałem samochód do faceta od autoalarmów i ogarnął temat.
    Nie pytałem jak tego dokonał, po prostu działa.